۶۶۲۱۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس شورای شهر در دیدار از «ایران»:

کسی‌شهردار شود که ریاست‌جمهوری نخواهد

احمد مسجدجامعی در پاسخ به این سؤال که سایه سنگین سیاست را با چه ترفندی از سر شورای شهر برخواهید داشت، پاسخ داد: در نخستین قدم، می‌خواهیم کسی را برای سمت شهردار انتخاب کنیم که دلش نخواهد رئیس جمهور شود.

تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز مهمان مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران بود.

وی ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه به سؤالات خبرنگاران ایران پاسخ داد.

احمد مسجدجامعی در پاسخ به این سؤال که سایه سنگین سیاست را با چه ترفندی از سر شورای شهر برخواهید داشت، پاسخ داد: در نخستین قدم، می‌خواهیم کسی را برای سمت شهردار انتخاب کنیم که دلش نخواهد رئیس جمهور شود.

وی توضیح داد: ذات کارهای مدیریت شهری در حوزه‌های اجتماعی است و شورای شهر باید ساز‌و‌کارهایی را پیش‌بینی کند و به مدیریت شهر بسپارد تا او اجرا کند و شهر را در همه زمینه‌ها مدیریت کند و رشد دهد و با این شرح وظایف، شهردار شدن با هدف رئیس جمهور آینده شدن به هیچ عنوان به نفع شهر نیست.

مسجدجامعی با بیان این‌که اگر شورای شهر با انتخاب شهردار با این معیار نخستین قدم را درست بردارد، اقدام اساسی را انجام داده است و به نظر من بقیه راه را هم می‌توان کنترل کرد تا شورای شهر سیاسی نشود و به کار مدیریت شهر بپردازد، چون اگر شخص شهردار در خیال و آرزوی رئیس جمهور شدن باشد، شورای شهر را نیز دنبال خود می‌کشاند و سیاسی می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تجربه ۸ سال گذشته گفت: من قصد ندارم با این گفته من شبیه‌سازی شود و تجربه ۸ سال گذشته نفی و رد شود، اما من با سابقه ۶ سال حضور در شورای شهر وقتی مسائل را رصد کردم، دیدم آسیب‌هایی وارد شده و یکی از این آسیب‌ها نمایشی و ویترینی شدن کارها است.

انتخاب شهردارجدید، فردا

نخستین جلسه شورای شهر چهارم تهران فردا در حالی برگزار می‌شود که طی روزهای گذشته رایزنی‌های گسترده‌ای برای انتخاب شهردار (مدیریت شهری) میان اعضای شورا در جریان است. در این میان هر یک از اعضای شورا اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل برای انتخاب شهردار تهران به شاخص‌ها و معیارهای متفاوتی اشاره کردند که بر همین اساس پس از بررسی و ارزیابی برنامه‌های ارائه شده از سوی کاندیداها، شهردار آینده تهران انتخاب خواهد شد. البته با توجه به اظهارنظرهای برخی از اعضای شورا، احتمال دارد شهردار تهران فردا انتخاب نشود و این کار به جلسات آتی موکول شود.

رقابت‌های سیاسی نباید در انتخاب شهردار دخیل شود

همچنین سخنگوی شورای شهر تهران نیز گفت: امیدوارم با همدلی و هماهنگی همه اعضای شورای شهر هرچه سریع‌تر شهردار پایتخت انتخاب شود چرا که اداره پایتخت جمهوری اسلامی پیچیدگی‌های بسیاری دارد که هرگونه تعلل و تاخیر در استقرار مدیریت آن ممکن است آثار زیانباری را به دنبال داشته باشد.رضا تقی‌پور افزود: قطعاً شهروندان تهرانی هم از اعضای شورای شهر توقع دارند که هر چه زودتر نسبت به تعیین شهردار تهران اقدام شود. چنان که در شورای شهر سوم نیز رهبر معظم انقلاب در این باره تاکید داشتند که مدیریت ام‌القرای جهان اسلام نباید متزلزل باشد و تهران یک روز هم نمی‌بایست بدون شهردار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد همان گونه که رئیس جمهور محترم با درک صحیح از شرایط و اقتضائات کشور در همان جلسه تحلیف اعضای هیات دولت را معرفی کردند، اعضای شورای شهر نیز علی‌رغم تنوع سلایق و دیدگاه‌ها، هر چه سریع‌تر نسبت به گزینه نهایی به جمع‌بندی برسند. تقی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار در جلسه روز یکشنبه انتخاب می‌شود، اظهار داشت: قانون چنین تکلیفی را برای اعضای شورای اسلامی شهر معین کرده است و می‌بایست بلافاصله بعد از رسمیت یافتن در اولین جلسه شهردار را انتخاب کنند کما این که دیروز در بسیاری از شهرها اعضای شورای اسلامی شهر به این تکلیف خودشان عمل کردند و بلافاصله شهردارشان را انتخاب کردند. ما امیدواریم که چنین اتفاقی در تهران نیز بیفتد و با وفاق همه اعضای شورای شهر موضوع انتخاب شهردار در این روز تعیین تکلیف شود.

به دور از کارهای سیاسی مشکلات شهری را حل کند

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایران با بیان این که فضای شورا در آستانه انتخاب شهردار، فضایی اخلاق‌مدار و به دور از فشارهای سیاسی است، گفت: امیدواریم اعضای شورای شهر و جریانات سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بدون اعمال فشار و با عدل و تدبیر برنامه‌های کاندیداهای شهرداری را بررسی کرده و شهردار آینده تهران را انتخاب کنند.

اسماعیل دوستی با اشاره به شاخص‌های شهردار آینده تهران اظهار داشت: شهردار باید فردی متخصص و متعهد باشد، نسبت به شهرداری آشنایی کامل داشته باشد، بتواند ارتباط صمیمی با شهردارها و بخش‌های مختلف آن برقرار کند و خودش و خانواده‌اش ریشه و سابقه انقلابی داشته باشد. وی افزود: شهردار تهران باید به دور از کارهای سیاسی برای خود، به دنبال حل مشکلات شهری باشد و معضلات شهری را به دور از فعالیت حزبی و سیاسی برطرف کند.

مسجدجامعی: این روزنامه، صدای ایران است

نخستین اکران خصوصی سینمایی، در مجموعه‌ای فرهنگی، مطبوعاتی، روزگذشته در روزنامه ایران برگزار شد. تماشاگران این برنامه، هنرمندان سرشناس کشور،مسئولان عالی رتبه دولتی و روزنامه نگاران بودند که ساعت ۱۴:۳۰ جمعه ۱۵ شهریور ماه ۹۲ در سینما تک روزنامه ایران گرد هم آمدند. فیلم اکران شده «پل چوبی » نام داشت.مهمانان احمد مسجد جامعی، علیرضا تابش، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، برزو ارجمند، شکوفا کریمی، علی سرتیپی، مهدی داوری، بهرام دهقانی، مهدی کرم‌پور و علیرضا خامسیان نماینده دکتر محمد رضا عارف بودند.

چنین برنامه‌هایی را ادامه خواهیم داد

محمد تقی روغنی‌ها ـ سرپرست روزنامه ایران ـ در ابتدای این نشست به مهمانان خیرمقدم گفت و از ادامه یافتن چنین برنامه‌هایی خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارشین

      به نظر من این حرف درست نیست قالیباف این همه واسه تهران زحمت کشید و همه ازش راضی بودن
      اگه واسه ریاست جمهوری رفت شاید فقط می خواسته همه جا مثل تهران زیبا و خوب بشه
      ادم تا پاش رو از تهران میزاره بیرون میفهمه که قالیباف واقعا واسه ابادانی تهران تلاش کرده
      دستش درد نکنه
      کاش دوباره شهردار میشد

    • نادر

      اتفاقا سال آخر بهتر کار میکنند.

    • مهدی

      واقعا متاسفم، این همه شعار اعتدال ولی باز سیاست بازی و قدرت چشم بعضی هارو کور کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج