۶۶۲۱۴۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

خودروهای آینده، ذهن راننده را می‌خوانند!

یک کمپانی خودروسازی اعلام کرده، در حال ساختن واسطی بین مغز و خودرو است. این واسط اعمال راننده را حدس می‌زند و زودتر از راننده آنها را عملی می‌کند.با ورود ماشین‌های خودران به خیابان‌های بعضی کشورها می‌شود حدس زد، تجربه‌ رانندگی سنتی بدون تغییر نخواهد ماند، اما خیلی‌ها مخصوصا راننده‌های قدیمی علاقه‌ای ندارند، کنترل ماشینشان را به هوش مصنوعی بسپارند.

وبسایت جام جم آنلاین: یک کمپانی خودروسازی اعلام کرده، در حال ساختن واسطی بین مغز و خودرو است. این واسط اعمال راننده را حدس می‌زند و زودتر از راننده آنها را عملی می‌کند.با ورود ماشین‌های خودران به خیابان‌های بعضی کشورها می‌شود حدس زد، تجربه‌ رانندگی سنتی بدون تغییر نخواهد ماند، اما خیلی‌ها مخصوصا راننده‌های قدیمی علاقه‌ای ندارند، کنترل ماشینشان را به هوش مصنوعی بسپارند. برای همین خیلی از خودرو‌سازها به دنبال راه‌های میانه‌ای هستند که رانندگی را راحت‌تر و امن‌تر کنند.
خودروهای آینده، ذهن راننده را می‌خوانند!

نیسان هم از همین خودرو‌سازهاست، اما راه متفاوتی برای این کار انتخاب کرده است. این خودرو‌ساز در آغاز سال میلادی جدید اعلام کرد، در حال توسعه‌ رابطی بین مغز و خودرو است که در صورت استفاده، سرعت واکنش راننده را بالا می‌برد تا رانندگی امن‌تری را تجربه کند. در این فناوری، ماشین با دریافت امواج مغزی راننده به وسیله‌ الکتروانسفالوگرافی یا همان EEG اعمال او را پیش‌بینی می‌کند و آنها را ۲/۰ تا ۵/۰ ثانیه زودتر اجرا می‌کند. وقتی این فناوری روی حالت خودکار باشد، حتی می‌تواند ناراحتی راننده را تشخیص و براساس آن، شیوه‌ رانندگی را تغییر دهد.

نمونه‌ ابتدایی این فناوری، هفته‌ گذشته در نمایشگاه سی‌ای‌اس در آمریکا به نمایش درآمد. مشخص نیست، این واسط چطور کار می‌کند و به هدفش که پیش‌بینی اعمال راننده است، چگونه می‌رسد. نمایندگان این کمپانی قبول دارند، این فناوری در مراحل ابتدایی قرار دارد و تا زمانی که بتواند به طور عمومی در ماشین‌ها استفاده شود، هنوز پنج تا ده سال زمان باقی است.

هر روز فناوری‌های جدیدی برای بهبود تجربه‌ رانندگی و کم‌کردن خطر آن معرفی می‌شود، اما هنوز زمان لازم است تا ببینیم، آیا این سیستم‌های خودکار و نیمه خودکار در جاده‌های واقعی، امن‌تر از راننده‌های انسانی عمل خواهند کرد یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودروهای ایرانی چه میکنند عزیزمه ای قربوت اون استحکام وارزونیشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج