۶۶۳۷۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

رونالدینیو؛ از چیپ به سیمن تا تشویق در برنابئو

بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال

رونالدینیو، اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل، امسال به صورت رسمی از میادین فوتبال کناره گیری خواهد کرد.

وب سایت ورزش سه:

رونالدینیو در قرن ۲۱ توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کند. او که ۳۷ سال دارد، از سال ۲۰۱۵ در لیگ معتبری حضور نداشته ولی پیش از این، او به قدری با جادوی فوتبالش دنیا را متحیر کرده که همواره در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. او تمام توانایی های ممکن را داشت، از یک هافبک خلاق تا یک مهاجم توقف ناپذیر. در زیر، ۵ لحظه برتر دوران فوتبال او را بررسی کرده ایم.

کلاه برداری از انگلیس

بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال

شاید نتوان گل رونالدینیو به انگلیس را به عنوان زیباترین گل او معرفی کرد ولی مطمئنا یکی از جذاب ترین گل‌ها بوده است. در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، در تقابل با انگلیس و در حالی که بازی با نتیجه ۱-۱ پیگیری می‌شد، هافبک وقت پاری سن ژرمن از فاصله ۳۵ متری ضربه کاشته ای به سمت دروازه زد. در حالی که سیمن اینطور تصور می‌کرد که رونالدینیو توپ را سانتر خواهد کرد، از دروازه خارج شد ولی رونالدینیو توپ را به سمت دروازه شلیک کرد و توپ از بالای دست گلر آرسنال وارد دروازه شد. در پایان بازی رونالدینیو اخراج شد ولی برزیل راهی نیمه نهایی جام جهانی شد تا در نهایت جام را بالای سر ببرد.

اولین بازی در نوکمپ

بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال

تاریخ مدرن لالیگا، در صورتی که خوان لاپورتا در سال ۲۰۰۳ بکام را جذب می‌کرد، شاید به کلی عوض می‌شد. رئال مادرید رقیب خود را در جذب بکام شکست داد و در سال ۲۰۰۳ ستاره منچستریونایتد را به خدمت گرفت. بارسلونا در همین حال به سراغ رونالدینیو رفت و او را که به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان شناخته می‌شد جذب کرد. او با ۳۰ میلیون یورو راهی نوکمپ شد و در همان بازی اول، توانایی هایش را به رخ کشید. او از لوئیس مارتی به زیبایی عبور کرد و شوت فوق العاده اش از ۳۰ متری، دروازه کاسکوئرو را باز کرد تا بارسلونا به تساوی ۱-۱ مقابل سویا دست پیدا کند.

نوک پا در استمفوردبریج

بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال

در ماه مارس 2005، در دیدار حساس چمپیونزلیگ بین دو تیم چلسی و بارسلونا، رونالدینیو بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان برنده توپ طلا سال انتخاب شده است. او که پاس خوبی از اینیستا جوان دریافت کرد، با عبور از کاروالیو و یک شوت دیدنی، دروازه پتر چک را باز کرد. هر چند که چلسی در نهایت 4-2 پیروز شد و در مجموع با برتری 5-4 به دور بعد صعود کرد ولی گل دیدنی رونالدینیو همواره در ذهن فوتبال دوستان باقی خواهد ماند.

برنابئو در دستان رونالدینیو


بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال

هواداران رئال مادرید در سال ۲۰۰۵، نمایش بسیار دیدنی را از رونالدینیو تماشا کردند و این درخشش به حدی چشمگیر و بی نظیر بود که هواداران را مجبور به تشویق او کرد. رونالدینیو دو گل در آن دیدار به ثمر رساند ولی نمایش چشم نواز او محدود به گل‌ها نبود، بلکه حرکت دیدنی او که ۵۰ متر دوید و از راموس و هلگوئرا عبور کرد، باعث شد تا هواداران حریف نیز به وجد بیایند. او با شایستگی در پایان فصل توپ طلا را از آن خود کرد.

آواز قو با برزیل

بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال
پس از جدایی از میلان در سال 2008، رونالدینیو به باشگاه فلامنگو پیوست. او که جام جهانی 2010 را از دست داده بود، در بازی‌های دوستانه توانست در فهرست برزیل قرار بگیرد. او که بازوبند را به دست بسته بود، از سمت چپ محوطه جریمه ضربه ای دیدنی به سمت دروازه مکزیک زد و دروازه این تیم را به شکلی بسیار زیبا باز کرد. این سی و سومین گل او برای تیم ملی برزیل بود و پایانی برای شاعر فوتبال در سلسائو.
کارهای حیرت‌انگیزی که فقط رونالدینیو می‌توانست انجام دهد
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
بهترین خاطرات «رونالدینیو»؛ دندان خرگوشی دنیای فوتبال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      سلام .
      من معتقدم به این که هنر فقط در نقاشی و بازیگری و ... نیست هر فنی را اگر انقدر ماهرانه و با ظرافت و زیبا انجام بدهیم ، میشود هنر ! مثلا هنر مکانیکی ، هنر رانندگی ، هنر راه سازی و ...
      ایشون هم به عقیده بنده جدا از یک فوتبالیست به عنوان حرفه و شغل و منبع درآمد ، هنرمند بودن در رشته خودشون .
      یاد و خاطرشون گرامی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج