۶۶۳۱۴۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سرخابی‌ها کم‌کار در نقل و انتقالات

نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال با تمام حاشیه‌ها و جنجال‌هایش به پایان رسید.

شهروند: نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال با تمام حاشیه‌ها و جنجال‌هایش به پایان رسید. البته نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ هفدهم مثل سال‌های گذشته جنجالی نبود، چون پرسپولیس به دلیل محرومیت و استقلال هم به دلیل مشکلات مالی حضور فعالی در خریدوفروش بازیکنان نداشتند.
سرخابی‌های بیکار
استقلال در نقل‌وانتقالات ابتدای فصل حضور فعالی داشت. علیرضا منصوریان روی هر بازیکنی که دست گذاشت، توسط باشگاه جذب شد و انتظار می‌رفت او با تیم پرستاره‌ای که بسته نتایج خوبی بگیرد اما درنهایت این اتفاق رخ نداد و وینفرد شفر آلمانی جانشین او شد. شفر در همان روزهای ابتدایی حضورش در استقلال گفت که این تیم به تقویت نیاز دارد. قرار بود استقلال در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به تقویت خود بپردازد اما در کمال تعجب این تیم جز بهنام برزای و محسن کریمی که آنها هم بازیکنان خودش بودند، بازیکن دیگری جذب نکرد. در واقع استقلال در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به‌گونه‌ای فعالیت کرد که انگار مثل رقیب دیرینه‌اش محروم از فعالیت برای جذب بازیکن است. شفر بارها در جلسه با افتخاری از نیاز تیم به جذب یک مهاجم و ‌هافبک بازیساز که در غیاب جپاروف به داد استقلال برسد، خبر داده بود اما درنهایت مدیریت باشگاه نتوانست در جذب بازیکن موفق باشد. البته استقلال در لیست بازیکنان خروجی پرکار بود و یعقوب کریمی، حسن بیت‌سعید، سجاد شهباززاده و مجتبی جباری را از دست داد. استقلال با توجه به از دست‌دادن بیت‌سعید و شهباززاده به دنبال جذب مهاجم کامرونی که مدنظر شفر قرار داشت، بود اما این مهاجم کامرونی درخواست مالی بالایی از استقلال داشت که درنهایت این انتقال عملی نشد. پرسپولیس هم به دلیل شکایت باشگاه ریزه‌اسپور و تخلف در امضای قرارداد با مهدی طارمی توسط فیفا از نقل‌و‌انتقالات محروم شد که در این میان طارمی را هم از دست داد. البته پرسپولیس در نیم‌فصل دوم با توجه به پایان خدمت سربازی احمد نوراللهی می‌تواند از این بازیکن استفاده کند. به جز استقلال و پرسپولیس، تیم نفت تهران هم فعالیتی در نقل‌وانتقالات نداشت. این تیم اگرچه با واگذارشدن به شرکت تهران کاررسا اوضاع آرامی پیدا کرده اما در فصل نقل‌وانتقالات خریدی نداشت و یک بازیکن به نام مجتبی حقدوست را از دست داد.
تراکتور، اس.خوزستان و ذو‌ب‌آهن، موفق‌ترین‌ها
تراکتورسازی با استفاده از امتیاز نظامی‌بودن خود توانست ٣ بازیکن موثر ذوب‌آهن را که در نیم‌فصل سرباز شده بودند، به خدمت بگیرد. سعید آذری، مدیرعامل ذوب‌آهن تلاش زیادی کرد تا از سربازشدن ٣ مهره کلیدی تیمش جلوگیری کند اما درنهایت زور تراکتور به تیم اصفهانی چربید و دانیال اسماعیلی‌فر، رضا شربتی و احسان پهلوان سرباز شدند. تراکتور علاوه بر این ٣ بازیکن قاسم اسلامی‌خواه، ژوردی مارتینز آلمیدا، امیرارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور را خرید. این تیم سینا عشوری، محمد نوری و شهرام گودرزی را از دست داد که جدایی عشوری و نوری با حاشیه‌های زیادی برای تراکتور همراه بود. ذوب‌آهن هم با وجود از دست‌دادن ٣ بازیکن فعالیت ویژه‌ای در فصل نقل‌وانتقالات داشت. اکبر ایمانی، بختیار رحمانی، میلاد فخرالدینی و سجاد شهباززاده بازیکنان سرشناسی هستند که با نظر امیر قلعه‌نوعی به ذوب‌آهن پیوستند. ذوب‌آهن به دنبال جذب عیسی آل‌کثیر از نفت تهران هم بود که درنهایت این انتقال عملی نشد. فراز کمالوند سرمربی صنعت نفت با این‌که از مشکلات مالی باشگاه گله‌مند است اما توانست در مهلت نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بازیکنانی مثل سوشا مکانی، طالب ریکانی و سعید لطفی را جذب کند تا فعالیت خوبی در این مهلت داشته باشد. در بین تیم‌های موفق در فصل نقل‌وانتقالات، عملکر باشگاه استقلال خوزستان هم به‌گونه‌ای بود که تمجید عبدالله ویسی از مسئولان باشگاه را به دنبال داشت. استقلال خوزستان توانست با جذب بازیکنانی مثل اسماعیل شریفات، عادل کلاه‌کج، محمد آرام‌طبع و یعقوب کریمی به بهترین شکل تیمش را برای ادامه مسابقات لیگ برتر تقویت کند.
فرصت برای جذب بازیکنان آزاد

اگرچه فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل فوتبال ایران روز گذشته به پایان رسید اما تیم‌ها می‌توانند ٣ بازیکن آزاد جذب کنند. در واقع تیم‌هایی که نتوانستند در مهلت نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بازیکنی بگیرند، می‌توانند امیدوار باشند که در ادامه فصل با جذب بازیکنان آزاد به ترمیم نقاط ضعف خود بپردازند. قطعا این قانون برای استقلال که نتوانست بازیکنی را جذب کند، مفید باشد تا بلکه با برطرف‌شدن مشکلات مالی تیمی کامل برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تدارک ببیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      خدا لعنت کنه وزیر ورزش و افتخاری رو که استقلال رو نابود کردن

    • nimarastgar

      الهی امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج