۶۶۲۷۹۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

علیپور بهترین آقای گل تاریخ پرسپولیس؟

در صورتی که علی علیپور این روند را ادامه دهد، می تواند بالاتر از دایی، خلیلی و طارمی، بهترین آقای گل سرخ ها شود.

ورزش سه: سرخ ها از آغاز لیگ تخت جمشید در فوتبال ایران ۹ آقای گل داشته اند و علیپور می تواند دهمین آقای گل باشد. اما اگر حرفه ای شدن فوتبال در ایران را مرجع قرار دهیم، علی دایی، محسن خلیلی و مهدی طارمی بهترین گلزنان پرسپولیس در یک فصل بوده اند.

علی دایی در لیگ سوم و در حالی که از الشباب به پرسپولیس پیوسته بود، با درخششی خیره کننده در این تیم ۱۶ گل زد و در فصلی که قرمزها در جایگاه پنجم ایستادند، این عنوان را برایشان به ارمغان آورد. پرسپولیس در آن سال ۴۲ گل به ثمر رساند که ۱۶ گل سهم علی دایی بود.

قرمزها برای تجربه دومین آقای گل، ۴ فصل صبر کردند تا این که شاگردِ دایی در سایپا به پرسپولیس آمد و یاد و خاطره دایی را زنده کرد. محسن خلیلی نیز همچون دایی ۱۶ گل زد اما ۲ تفاوت عمده بین شهریار و او وجود داشت؛ خلیلی با پرسپولیس قهرمان شد و البته در آن فصل ۸ بازی بیشتر از لیگ سوم وجود داشت.

پس از لیگ هفتم، پرسپولیس برای داشتن آقای گل ۹ فصل صبر کرد و سرانجام آقای گل بعدی به دست علی دایی از بوشهر به تهران آمد. او در لیگ چهاردهم به عنوان یک پدیده نمودار شد اما فصل بعدی مرد اول میدان در هر بازی بود. طارمی هم در لیگ پانزدهم با ۱۶ گل بهترین گلزن لیگ شد اما همچون دایی دستش از جام کوتاه ماند.

اما فصل بعد، پرسپولیسی ها مصمم تر از قبل برای قهرمانی وارد زمین شدند و مهدی طارمی نیز با بهبود رکورد خود عنوان آقای گلی را بار دیگر مال خود کرد. او در لیگ شانزدهم ۱۸ گل زد تا بهترین گلزن سرخ ها از حیث آمار باشد.

حال به نظر می رسد دیگر همه آقای گل ها پرسپولیسی خواهند بود. این فصل هم علی علیپور با درخششی خیره کننده دروازه رقبا را یکی پس از دیگری فرو می ریزد و تا اینجای کار ۱۲ گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

او اگر بتواند در ۱۱ هفته باقی مانده حداقل ۷ بار دیگر دروازه حریفان را باز کند، می تواند رکورد طارمی را شکسته و بهترین آقای گل پرسپولیس شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین علیپور بازم آقای گل از تیم پرسپولیس انتخاب میشه
      زنده باد پرسپولیس❤❤❤❤❤❤

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج