جاباما
۶۶۳۸۳۰
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

مذاکره با سپاه برای پرواز هواپیمای باروری ابر

معاون وزیر نیرو گفت: در تلاش مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر برای بارورسازی ابرها وجود دارد یا نه.

خبرگزاری تسنیم: رحیم میدانی گفت: امسال براساس اطلاعات راداری هواشناسی، شرایط مناسبی از نظر جوی برای باروری ابرها تا امروز نداشتیم. متأسفانه نتوانستیم تجهیزات خودمان را نیز برای پرواز دو فروند هواپیمای اجاره ای مستعمل آنتونوف روسی که ظاهراً امسال آخرین سالی است که می توانستند مجوزهای لازم برای پرواز را دریافت کنند آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کنترل و تعمیرات دوره ای این هواپیما ها باید در تاجیکستان انجام می شد و منابع مالی آن باید نقدی پرداخت شود ولی نتوانستیم آن را انجام دهیم افزود: صنایع وابسته به وزارت دفاع در تلاشند مراحل ساخت پیرو پاترون های ( فشنگ های حاوی یدید نقره ) لازم برای باروری ابرها را انجام دهند و از وزیر دفاع درخواست کردیم که این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد چون پیش از این فشنگ های لازم را از روسیه وارد می کردیم.

میدانی ادامه داد: برای خرید فشنگ ها ی حاوی یدید نقره هم باید پول نقد به روسیه پرداخت کنیم به همین دلیل در تلاش مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر وجود دارد یا نه.

وی تاکید کرد: باید به فکر خرید ۴ فروند هواپیما در زمینه باروری ابرها باشیم و یا از طریق شرکت های داخلی آنها را اجاره کنیم که همه اینها نیاز به منابع مالی دارد که باید تامین شود .

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باروری ابرها در بهترین شرایط ۱۵ درصد میزان بارش را افزایش می دهد، گفت: همین مقدار بارش در برخی مناطق بسیار موثر است.

میدانی­ افزود: اگر در شرایط فعلی به دنبال آب های ژرف، مدیریت آب، سدسازی هستیم باید باروری ابرها هم گسترش دهیم.

وی ادامه داد: بیش از این سالانه ۴ میلیارد تومان برای باروری ابرها در نظر گرفته می شد که این رقم امسال به ۹ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون ۲ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      چرااا این همه هزینه ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بابک

        چرا لپ کلام رو سانسور کردید ؟یا کامل بزارید یا کامل حذف کنید .

    • بدون نام

      واقعا این همه پول کجا میره؟ خب از همون تبصره 17 که گفتن حذف شد بخرن. نکنه باز از در دیگه بودجه شون برقراره

    • مینا

      از تولیدکنندگان وواردکنندگان خودرو وکارخانه داران و همه ی کسانی که سبب الودگی هوا شده اند باید درتهیه تولید باران کسب هزینه کرد.انشالله ابرها بارورشوند.

    • بدون نام

      لطفا هر چه زودتر اینکار را انجام بدید همه ما ملت پشت این کارتون هستیم از این خبر خیلی خوشحال شدم. واقعا دمتون گرم که امثال شماها بی منت بفکر مملکت هستید

    • عنقا

      خدایا اخر برای باور وری از ما چیز نگیرین برای اینکه هیچ پول اضافی نداریم وخواب هم نبینید الان بخش خصوص برای اب چراباید مداخله کنه حلال نمیکنیم

    • بدون نام

      خیلی بدبختیم
      ما که تو علم جزوه ده کشور اولیم

    • بدون نام

      یعنی انقدر مستاصل شدید که پول خرید ملزومات مورد نیاز را حتی از روسیه هم ندارید،؟
      حتما کلاهتان را بالاتر بگذارید

    • یوسف اصغرزاده

      عالیه

    • بدون نام

      فکر کنم پول زیادی باشه درمقابل اختلاس‌ها

    • بدون نام

      کو ابر که بارور بشه ؟

    • خاسر

      میگه تاجکستان برای تعمیرهواپیما پول نقد می خواهد،روسیه هم برای فشنگ هایش پول نقد می خواهد اخه تو این دور وزمانه کسی به کسی مفتی چیزی میده،الان اصغر بقال سرگوچه ماهم برای ی مشت تخم افتاگردان نسیه نمیده انوقت از ی کشور دیگه چه انتظاری دارید.

    • محمد شریعتمداری

      تقصیر خانمهای بدحجابه

    • بدون نام

      مصرف خانگی و صنعتی حدود ده در صد آب هست و 90 درصد صرف کشاورزی میشه که جهاد کشاورزی باید مدیریت بیشتری در مصرف بهینه آب بکار ببرند واقعا من که گیج شدم ایران را نفرت و بدبختی گرفته

    • بدون نام

      کاش یک اختلاس کمتر بشه تا این مردم بدبخت بتونن پول تعمیر دو هواپیما مورد نیاز باروری ابرها را داشته بودیم دیگه واقعا داریم دیوانه میشم با این مدیریت و کشورداری

    • علی

      چه بوجه زیادی واقعا خجالت داره

    • ایران بی آب

      این کارهای مهم برای بارورکردن ابرها بایددرتابستان بفکرهزینه وغیره باشیدتا دراول پاییزوزمستان همه چیزبرای بارورکردن آماده باشدنمیدانم چرادرکشورما مسوولان برای هرکاری دقیقه ۹۰بفکرش می افتن پارسال که درفارس ابرها بارورشد تأثیرزیادی داشت تورابخدا امسال هم کاری کنیدچون وضع آبی خیلی خرابه.

    • بدون نام

      ای خدا واسه ایران کشور به این بزرگی باعث تاسف هست انگار ما کشور جیبوتی هستیم میگن هواپیما نداریم واسش نه ملیارد کنار گذاشتن به این مهمی اونوقت وزیر نفت میگه فلان کارمند اکتشاف نفت صد ملیار برداشته فلنگو بسته . خوب صندوق بگذارید مردم واستون پول جمع کنند یا گلریزان بگذارن واستون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج