۶۶۳۲۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

١٧ نمايش خياباني در جشنواره تئاتر فجر

حوزه خياباني يکي از شش قسمت تعريف‌شده در بخش خارج از صحنه (آف‌استيج) سي‌وششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر است که در اين بخش ١٧ نمايش اجرا مي‌شوند.

روزنامه شرق: حوزه خياباني يکي از شش قسمت تعريف‌شده در بخش خارج از صحنه (آف‌استيج) سي‌وششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر است که در اين بخش ١٧ نمايش اجرا مي‌شوند. در متن پيش‌رو، ١٧ اثر حوزه خياباني که از شهرهاي تهران، لاهيجان، مريوان، سنندج، ايلام، مشهد، بروجرد، يزد، آبادان، رشت و رودسر به جشنواره راه يافته‌اند، معرفي مي‌شوند.

يک سوءتفاهم کوچک: اين نمايش به نويسندگي، طراحي و کارگرداني امير رجب‌پور، يکي از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره انتخاب شده. همه‌چيز از يک پيامک شروع شد؛ پيامکي که در آن نوشته بود حقوق شهروندي را نوشتيم و لطفا برويد مطالعه کنيد....
تر خشک تفکيک: اين نمايش به نويسندگي حسن حامد و با کارگرداني شيدا خانزاده، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره انتخاب شده است. در خلاصه داستان اين اثر آمده است: اِبي درختي و داريوش موشه، به‌خاطر مصرف بيش از حد مواد و آلوده‌کردن محيط زيست به کما رفته‌‌اند و ميان زمين و آسمان گرفتار شده‌‌اند و... .


جاده قيدار: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني مشترک شهريار بهاري و علي رضاپورجعفر، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره انتخاب شده است. درويش، روح يک انسان مرده را در بند و زنجير به ميان مردم مي‌آورد و از او مي‌خواهد داستان مرگ خود را تعريف کند و در اين ميان همسرش که مشغول چاي‌فروختن است، وارد ماجرا مي‌شود... .
جنگ زير پوست: اين نمايش با نويسندگي مشترک امين جوکار و بهنام کاوه و با کارگرداني بهنام کاوه، ديگر اثري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره انتخاب شده است؛ داستان واقعي «امين جوکار» که پدر و مادرش در زمان جنگ به‌عنوان پرستار در جبهه‌هاي جنگ مشغول خدمت بوده‌اند. اين دو دچار بيماري گال مي‌شوند و موقع بازگشت به خانه نمي‌توانند بچه خود را بغل کنند و مجبورند از او دوري کنند. اين خاطره تلخ در ذهن امين مانده است و مسبب اين اتفاق را جنگ مي‌داند.


صادره از اروند(خَين): اين نمايش با نويسندگي و کارگرداني مشترک فرامرز غلاميان و هيام احمدي توليد و براي اجرا در اين دوره از جشنواره انتخاب شده است. اين نمايش از زبان اروندرود روايت مي‌شود که به شکل يک شخصيت، خاطرات قديم آبادان و هشت سال دفاع مقدس را بيان مي‌کند... .


مخاطب خاص: اين نمايش به نويسندگي کرامت يزداني و کارگرداني مريم نيک‌آيين، ديگر اثري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره انتخاب شده است. گوشي سارا در آستانه ازدواجش توسط يک نفر هک شده و شخص هکر قصد دارد با عکس و اطلاعات خصوصي سارا، او را تهديد و از او اخاذي کند... .


توليدي ليلي و مجنون: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني پژمان شاهوردي، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. مجنون که از نظر هوشي در سطح بالايي است، موفق به کسب تنديس بلورين جشنواره جوان خوارزمي مي‌شود، اما بر آن است تا سطح دانش خود را ارتقا دهد و به کشف نايافته‌هاي جهان دست يابد. مجنون سوار کشتي مي‌شود، اما کشتي‌اش غرق شده و در جزيره‌اي ناشناخته با ليلي آشنا مي‌شود و... .


آخرين مرزهاي اشتغال: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني سوران حسيني، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. تلويزيوني در حال پخش تيزري با موضوع رفع بي‌کاري است که مورد تمسخر مردم قرار مي‌گيرد، اما کم‌کم مردم جذب شده و برايش کف مي‌زنند، اگرچه در پايان مشخص مي‌شود سهم مردم از ايجاد اشتغال، کولبري است و... .


ويروس: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني سعيد خيراللهي، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. زندگي محمود از تولد تا جواني و چگونگي زندگي تباه‌شده و مرگ ناخواسته‌اش، توسط چند ويروس روايت مي‌شود.


تنديسي براي شهر: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني مختار محمدي، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. مردي براي ميدان شهر، مجسمه‌اي ساخته است، ولي نمی‌داند سر چه کسي را روي مجسمه قرار دهد.


مؤسسه کاريابي: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني الهه پورجمشيد، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. زن و مرد دست‌فروشي بر سر جاي فروش اجناس خود با يکديگر درگير هستند که دو نفر از شرکت کاريابي به آنها پيشنهاد کار مي‌دهند و... .


بوکس: اين نمايش به طراحي و کارگرداني محمود فلاحي، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. مسابقه بوکسي براي تصاحب بازار داخلي ايران بين دو شرکت‌کننده ايران و چين برگزار مي‌شود، اما بوکسور ايراني به‌خاطر عدم حمايت مردم و خريدنکردن کالاي ايراني دستانش بسته است و... .


درددل روي خط حامل: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني مصطفي کوليوندي، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده. گروه نوازنده‌اي که روزگاري نت‌ها را از روي خطوط حامل مي‌خوانده، اين‌بار خطوط پياده‌رو‌هاي شهر، نت‌هاي زندگي‌اش را شکل داده‌اند.


فرار از زندان: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني فرامرز قليچ‌خاني، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. سه زنداني قصد فرار از زندان دارند. آنها طبق نقشه‌اي که در دست دارند پيش مي‌روند، اما از جاي ديگري سر درمي‌آورند و... .


داد درد دارد: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني عبيد رستمي، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. در خلاصه داستان اين اثر آمده است: مردم شهر اسير ترافيک صوتي شده‌اند، شهري که از در و ديوارش داد مي‌بارد و آدم‌هايش به‌جاي حرف‌زدن داد مي‌زنند و... .


آينه زندگي: اين نمايش به نويسندگي و کارگرداني فاروق حسن‌پور، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. در اين نمايش روايتي دراماتيک از زندگي روزمره، عشق، جنگ، شکست، پيروزي، خشک‌سالي، نيايش، جشن محصول و... مردم کردستان، با تکيه بر آيين باستاني و ماندگار اين منطقه به صورت حرکات آييني ارائه مي‌شود.


گيله‌دخت: اين نمايش به نويسندگي نگار نادري و با کارگرداني آرزو عليپور، يکي ديگر از آثاري است که براي اجرا در اين دوره از جشنواره فجر انتخاب شده است. درخت پربار و سرسبز ده خشک مي‌شود. اهالي روستا براي احياي درخت تصميم جديدي مي‌گيرند و... .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج