جاباما
۶۶۲۸۹۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

تولید تندر ۹۰ و ساندرو، متوقف می‌شود

مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود.

رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه بنابراین تا دو سال آینده تولید تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود؟ اظهار کرد: طبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل رنوپارس درباره زمان تولید خودروی کوئید در ایران گفت: فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران تولید شود اما قطعی است که این خودرو تولید خواهد شد. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال وضع تحریم‌های جدید و تاثیر آن بر فعالیت این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: در زمان تحریم‌های سابق نیز رنو از ایران نرفت. کار خلاف که نمی‌کنیم خودرو تولید می‌کنیم. در تحریم‌های قبلی نیز نمایندگان خود را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از فعالیت ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی تاثیر چندانی بر فعالیت خودروسازی در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.

اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت رنو، اظهار کرد: در این رابطه اطلاع دقیق و جدیدی ندارم اما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. رنو به دنبال افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید نهایی نشده است.

وی ادامه داد: اگر از سوی نهادها و سازمان‌های مسوول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیز در ایران تولید خواهیم کرد. قبل از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

مدیرعامل رنوپارس افزود: در دور جدید فعالیت‌های خود به دنبال ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ایران هستیم زیرا مشکلاتی در خدمات پس از فروش خودروها در ایران وجود دارد به عنوان مثال در یک نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی خاطرنشان کرد: ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم اما شریک ایرانی آن‌را نپذیرفت.

اسماعیلی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در این سال تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده و داخلی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که طبق برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      هنوز نتوانستید یه پراید را تولید نکنید وبا استاندارد ۲۰ سال پیش تولید میشه.اینم از اون حرفها بود

    • عسل

      بذارین حالا تولید پراید متوقف بشه بعد راجع بقیه صحبت کنین

    • بدون نام

      بله و چه لزومی داره تندر90 رو که فوق فوقش بیست میلیون می ارزه(البته شک دارم!!!) چهل میلیون قالب کنین به مردم؟!!!!!

    • بدون نام

      تمام جاده ها راهها ومعابر استاندارده مونده این ماشینهامون

    • بی نم

      درواقع فرانسه نسبت به ژاپن وکره بدترین ماشین هارادارد برای کسی که قراردادبافرانسه راازروز اول بسته نون واب داره ولش نمیکنه بمردم وهوای سالم چکاردا ه

    • آسا

      الان منطق میگه قیمت ال نود باید کاهش پیدا کنه،،، حالا ببینیم چه خواهد شد،،،

    • پ

      عمرا تا زمانی که دارین سود می برید تولید می کنید ، چون هم سازمان استاندارد ، هم خودروساز هر دو مال دولت است ، پس خواهشا رو اعصاب ما راه نرید .

    • بدون نام

      بازم به پراید این ارابه مرگ و صنعت پولساز که همه استانداردهای جهانی داره
      قیمت هم که ماشاءالله 4 برابرقیمت واقعی
      خدا لعنت کنه اونایی که باعث عدم پیشرفت و حمایت از فکرهای نو و خلاق مملکت هستند و باعث و بانی خروج جوانان ایران زمین از مملکت هستند

    • جعفر

      آقای مدیرعامل رنوپارس 1. تخصص خود جنابعالی در خودرو سازی چیست؟2. از کدام کشور و با چه مدرکی و چه سوابق کارآموزی فارغ التحصیل شده اید؟ 3. آیا شما هم از خانواده هزار فامیل هستید یا .... لابد از نتیجه تست خودروی ملی سمند در انگلستان مطلع هستید!

    • بدون نام

      این یک خودرو خوب هست که بسیار محکم و کم خرج هست و ایمن اما احتمالا چون کم خرج هست سودی برای خودرو ساز ندارد بهمین دلیل میخوان حذفش کنن که مردم اشغالهایی مثل پژو . سمند - تیبا - پراید بخرن که تو یکسال خراب بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج