جاباما
۶۶۲۵۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ظریف: «پیمان» برند پیکان و اسطوره تیم است

زندگى به من بارها یادآور شد که دنیا براى آدم‌هاى خوب و به‌حق هیچ‌وقت بد نخواست و در هر اتفاق تلخى حکمتى نهفته بود.

آسمان آبی: «زندگى به من بارها یادآور شد که دنیا براى آدم‌هاى خوب و به‌حق هیچ‌وقت بد نخواست و در هر اتفاق تلخى حکمتى نهفته بود. برای من در کنار تو بازی کردن همیشه لذت‌بخش بود، چه در دورانی که هم‌تیمی بودیم و چه در دوران مربیگری‌ات. این‌که از دور اتفاقات و شرایط چطور به نظر بیاد مهم نیست؛ ناراحتیم، اما دیدیم، می‌دونیم و ممنونیم بابت تمام زحماتى که سال‌ها براى تیم پیکان کشیدى.» این نخستین‌بار است، در همه سال‌هایی که قلم زدم، با همه شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی‌ که صحبت کردم، لید گفت‌وگو را با دل‌نوشته‌ای از مصاحبه‌شونده آغاز کردم که در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود. برای نخستین بار از قید قوانین خبرنویسی، بیرون زدم.
خط‌کشی‌ها را زیرپا گذاشتم. حتی از نظریه «مرگ مؤلف در خبرنویسی» که از حامیان پروپاقرص آن بودم، عدول کردم تا مخاطب از جملات آغازین این نوشتار خود را در متن ماجرا ببیند. خودش بخواند و قضاوت کند. حالا مخاطب، من خبرنگار، پیمان اکبری، بازیکنان تیم پیکان و... همه به شخصیت‌های رمان نیمه‌تمامی تبدیل شدیم که در دراماتیک‌ترین فصل رمان سرگردانیم و منتظریم تا دست تقدیر ادامه داستان را بنویسد... کتابی که در پرونده امروز آن را بازی می‌کنیم. از همان صفحه‌ای که لای آن کاغذی گذاشتیم و نوشتیم «کناره‌گیری پیمان اکبری...»؛ داستانی که قسمت‌هایی از آن را از زبان فرهاد ظریف می‌شنوید.

‌پیکان در هفته‌‌ هفدهم، در اوضاعی که با کناره‌گیری پیمان اکبری روزهای پرحاشیه و سختی را می‌‌گذراند، به برد روحیه‌بخشی مقابل تیم شمس دست یافت. بازی چطور بود؟

صددرصد همین‌طور است. اصلا اوضاع خوبی نداشتیم. روبه‌روی تیم خوب شمس هم بازی خوبی انجام دادیم. بچه‌ها بسیار باانگیزه بودند و خداراشکر نتیجه بسیار خوبی هم گرفتیم. همیشه همه جا همین‌طور است. همیشه تیم‌‌های حاضر در یک دوره از مسابقه‌ها، زمانی‌ که مقابل تیم‌های قدرتمند آن مسابقات قرار می‌گیرند، انگیزه گرفته و سعی می‌کنند بازی‌ بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارند. چون چیزی برای از دست دادن ندارند و اگر هم ببازند، کسی بر آن‌ها خرده نمی‌گیرد.

‌پیکان پس از سال‌ها بدون حضور پیمان اکبری روی نیمکت این تیم به میدان رفت. به نظر هفته بسیار سختی را گذراندید. وقتی اکبری خبر کناره‌گیری‌اش را اعلام کرد، چه جوی بر تیم شما حاکم شد؟

خیلی سخت بود. وقتی این اتفاق افتاد، همه بازیکنان و اعضای کادر فنی سعی کردند نظر اکبری را عوض کنند. واقعا جو سنگینی بود. اشک همه درآمد! اما پیمان تصمیمش را گرفته بود و گفت اگر می‌خواهید بیشتر از این اذیت نشوم، اصرار به ماندنم نکنید. با بچه‌ها خداحافظی کرد و رفت. آن روز که اصلا نتوانستیم تمرین کنیم. روز بعدش هم... واقعا برای کسی مثل من که حتی از دوران بازی پیمان کنارش حضور داشتم و هم‌بازی او محسوب می‌شدم، اتفاق تلخی بود. به هر حال ورزش حرفه‌ای همیشه بامعرفت نیست. متأسفانه مجبوریم با اوضاع فعلی کنار بیاییم، اما هم دل ما با پیمان و هم به‌یقین دل او با ماست. همان‌طور که دیدید، دیروز او در سالن حضور داشت و فکر می‌کنم در دنیا این اتفاق نادری است که یک مربی استعفا بدهد، اما بعد از آن بلافاصله به سالن بیاید و بازی تیم سابقش را ببیند و این‌قدر پیگیر باشد.

‌درباره کناره‌گیری اکبری از سرمربیگری پیکان دو نظریه وجود دارد: برخی کارشناسان معتقدند استعفا در این برهه حساس، حرکتی هیجانی و احساسی بود و نمی‌توان آن را رفتاری منطقی برشمرد. گروه دیگر اما معتقدند، با توجه به نتایج پیکان، این تیم نیاز به شوک داشت و رفتن اکبری همین اتفاق است. نظر شما درباره استعفای سرمربی تیم‌تان چیست؟ واقعا چرا اکبری استعفا داد؟

از خودش بپرسید! من چه چیزی باید بگویم؟ پیمان نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. من دوران بازی در تیم ملی با او هم‌اتاق بودم. او کاپیتان تیم ملی بود و من یک جوان تازه‌وارد. بعدها سرمربی من هم شد. اکبری شخصیت بزرگی دارد. او برای باشگاه پیکان یک برند بود و اسطوره این باشگاه محسوب می‌شود. سال‌ها برای پیکان زحمت کشیده است. چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری‌، افتخارات فراوانی برای تیم پیکان کسب کرد. به هر حال نظرش این بود که در این مقطع کناره‌گیری کند. من واقعا در جریان ریز اتفاقات نیستم.

‌به‌نظر آسیب‌دیدگی شما هم ضربه سختی بر پیکر تیم پیکان زد. فکر می‌کنید اگر مصدوم نمی‌شدید، حالا اکبری هم در تیم باقی می‌ماند؟

ببینید، پیکان آن‌قدر بزرگ هست که با مصدومیت یک یا دو بازیکن به مشکل نخورد. باشگاه‌های بزرگ روی فرد برنامه‌ریزی نمی‌کنند. به هر حال آسیب‌دیدگی هم بخشی از دنیای ورزش است. یک بازی هم سعید (معروف) در تیم حضور نداشت، اما بچه‌ها با هم از پس کار برآمدند. یکی دو بازی است که فرهاد نظری‌افشار را نداریم. بازی قبل هم بابک امیری را نداشتیم و از شایان 19ساله استفاده کردیم. همه هم از او حمایت کردند و چقدر هم خوب کار کرد.

‌آسیب‌دیدگی دست شما شدید به نظر می‌رسد. تا چه زمانی دور از میدان هستید؟

نه، این‌طور نیست. انگشت من ضربه شدیدی خورده بود و باید یکی دو هفته در ‌آتل بماند. همین. در غیاب من اما رضا اصلانی به‌خوبی بازی کرد و البته این شانس او بود که پیکان بازنده شود، اما رضا خیلی خوب بود.

‌ اما در دیدار با هاوش اکثر سرویس‌ها را در دست اصلانی می‌زدند!

نه، اصلا این بحث نیست. من سال‌ها در این پست بازی کردم و می‌توانم ادعا کنم که در این پست نکته‌بین هستم. رضا در سه بازی گذشته بسیار خوب بازی کرد.

‌حالا همه می‌گویند پیکان در ابتدای فصل باید بهتر یارگیری می‌کرد. این را قبول دارید؟

خب، این را هم باید از پیمان اکبری بپرسید. همیشه پیش از آغاز فصل مسئولان باشگاه با سرمربی تیم جلساتی برگزار و طبق نظر او بازیکن جذب می‌کنند. امسال هم پیکان براساس بودجه‌ای که داشت بازیکن گرفت و نظر اکبری روی این ترکیب بود که اتفاقا ترکیب بسیار خوبی هم هست. در برخی پست‌ها مشکل داشتیم، اما به‌ مرور زمان این مشکلات حل شد.

‌به نظرتان می‌توانیم برای ترکیب امسال پیکان از واژه‌ جوان‌گرایی استفاده کنیم؟

این را می‌توانم بگویم که ما تیم واقعا خوبی داریم. پوریای یلی با 17 سال و شایان با 19 سال در ترکیب ما بازی می‌کنند. محمد فلاح هم سن‌وسال چندان زیادی ندارد. ما، در مقایسه با گذشته، ترکیب جوان‌تری داریم که کنار باتجربه‌ها بازی می‌کنند. به هرحال ما پنج بازی مهم دیگر در لیگ داریم و بعد هم باید در پلی‌آف حاضر شویم. با تمام قدرت می‌جنگیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

‌فکر می‌کنید امسال فینال بانک سرمایه-پیکان را می‌توانیم ببینیم؟

مسلماکار ما خیلی سخت‌تر از گذشته شده، اما سعی می‌کنیم با عبور از بحران‌ها باز هم به فینال برسیم؛ اتفاقی که دور از دسترس ما نیست.

‌و پیمان اکبری به تیم برمی‌گردد؟

برای بازگشت پیمان اکبری، یک‌دل شدیم که این پنج بازی باقیمانده را ببریم. تمام تلاش ما این است که اگر راهی باشد و اگر باشگاه صلاح بداند، پیش از پلی‌آف اکبری به تیم ما بازگردد و بتوانیم از حضورش بهره‌مند شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج