جاباما
۶۶۳۹۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ادای احترام به جانباختگان «سانچی» در بلاروس

سفیران ، دیپلمات های خارجی مقیم و برخی شخصیت های سیاسی کشور بلاروس با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک، ضمن ابراز همدردی، دفتر یادبود جانباختگان حادثه نفتکش سانچی را امضا کردند.

خبرگزاری ایرنا: سفیران ، دیپلمات های خارجی مقیم و برخی شخصیت های سیاسی کشور بلاروس با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک، ضمن ابراز همدردی، دفتر یادبود جانباختگان حادثه نفتکش سانچی را امضا کردند.

به منظور بزرگداشت یاد و خاطره جان باختن پرسنل و خدمه ایرانی نفتکش سانچی، امروز مراسم گرامیداشت و امضای دفتر یادبود آنان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مقام های دولتی، سفراء، دیپلمات‌های مقیم، نمایندگان دفاتر سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان رسانه‌های گروهی و همچنین برخی از هموطنان ایرانی مقیم بلاروس حضور داشتند و مراتب همدردی خود را با خانواده های جانباختگان ابراز کردند.

مدیر کل منطقه‌ای وزارت امور خارجه، سفیران کشورهای سوریه، ژاپن، اتحادیه اروپا، لیبی و تعداد زیادی از دیپلمات های مقیم از جمله سفارت‌های فلسطین، اوکراین، مجارستان، صربستان، چک، انگلیس، ونزوئلا، گرجستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان در این مراسم حضور داشتند.

مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک در گفت وگو با 'شبکه تلویزیونی سراسری بلاروس' و شبکه تلویزیونی ' اس. ت. و' از ابراز همدردی دولت و مردم بلاروس بویژه پیام تسلیت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری این کشور قدردانی کرد.

یر اساس این گزارش ، در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری پرچم کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک به مانند بسیاری دیگر از سفارتخانه های کشورمان به پاس احترام به جانباختگان این حادثه نیمه افراشته بود.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز سه شنبه در پیامی این حادثه غم انگیز را به رئیس جمهوری، مردم و بازماندگان حادثه نفتکش سانچی تسلیت گفت.

شنبه ۱۶ دی ماه یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و 2 بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای عظیم شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
رسانه ها یکشنبه گذشته (۲۴ دی ماه) اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج