۶۶۳۷۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دعوا بر سر اکران نوروز ۹۷ است

گروه سینمای ایران،هادی اعتمادی مجد: اکران نوروز همیشه خاطرخواهان فراوانی داشته است. این روند در سالهای اخیر و با افزایش استقبال مردم از سینماها، شدت بیشتری نیز گرفته است.

بانی فیلم: گروه سینمای ایران،هادی اعتمادی مجد: اکران نوروز همیشه خاطرخواهان فراوانی داشته است. این روند در سالهای اخیر و با افزایش استقبال مردم از سینماها، شدت بیشتری نیز گرفته است. خیلی فیلم ها برای تصاحب اکران نوروز دندان تیز می کنند و در نهایت پنج- شش اثر از این فرصت برخوردار می شوند. نوروز ۹۵ فیلم ها در مجموع بیشتر از ۴۸ میلیارد تومان فروختند و عید امسال هم شاهد فروش ۵۸ میلیاردی سینماها بودیم. افزایش ۱۰ میلیاردی که امیدها را برای تداوم روند رو به رشد آن در سال ۹۷ بیشتر هم می کند. شاید همین گمانه زنی هم موجب شده تا از حالا جدال پنهانی برای تصاحب اکران نوروز ۹۷ از سوی چند پروژه در بگیرد.

اخیراً خبر دورخیز جدی دو فیلم «پشت ابرها» ساخته مجید مجیدی در گروه کورش و «به وقت شام» از ابراهیم حاتمی کیا در گروه آزادی برای نوروز در رسانه ها بازتاب یافته که نشان از عزم جدی سازندگان آنها برای حضور در این مقطع روی پرده دارد. این در حالی است که سخنگوی شورای صنفی نمایش دیروز اعلام کرد هنوز قراردادی برای ثبت این دو فیلم به دستشان نرسیده است.

از سوی دیگر باید در نظر داشت با پایان برگزاری جشنواره فیلم فجر ۳۶ نیز متقاضیان تازه ای از میان پدیده ها و جایزه بگیران به صف طولانی اکران نوروز اضافه خواهند شد که کار را برای شورای صنفی نمایش دشوارتر نیز خواهد کرد. متقاضیانی که اکران دوم نوروز برایشان چندان دلچسب نیست و تنها با اکران اول عید لبخند رضایت به لبشان خواهد نشست. در همین حال گزینه های دیگری همچون «دل دیوانه» (بهمن فرمان آرا)، «خوک» (مانی حقیقی)، «تگزاس» (مسعود اطیابی)، «لونه زنبور» (برزو نیک نژاد)، «لس آنجلس تهران» (تینا پاکروان)، «هزارپا» (ابوالحسن داودی)، «خرگیوش» (مانی باغبانی)، «گرگ بازی» (عباس نظام دوست)، «دم سرخ ها» (آرش معیریان)، «همه چی عادیه» (محسن دامادی)، «من دیوانه نیستم» (علیرضا امینی) و … البته «بمب» (پیمان معادی) مدتهاست نامشان به عنوان شانس های جدی اکران نوروز مطرح می شود. از این بین ساخته پیمان معادی که در سودای سیمرغ فیلم فجر امسال هم شرکت دارد و قطعاً با دریافت چند جایزه اقبال خود را برای اکران در نوروز ۹۷ بیشتر هم خواهد دید.

ضمن اینکه همانطور که گفته شد، با پایان برگزاری جشنواره فجر امسال، فیلم هایی چون «مصادره» (مهران احمدی)، «چهارراه استانبول» (مصطفی کیایی)، «لاتاری» (محمدحسین مهدویان) و… پس از دریافت بازخوردهای مثبت احتمالی، خود را مستحق اکران در نوروز ۹۷ خواهند دید تا اوضاع پیچیده تر از قبل هم شود.

بامزه ترین بخش ماجرا اما جایی شکل می گیرد که فیلمی مثل «ما شما را دوست داریم خانم یایا» هم خود را در میان این صف پر هوادار جا می زند! ساخته اوایل امسال عبدالرضا کاهانی که بدون دریافت پروانه ساخت در تایلند جلوی دوربین رفت و رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی و یک بازیگر تایلندی به نام نیتایا چیسری در آن بازی داشته اند.

کاهانی که دو فیلم قبلی اش «وقت داریم حالا» و «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» به محاق رفته اند، ترجیح داد «ما شما را دوست داریم خانم یایا» را هم با در افتادن به دام حاشیه های منفی از طریق عدم دریافت پروانه ساخت بسازد که حالا اکران آن هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. گویا برخی از عوامل این فیلم بدون توجه به عدم رعایت روال قانونی در ساخت آن- که طبق شنیده ها از حیث مضمونی هم حساسیت برانگیز از آب درآمده- برای اکران آن در نوروز ۹۷ تقلای زیادی دارند و از در رایزنی و چانه زنی با مراجع تصمیم گیرنده مختلف درآمده اند.فیلمی که درباره تهیه کننده یا تهیه کنندگان آن هم ابهامات زیادی وجود دارد.

در هر حال اکران نوروز ۹۷ با این توصیفات، بی شک جزو بحث برانگیزترین نمونه ها در مقایسه با سالهای گذشته خواهد شد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج