چگونه جلسات فروش جذابی برگزار کنیم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
لایکو_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
سمپاشی امحا_1
لایکو_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
سمپاشی امحا_3
سمپاشی امحا_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
لایکو_4
سمپاشی امحا_2
لایکو_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۶۶۲۲۲۵
۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
۸۴۶۳
مدیران فروش گرامی! خبر بدی برایتان دارم. می دانستید که نمایندگان فروش شما علاقه زیادی به شرکت کردن در جلساتی که برگزار می کنید ندارند؟ چرا که آنها را خسته کننده و بی تاثیر می دانند.
مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: مدیران فروش گرامی! خبر بدی برایتان دارم. می دانستید که نمایندگان فروش شما علاقه زیادی به شرکت کردن در جلساتی که برگزار می کنید ندارند؟ چرا که آنها را خسته کننده و بی تاثیر می دانند.

صبر کنید. تعجب نکردید؟ نکند خود شما هم با آنها هم عقیده هستید؟!

بعد از چند سال مصاحبه با نمایندگان و مدیران فروش، به این نتیجه رسیده ایم که تقریبا همه آنها از جلساتی که باید برگزار کنند، متنفرند. فروشندگان فکر می کنند که دارند وقتشان را هدر می دهند و مدیران فروش نیز در مورد محتوای جلسات احساس سردرگمی می کنند و از نحوه رفتار و رویکرد اعضای تیمشان ناامید شده اند. در ادامه به پنج استراتژی ای اشاره می کنیم که جلساتتان را به لحظات جذاب تری تبدیل می کنند:

روی اهداف فردی تمرکز کنید، نه عملکرد شخصی فروشندگان.

طی مصاحبه هایی که در این سال ها انجام داده ام، بدترین قسمت جلسات فروش زمانی است که رییس جلسه به بررسی عملکرد تک تک حاضران در جلسه می پردازد. این کار جدا از این که قوت زیادی می گیرد، باعث خجالت زدگی آنهایی می شود که چیز خاصی برای ارائه کردن ندارند؛ حتی ممکن است که آنها چیزی سر هم کنند تا خود را پرمشغله تر از آن چیزی که واقعا هستند، نشان دهند. و معمولا زمانی که همه فروشندگان در مورد عملکرد شخصی شان صحبت کنند، دیگر حوصله ای برای ادامه جلسه و بحث های مهمتر نخواهندداشت.

در عوض سعی کنید بررسی عملکرد فروشندگان را به جلسات دو نفره تان محدود کنید. وقتی زمانی را به جلسات گروهی اختصاص می دهید، تمرکزتان را روی اهداف کلیدی و استراتژیک حفظ کنید. البته نباید فقط به اعلام این تاکتیک ها بپردازید؛ بلکه با اعضای تیمتان تمرین کنید و روشی برای به کارگیری واقعی استراتژی هایتان پیدا کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که اعضا به طور مداوم پیشرفت خود را گزارش کرده و به نسبت تغییراتی در استراتژی ایجاد کنند. گزارش ها نباید به پایان بازه های سه یا شش ماهه موکول شوند!
 
جلسات فروشی برگزار کنید که همه با اشتیاق در آنها شرکت کنند 

به همراه یکدیگر به ایده پردازی و پیدا کردن راه حل بپردازید.

از موقعیت حضور در کنار تمام اعضای تیم استفاده کنید و به ایده پردازی در مورد چالش های پیش رو در زمینه فروش بپردازید. آیا یکی از فروشنده هایتان با مشکلی مواجه شده و نمی داند باید چه کار کند؟ آیا یکی از مشتریان به راه حلی نیاز دارد که غیرممکن یا اشتباه به نظر می رسد؟ آیا حواستان نبوده و موقعیت بسیار خوبی را از دست داده اید؟ به صورت گروهی کار کرده و ایده پردازی کنید تا راه حلی برای مشکلاتتان بیابید. مطمئن شوید که در هفته های بعدی نیز جلسه ای برای پیگیری نحوه عملکرد ایده هایتان برگزار کنید. سعی کنید از کارکنان دپارتمان های دیگر سازمان نیز برای این قسمت از جلسه تان کمک بگیرید. ما حتی یکی از مشتریان همیشگی مان را نیز گاهی به این جلسات دعوت می کنیم تا از ایده های او برای ایجاد و ارائه راه حل های بهتر به مشتریان بهره بگیریم.

بخشی از جلسه را به آموزش نکاتی در مورد محصولات اختصاص دهید.

به جای این که مسائل آموزشی را صرفا در جلسات مخصوص آن مطرح کنید، می توانید نکات آموزشی کوتاهی را در هر جلسه فروش نیز مطرح کنید تا سطح مهارتی فروشندگانتان افزایش پیدا کند. جلسات فروش فرصت هایی فوق العاده برای یادگیری هستند! هفته ای ده تا پانزده دقیقه وقت بگذارید و به بررسی یک مبحث آموزشی، معرفی مفهومی جدید یا تقویت مهارت ها بپردازید. می توانید از منابع خارجی نیز استفاده کنید یا از دپارتمان های دیگر شرکت کمک بگیرید.

اجازه دهید اعضای تیم فروشتان جلسه را هدایت کنند.

شما به عنوان مدیر فروش نباید همه وظایف و بار جلسات را به دوش بکشید. از همه مهم تر، متکلم وحده نباشید. تا حد ممکن با اعضای تیم فروش تعامل داشته باشید و فرصت هایی به آنها بدهید تا کنترل جلسه را لحظاتی برعهده بگیرند. به عنوان مثال، قرار نیست که بار آموزشی جلسه همواره بر دوش شما باشد. کارها و برنامه ها را تقسیم بندی کنید و از اعضای تیم خود بخواهید تا هر کدام بخشی از جلسه را پیش ببرند. مطمئن باشید از پیشرفت کارها شگفت زده خواهید شد. همچنین می توانید تعیین موضوع جلسات (آموزشی) را به اعضای تیم بسپارید. شاید آنها بخواهند در مورد یک محصول جدید اطلاعات کسب کنند، نکته مشخصی از یکی از اعضا بیاموزید یا در مورد چالش های پیش رو صحبت کنند.

به قدردانی از موفقیت و پیشرفت اعضای خود بپردازید.

جلسات سالانه تقدیر و تشکر از کارمندان بسیار عالی و موثر هستند، اما نباید موفقیت های کوچک تر را نیز از یاد برد. آیا فرد جدیدی که به تازگی استخدام کرده اید، توانسته است اولین قرار ملاقات خود را با مشتری ترتیب دهد؟ عالی است! آیا فردی از اعضای تیم به هدفی که برای خود تعیین کرده بود، رسیده است؟ چقدر خوب! آیا متوجه شده اید که یکی از همکاران همواره به سایر اعضا کمک می کند و نقشی حمایتی و پشتیبانی کننده را به عهده دارد؟ شما نیز از او حمایت کنید! فرصت را برای تقدیر و تشکر هفتگی از اعضای تیمتان غنیمت بشمارید. حتی می توانید از کارمندانتان بخواهید که خودشان فرد برتر هر هفته را انتخاب کنند و دلایل مربوط به انتخاب او را بیان کنند.

جلسات فروش فرصتی فوق العاده برای آموزش، ایده پردازی، بررسی مشکلات و راه حل ها و جشن گرفتن موفقیت ها هستند. نحوه برگزاری آنها قطعا تاثیر شگرفی برای انگیزه اعضای تیمتان خواهد داشت.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
اپیلاسیون نانا 1
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
دکتر عارفی - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کیان برنا_فوتر
فنی آتل_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
شفا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان