۶۶۳۹۳۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پرتقال و نارنگی صدرنشین ویترین میوه فروشی ها

در هفته های اخیر، پرتقال و نارنگی به عنوان میوه های پرمصرف زمستانی با افزایش قیمت در بازار روبرو شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: در بازار میوه و تره بار قیمت برخی اقلام نظیر خرمالو و انار به نسبت هفته های اخیر در بازار کاهش یافته، اما پرتقال و نارنگی به عنوان میوه های پرمصرف زمستانی با افزایش قیمت روبرو شده است.

با وجود آنکه در آخرین روزهای ماه اول زمستان بازار میوه با ثبات نسبی همراه است اما قیمت میوه در خرده فروشی ها با سازمان میادین میوه و تره بار تفاوت معناداری دارد.

آخرین بررسی ها از بازار میوه حاکی از آن است که نرخ هر کیلو نارنگی ۳ تا ۷ هزار و ۵۰۰،پرتقال جنوب ۶ تا ۷ هزارتومان، پرتقال شمال ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰،سیب ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان،انار ۸ هزار تومان،موز ۴ هزار و ۵۰۰ و انگور ۵ هزار تومان است.

یکی از فروشندگان میوه می گوید: با وجود ثبات نسبی قیمت از ابتدای دی، رکود سنگینی بر بازار میوه حاکم است و تنها نرخ برخی اقلام پرتقاضا با نوساناتی روبرو بود.

علی صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی ،درباه آخرین وضعیت بازار میوه اظهار کرد: اکنون هر کیلو انار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰،انگور۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰،پرتقال شمال هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار،پرتقال جنوب ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰،کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو خیار رسمی هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین نرخ هر کیلو خیار گلخانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار،سیب هزار تا ۲ هزار،نارنگی بندری ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار،نارنگی یافا هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و موز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است.

صابری ادامه داد: اکنون هر کیلو فلفل دلمه رنگی با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، فلفل دلمه سبز هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار،گوجه فرنگی گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی نو هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار،سیب زمینی ۶۰۰ تا ۸۰۰،پیاز هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ و لیمو ترش ۷ تا ۸ هزار تومان در میدان عرضه می شود.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو لوبیا سبز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار،شلغم ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰،کاهو رسمی ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰، کاهو پیچ ۹۰۰ تا هزار و ۳۰۰،کلم سفید ۵۰۰ تا ۷۰۰ و کلم قرمز ۸۰۰ تا هزار تومان اعلام کرد.

به گفته وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰ تومان و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی میوه و نبود تقاضا، قیمت میوه نوسان چندانی در بازار نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج