جاباما
۶۶۳۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

نشست پارلمان اروپا در خصوص ایران

نمایندگان اتحادیه اروپا می‌گویند برجام خوب است و باید حفظ شود ولی بحث ناآرامی‌های اخیر ایران نباید فراموش شود و یکی از راه‌های حمایت از «مردم کف خیابان» اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

خبرگزاری فارس: پارلمان اروپا چند هفته پس از پایان یافتن آشوبی که در چند شهر ایران جرقه خورده بود، نشستی با موضوع بررسی این ناآرامی‌ها برگزار کرد.

در این نشست ابتدا «یوهان هان» کمیسیونر مذاکرات گسترش اتحادیه اروپا سخن گفت.

این دیپلمات اتریشی با تکیه بر گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، به پایبند ماندن ایران به مفاد برجام اشاره کرد و گفت: «اتحادیه اروپا موضع روشنی در قبال برجام دارد و همه ۲۸ وزیر خارجه اتحادیه، این موضع را اعلام کرده‌اند؛ ما به برجام متعهد هستیم.»

وی در ادامه گفت که موضوع ناآرامی‌های اخیر باید خارج از برجام بررسی شود.

یوهان هان به فیلتر شدن موقت شبکه‌های اجتماعی مبلغ خشونت هم واکنش نشان داد و گفت: «باید شرایط اعتراض صلح‌آمیز هم در کف خیابان‌ها و هم در فضای مجازی، برای ایرانیان فراهم شود.

یوهان هان به خواسته غرب از ایران برای اجرای برنامه اقدام تجویز شده از جانب «ستاد اقدام مالی» یا همان FATF هم پرداخت و گفت که اگر این کار انجام شود «توزیع ثروت بین ایرانیان عادلانه‌تر خواهد شد و این همان خواسته‌ای است که ایرانیان در جستجویش به خیابان‌ها آمده بودند.»

در ادامه «کنوت فلکن‌اشتاین» از اعضای پارلمان اروپا و عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان سخن گفت. فلکن‌اشتاین به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص لزم شنیده شدن صدای مردم پرداخت و گفت: « ... ولی تحولات اخیر این کشور بر خلاف این گفته‌هاست.»

فلکن‌اشتاین به زعم خود به ریشه‌یابی اغتشاشات پرداخت و گفت: «مردم ایران از همه طبقات اجتماعی به خیابان‌ها آمدند تا علیه فساد حاکم و زیر پا گذاشته شدن حقوقشان و خرج شدن مالیاتشان در سوریه، عراق و یمن اعتراض کنند.

«ماریتجه شاکه» از اعضای هلندی پارلمان اروپا گفت که ایران در سوریه نقشی مخرب دارد و اینکه اروپا و ایران هدف مشترکی در نابودی داعش دارند، دلیل بر اشتراک منافع نیست.

«باربارا لوخبیهلر» از نمایندگان آلمانی پارلمان گفت که افراد دخیل در ناآرامی‌ها، بر خلاف گفته مسئولان ایرانی، «عوامل خارجی‌ها» نبوده‌اند «بلکه نمایندگان اتحادیه‌های خصوصی هستند که برای حقوق بشر مبارزه می‌کنند.»

«اودو وُیگت» از دیگر اعضای آلمانی پارلمان نظر کاملاً متفاوتی داشت. وی اعتقاد داشت که بررسی عملکرد حقوق بشری دیگر کشورها برای اتحادیه اروپا یک ضرورت است ولی باید عملکرد حقوق‌بشری «کشورهای آمریکای شمالی، عربستان سعودی و اسرائیل» هم بررسی شود.

وُیگت در ادامه گفت که نقض حقوق‌بشر حتی در میان اعضای ناتو هم دیده و «ترکیه در صدر آنهاست». این نماینده آلمانی گفت که اتحادیه اروپا باید در برابر این موارد هم موضع بگیرد و افزود: «این کشورها معصوم نیستند.»

«کلاوس بوخنر» که او هم از نمایندگان آلمانی پارلمان بود، بحث‌های اقتصادی را ریشه ناآرامی‌های اخیر می‌دانست و گفت: «آمریکا به تعهدات خود در ذیل برجام، عمل نکرده است ولی امروز، برخی از بانک‌های اروپایی به رغم تهدیدات آمریکا، آماده همکاری با ایران هستند. با این کار است که می‌توان به مردم ایران کمک کرد.»

«فابیو کالستالدو» نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا گفت که تظاهرات اخیر می‌توانست ایران را به سوریه‌ای دیگر تبدیل کند و اتحادیه اروپا باید با پایبند ماندن به برجام و تقویت اقتصاد ایران، به مردم ایران کمک کند.

«فرانتس اوبرمایر» از اعضای اتریشی پارلمان اروپا در میانه بحث در خصوص مسائل حقوق بشری، به تقابل تهران و ریاض پرداخت و ضمن خطرناک خواندن آن، گفت که اتحادیه اروپا باید ایران و عربستان را دور یک میز بنشاند تا مشکلاتشان را حل کنند.

«جانوس کوروین میکه» نماینده لهستانی پارلمان اروپا، سخنان خود را با صدایی بلند و لحنی آتشین آغاز کرد و گفت: «چرا خود اتحادیه راوپا که پر از تفاوت است، می‌خواهد ایران را شبیه خود کند؟»

وی افزود در حالی که پاکستان بمب اتم دارد و به این مسئله افتخار می‌کند، چرا اتحادیه اروپا باید به ایران فشار بیاورد همان سلاحی را که همسایه‌اش دارد، نداشته باشد؟

«تونه کِلام» از اعضای استونیایی پارلمان اروپا هم لحنی تند داشت؛ ولی لحنی تند علیه ایران.

وی گفت که «رژیم ایران در ۳۹ سال گذشته نشان داده که ابایی از خشونت ندارد و ما اروپایی‌ها دیگر از دست این رژیم خسته شده‌ایم.»

کلام علناً گفت: «باید به فکر تغییر رژیم در ایران و جایگزینان رژیم فعلی باشیم.»

«جارومیر ستنیا» از نمایندگان اهل چک، پس از بر زبان راندن سخنی مشابه دیگر نمایندگان مخالف نظام جمهوری اسلامی، گفت که اپوزیسیون ایران گروهی است با سابقه تاریخی و ساختار منسجم.

ستنیا که از گروهک تروریستی منافقین سخن می‌گفت و گویا از سابقه اقدامات اعضای این گروه در کوچه و خیابان‌های ایران خبر نداشت، مدعی شد که این گروه ساختاری سکولار لیبرال دارد و مخالف اعدام است!!

«استانیسلاو پولچاک» از دیگر اعضای اهل چک پارلمان هم سخنان مشابهی بر زبان راند و گفت که سرکرده منافقین، رهبر اپوزیسیون ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مطالبات به حق واعتراضات به خاطرفقروبیکاری گرانی بهانه خوبی به آمریکا وارد این دادچرامسولین به فکرنیستن حدود۱۵ملیون مهاجر افغانی قاچاقی میان منابع کشوروشغلهاروبه ناحق اشغال کردن نتیجش این میش ایناقانونن جایی میتونن باشم ایرانی توتون کارنباش نه مثل الان

    • بدون نام

      نبايد به خارجيها خصوصا اتحادية اروپا اجازه دهيم درامور داخلي كشور ما ايران.دخالت كنند وبراي ما تكليف معين كنند.ما ايرانيان اجازة دخالت كردن واظهار نظر كردن در مورد مسايل داخليمان را نمي دعيم.انها حق اظهار نظر هم ندارند.

    • بدون نام

      دم اروپا گرم..قانون ترین هوشیارترین

    • بدون نام

      دم استونیای گرم. حقیقت رو گفت

    • عبدالرحیم طلائی زاده

      روابط بین الملل بر پایه منافع اقتصادی شکل گرفته واینکه فی المثل موضعگیری فرانسه ، هلند ، استرالیا و...در قبال برجام ، و ناآرامیهای اخیر بر چه معیاری باید تبین شود فقط باید منافع اقتصادی آنان را ملاک تعبیر قرار داد........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج