۶۶۲۸۳۱
۵۰۶۴
۵۰۶۴
پ

طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری

در ادامه، استفاده از پرده های حصیری را در اتاق های مختلف خانه مورد بررسی قرار می دهیم و نمونه هایی از به کارگیری این نوع پرده ها روی پنجره ها را با هم مشاهده خواهیم کرد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: برگ های خشک فر خورده، با بوی تند کاج و گیاهان خشک که در هوا می پیچد، همراه با بوی چوب نیم سوز وقتی به داخل فضای خانه رخنه می کنند، تا حد زیادی می توانند حال و هوای ما را تازه کنند و با طبیعت فراموش شده ای که همیشه در حسرتش هستیم، ما را پیوند دهند.
بنابراین به کارگیری برخی المان های طبیعی در اتاق های خانه به خصوص در بخش هایی که معمولا گرد هم جمع می شویم، مثل اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه و ... می تواند همین احساس لذت بخش را در محیط تقویت کند و تا حد زیادی موجب تقویت حس آرامش در خانه شود. یکی از ساده ترین موارد از این المان های طبیعی که کاربردهای مفیدی هم می تواند داشته باشد، پرده های حصیری است.
طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری
این پرده ها می توانند زینت بخش پنجره های خانه در فضاهای مختلف و متناسب با طراحی های مختلف دکوراسیون باشند. پرده های حصیری معمولا به صورت دست ساز تهیه می شوند و از مواد اولیه کاملا طبیعی مثل ساقه های بامبو، علف ها، کنف ها و نی ها ساخته می شوند. بدنه گره دار حصیرها و بافت چوبی که دارند، می تواند در عین سادگی، نمای بسیار شیک و زیبایی به دکوراسیون اتاق ها بدهد و به خصوص در فضاهایی که المان های طبیعی مختلفی در آنها به کار رفته است، جلوه دلچسبی خواهند داشت. در ادامه، استفاده از پرده های حصیری را در اتاق های مختلف خانه مورد بررسی قرار می دهیم و نمونه هایی از به کارگیری این نوع پرده ها روی پنجره ها را با هم مشاهده خواهیم کرد.
اتاق ناهارخوری
طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری

استفاده از پرده ها و سایه بان های حصیری در اتاق ناهارخوری می تواند آرامش بسیار خوبی ایجاد کند و ظاهری غیر رسمی به آن ببخشد. دکوراسیون هایی که غالبا از وسایل و لوازم چوبی همچون مبلمان، میز غذا خوری، بوفه ها و کنسول ها تشکیل شده است، می تواند هماهنگی بسیار خوبی با پرده های حصیری داشته باشد. از آنجا که اتاق ناهارخوری معمولا محلی برای گردهمایی اعضا خانواده و جمع شدن دوستان و آشنایان برای مهمانی ها و جشن ها است، بایستی بهترین دکوراسیون را متناسب با فضای اختصاصی خود داشته باشد.
رنگ های خنثی و تیره، و همچنین رنگ های طبیعی جنس چوب می توانند با تم روشن این نوع پرده ها همخوانی داشته باشند و ترکیب رنگی مناسبی ایجاد کنند. در صورتی که کنار پرده های حصیری از یک جفت پرده دراپه پارچه ای استفاده کنید، ظاهر دکوراسیون را به شکل چشمگیری می توانید ارتقا دهید و تا حدودی نمای پنجره ها را رسمی تر جلوه دهید.
طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری
طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری

اتاق نشیمن

با توجه به کاربردی که اتاق نشیمن دارد و فضایی که چنین اتاق هایی باید داشته باشند، می توان با به کارگیری سایه بان های حصیری و پوشاندن پنجره ها با استفاده از این نوع پرده ها، نمای آرامش بخشی به اتاق نشیمن داد. پرده های حصیری در اتاق نشیمن می توانند هم برای دکوراسیون های رسمی و هم طراحی های غیر رسمی و صمیمانه دکوراسیون مناسب باشند. برای اتاق نشیمن هم استفاده از دراپه های پارچه ای می تواند ظاهر شیک تری به پنجره ها بدهد و محیط را جذاب تر کند. ضمن اینکه با استفاده از رنگ ها و نقش های متناسب با سایر بخش های دکوراسیون، می توان هماهنگی رنگی بهتری با تزئین پنجره ها ایجاد نمود. المان های دکوراتیوی که از طبیعت سرچشمه گرفته اند می توانند با پرده های حصیری ترکیب همگنی به وجود بیاورند.
طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری
به ویژه سایه یکنواخت و دلچسبی که با وجود این پرده ها ایجاد می شود می تواند فضای اتاق را بسیار آرامش بخش کند و در نتیجه قرار گرفتن سایر المان های طبیعی در کنار آن، می تواند مکمل خوبی برای این احساس آرامش بخش باشد. در عین حال با توجه به اینکه معمولا برای تماشای تلویزیون در اتاق نشیمن جمع می شویم، و وجود پنجره های باز همراه با نور طبیعی آفتاب می تواند در هنگام تماشای تلویزیون آزار دهنده باشد، وجود این پرده های حصیری بسیار کارساز خواهد بود. در واقع با به کارگیری پرده های حصیری ضمن اینکه می توانید از روشنایی آفتاب در اتاق نشیمن استفاده کنید، تا حد امکان قادر به ایجاد سایه و تاریکی کافی برای تماشای تلویزیون نیز خواهید بود.

آشپزخانه

یکی دیگر از اتاق های خانه که پرده های حصیری در آنها نقش بسیار خوبی بازی می کنند و می توان از سایه ایجاد شده توسط آنها به بهترین شکل استفاده کرد، آشپزخانه است. احتمالا آشپزخانه ها یکی از مهم ترین بخش های خانه هستند و ما بیشترین زمان خود را در طول روز و زمان هایی که بیدار هستیم، نسبت به سایر اتاق های خانه در آنها سپری می کنیم. به همین دلیل تمام اجزای دکوراسیون در آشپزخانه باید در عین تمیزی، جذاب و دل انگیز باشند.
پرده های حصیری می توانند با سایه های ملایم و دلچسبی که ایجاد می کنند همراه با نصب و نگهداری بسیار راحت، برای استفاده در آشپزخانه ها بسیار مناسب باشند. از آنجا که آشپزخانه ها معمولا بایستی به سرعت تمیز و مرتب شوند، وجود پرده های حصیری از این بابت خیال شما را راحت می کند؛ زیرا با یک گردگیری ساده تمیز خواهند شد.
طراحی دکوراسیون اتاق‌ها با پرده‌های حصیری

در مورد مزیت های استفاده از پرده های حصیری به صورت مورد به مورد و برای فضاهای مختلف در دکوراسیون منزل صحبت کردیم. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه تمام این مزایا را برشماریم، می توانیم به تامین نور طبیعی کافی در اتاق ها از طریق این پرده ها، ایجاد حس سرزندگی و نشاط طبیعت در محیط های داخلی، نصب ساده و نگهداری آسان آنها اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های پرده های حصیری این است که هرگز استفاده از آنها کهنه نمی شود و همیشه تازگی خودشان را دارند و برای به کارگیری آنها کافی است به تم کلی دکوراسیون منزلتان توجه کنید و همه چیز را متناسب با یکدیگر بچینید.
اگر به فضاهای خانوادگی صمیمانه یا دوستانه در خانه خود اهمیت می دهید و دوست دارید بخش های مختلف خانه حسی گرم و غیر رسمی داشته باشد، حتما از پرده های حصیری به عنوان پوششی برای پنجره هایتان استفاده کنید و از مزایای آنها بهره ببرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج