۶۶۲۴۱۱
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

جهرمی:‌انحصاری بودن یک پیام‌رسان مطلوب نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انحصاری بودن یک پیام رسان که زیرساخت بسیاری از موضوعات در کشور است مطلوب نیست.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا ضرورت جایگزین برای شبکه پیام رسان کنونی در کشور حس می‌شود یا خیر؟ گفت: از ابتدا همه کسانی که صاحب فکر و اندیشه بوده‌اند فارغ از دیدگاه سیاسی اعتقاد داشته‌اند که انحصاری بودن یک پیام رسان که زیرساخت بسیاری از موضوعات در کشور است، زیاد مطلوب نیست، همانطور که در حوزه اپراتورها هم می‌گویم انحصار خوب نیست.

وزیر ارتباطات افزود: امروز بنا بر اقتضائاتی تلگرام برای دو هفته در کشور فیلتر شد، چقدر کسب و کارها صدمه دید، اگر اقدام به فلیتر کردن یک پیام رسان از بیرون از کشور باشد آن وقت چه؟ همه این سوالات و البته موضوعات دیگر ایجاب می‌کند که ما ظرفیت مردم را روی یک پیام رسان نبینیم اما اینکه ما امر کنیم و بگوییم بروید روی فلان پیام رسان، واقعا نمی‌شود.

آذری جهرمی ادامه داد: مردم باید چارچوب‌های انتخاب و حق انتخابشان درست باشد. برخی از دیدگاه حاکی از آن است که ما یک پلت‌فرم انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم همه از آن استفاده می‌کنند و همه هم واقعا این کار را می‌کنند. این کار نیازمند همدلی است و همه باید دست به دست هم دهند و اتفاقات اخیر هم نشان داد آسیب پذیری ما بالاست.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات موضوع بسیار مهمی است که دارای بخش زیرساخت است که به عهده وزارت ارتباطات است، گفت: دو بخش خدمات و محتوا هنوز در کشور به سند نرسیده است اما در بخش زیرساختی کارگروه شکل دادیم که این هفته نخستین جلسه‌اش برگزار شد و کارهای انجام شده تاکنون را پیگیری کردیم و شورای راهبری تشکیل شده تا نقاط خلا مشخص شود و در برنامه زمان بندی بتوانیم کارها را به نتیجه برسانیم که طی آن آغاز بهره‌برداری ما از پروژه‌ها بین شش ماه تا حداکثر دو سال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخییی

    • مظفری

      اگر از خارج از کشور فیلتر بشه ، مردم با اون مبارزه می کنند ولی فیلتر از داخل قضیش فرق داره

    • بدون نام

      شما اینترنت رو گرون کردی هرکس پول بیشتر سرعت بهتر و حجم بیشتر این عدالت شما وزیر جوان و کم تجربه در مدتی که کارت شروع شده تا بعد!!!!

    • بدون نام

      خودش فیلتر کرده و حالا،،،،

    • بدون نام

      اقای جهرمی حرف ملت هم همینه منتها ۲تا تفاوت در گفته است اولا وقتی ایران در انحصار یه عده ۱۵۰نفری است !ثانیا دیگه ملت میدانند حرف وشعار فایده نداره!چطور شما تا حالا نفهمیدی یا مامور خر کردن مردمی یا تازه بعد از چهل سال فهمیدی داداش وقتی در قاموس انحصار طلبان خدا وشهدا و دین اختصاصییه وقتی مروم طلب حق کنند اولاشن وقتی سوال کردن از مسئول مملکت گناه است وقتی قانون را باید طبق خواسته این افراد که کلید فقر بیکاری و معضلات جامع ما در دست خواست این انحصار طلبان است بقیش جوکه که پشت تریبون بلغور میشه

    • بدون نام

      اگر با فساد مبارزه شود و اعتماد از دست رفته مردم باز گردد مردم رو به پیام رسانه ای داخلی روی خواهند اورد

    • بدون نام

      علت اینکه کاربران به پیام رسان های ایرانی تمایلی ندارند بی اعتمادی به آنهاست

    • بدون نام

      حسود هرگز نیاسود

    • بدون نام

      خب ......،اگه ایرانسل یا همراه اول یه پیامرسان با اینترنت کاملا رایگان دایمی در اختیار ملت قرار بده همه کوچ میکنند میان توش

    • بدون نام

      چشم،الان سروش نصب میکنم!!! برو بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج