جاباما
۶۶۲۳۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

غروی: ائمه جمعه از ادبیات مناسب استفاده کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توصیه به امامان جمعه برای بیان صحبت های ناصحانه گفت: آنها باید اخلاقی صحبت کنند تا بتوانند نقش خودشان را به بهترین نحو ایفا کنند.

خبرآنلاین: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توصیه به امامان جمعه برای بیان صحبت های ناصحانه گفت: آنها باید اخلاقی صحبت کنند تا بتوانند نقش خودشان را به بهترین نحو ایفا کنند.

تریبون نماز جمعه این روزها در تیررس برخی انتقادات قرار گرفته است، سخنان اخیر برخی ائمه جمعه درباره ناآرامی های اخیر باز هم گلایه هایی را در بین چهره‌های سیاسی سبب شده است، چه آنکه از نگاه این طیف از سیاسیون با توجه به اهمیت و فراگیری تریبون نماز جمعه باید مراقبت بیشتری در نوع ادبیات به کار گرفته شده و نوع مباحثی که از سوی امامان جمعه مطرح می شود، صورت گیرد.

در همین راستا، آیت الله سیدمحمد غروی، با تاکید بر اینکه حرمت نمازجمعه باید حفظ شود، گفت: ائمه جمعه نماینده مقام معظم رهبری در شهرها هستند و طبیعتا باید نقش پدری را برای جامعه ایفا کنند.

او با بیان اینکه نباید ائمه جمعه این نقش مهم را فراموش کنند، تاکید کرد: آنها باید بنای سخنان خود را بر این قرار دهند که نتیجه اش جذب اکثریت باشد و طوری صحبت کنند که همراه با نصیحت باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توصیه به امامان جمعه برای بیان صحبت های ناصحانه گفت: آنها باید اخلاقی صحبت کنند تا بتوانند نقش خودشان را به بهترین نحو ایفا کنند.

او تاکید کرد: باید ادبیاتی که در نمازجمعه بکار می‌رود ادبیات مناسبی باشد.

غروی در ادامه با تقسیم‌بندی مخاطبان صحبت های امامان جمعه، گفت: زمانی ممکن است که مخاطب ما دشمن باشد که در برابر آن باید ادبیات متناسب با دشمن را بکار برد که این حساب جداگانه‌ای دارد. اما یک زمانی مخاطب ما، جز مخالفان است که ادبیات مناسب خود را می‌طلبد.

او تاکید کرد: در برابر مخالفان باید سعی شود که حریم‎ها حفظ شده تا جذب ما هم حداکثری شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: در برابر افرادی که به نحوی اشتباهاتی را مرتکب شدند و ممکن است در برخی از زمینه‌ها ذیحق هم باشند طبیعتا باید ادبیات متناسب با آنها را بکار گرفت. نباید چنین باشیم که با ادبیات تند و خشن با آنها برخورد کنیم.

آیت الله غروی عنوان کرد: هرچند حساب دشمن از مخالفان و کسانی که دچار اشتباه شده‌اند جداست اما با این حال در برابر آنها هم باید به صورتی موضع بگیریم که در شان نماز جمعه و افراد باشد. اینگونه نباشد که انسان هر تعبیری را بکار بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تاکید دوباره بر ایفای نقش پدری از سوی ائمه جمعه سراسر کشور گفت: آنها حتی اگر بخواهد جناحی هم صحبت کند باید ادب را مورد توجه قرار دهند. هرچند که این هم درست نیست و باید تنها مسائل اساسی انقلاب و معارف الهی را در خطبه‌ها مطرح کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج