۶۶۳۳۷۸
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

مخالفت جدی با افزایش تعرفه واردات خودرو

رئیس شورای رقابت گفت: وزارت صنعت در تعیین تعرفه‌ها، مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس شورای رقابت گفت: وزارت صنعت در تعیین تعرفه‌ها، مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه‌ها بود.
رضا شیوا رئیس شورای رقابت، اظهار کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم، شورای رقابت در موضوع خودروهای واردتی ورود نمی‌کند، اما به نظر ما بالا رفتن تعرفه ها باعث کم شدن رقابت می شود.

وی افزود: سال های گذشته نیز همین اتفاق افتاد و ما تلاش کردیم تا تعرفه‌ها را کم کنیم اما متاسفانه دوباره امسال دولت تصمیم گرفت تا تعرفه ها را افزایش دهد که این مسئله موجب کاهش فضای رقابت در صنعت خودروسازی داخلی می شود.

شیوا در توضیح این موضوع گفت: وقتی تعرفه خودروهای وارداتی افزایش می یابد، فضایی انحصاری و غیررقابتی برای خودروسازان داخلی ایجاد می شود و در چنین فضایی، کیفیت خودروهای داخلی ارتقاء نمی یابد و دیگر مسائلی همچون خلاقیت، نوآوری و رقابت وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای رقابت افزود: بالا رفتن تعرفه ها شاید درآمدی را عاید دولت کند اما درکل به نفع اقتصاد کشور نیست.

شیوا در پاسخ به سئوالی در خصوص به وجود آمدن بازار انحصاری برای خودروهای بالای ۴۰ هزار دلاری موجود در کشور، پس ازممنوع شدن واردات این خودروها و واکنش شورای رقابت به این انحصار گفت: شاید ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار باعث افزایش قیمت این خودروها که قبلا وارد کشور شده اند بشود، اما چون در همین سطح قیمت، باز هم چندین رقیب وجود دارد، شورای رقابت ورود نخواهد کرد.

شیوا تعیین تعرفه و آیین نامه واردات خودرو را از وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد و افزود: تنها کاری که شورای رقابت در این خصوص انجام داد، این بود که ممنوع بودن واردات خودرو از جانب وارد کنندگان سنتی را در آیین نامه جدید حذف کردیم، تا از انحصاری که برای نمایندگان رسمی در واردات خودرو به وجود آمده بود جلوگیری کنیم.

رئیس شورای رقابت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعیین تعرفه ها مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه‌ها بود که آن هم کسی گوش نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه هنوز جا داره

    • بدون نام

      مدیریت محترم جامعه فکر ماشین خوب وارزان برای قشر فقیر جامعه کردین نکردین ای جان بگومرگ من

    • بدون نام

      وزیر محترم صنعت از ابتدا خوب برنامه‌ریزی را برای گرانی خودرو وسود فراوان ویژه خواران انجام داده است ، خدا قوت .

    • ناشناس

      ما تو ایران فقط حق انتخاب 2 ماشین داریم 1 پراید 2 پژو یا همین 2 تا یا دیگر هیچ

    • بدون نام

      خواهش میکنم بخاطر این خودروسازان تنبل که دارن از امتیازات دولتی استفاده میکنن و هیچگونه پیشرفتی در بالابردن سژخ تکنولوژی ساخت خودروهای وطنی نداشته اند اینقدر به مردم ظلم نکنید!!!!مردم خق دارند خودروی خوب و با کیفیت سوارشوند این خق را به ناخق ازشون سلب نکنید!!!!درروز قیامت در پیشگاه خداوند چه جوابی دارید بدهید؟؟!!!!من که بعنوان یک ایرانی که در کار صنعت بوده و هستم و رشته مهندسی و کار مهندسی در صنایع این کشور کرده ام میگویم که برخورداری از چنین رانت هایی در خودروسازان بجز تنبلی و رکود و بی توجهی به خاست و نیاز بجای مشتری ثمره دیگری نداشته و ندارد،،،،بخدا اگر اینهمه که در صنعت خودرو هزینه شده یک سومش در بخش کشاورزی هزینه شده بود الان بزرگترین صادرکننده محصولات تبدیلی و خشکبار کشاورزی در جهان بودیم و بجای خام فروشی و صادرات خام محصولات کشاورزی بهترین خشکبار و تبدیلی مخصولات غذایی را در جهان داشتیم،،،کو گوش شنوا حافظ!!!!!!!!!اگر در خانه کس است یک حرف بس است

    • بدون نام

      هر کس که سواد کمی هم داشته باشه این رو میفهمه که افزایش تعرفه خودرو وارداتی باعث فاصله بین قیمت خودرو داخلی و خارجی میشه که این مسئله سبب نبودن هیچ انگیزه ای برای افزایش کیفیت خودرو داخلی میشه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج