جاباما
۶۶۴۱۹۱
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

چشم طمعِ عربستان و امارات به ثروت قطر

معارض قطری که اخیرا پس از بازداشت در امارات به کویت منتقل شده است در یک فایل صوتی جدید به افشاگری درباره عربستان و امارات پرداخت.

خبرگزاری فارس: «عبدالله بن علی آل ثانی» امروز جمعه در یک فایل صوتی که در برخی سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ایفای نقش ولی‌عهدان عربستان و امارات در بحران قطر را افشا کرد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱» ، آل ثانی در این فایل صوتی که گفته می‌شود ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ماه) و در ابوظبی ضبط شده است، می‌گوید که علت اصلی بحران قطر این سات که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی چشم طمع به ثروت قطر دوخته‌اند.

آل ثانی از قطری‌ها می‌خواهد که قدرت و حاکمیت در کشور خود را حفظ کرده و از خرابکاری در کشورشان پرهیز کنند.

این معارض قطری اشاره می‌کند که از سوی بن زاید و بن سلمان تحت فشارهای شدید و تهدیدات مستمر قرار گرفته تا تسلیم خواسته‌های آنها شود و حتی در نتیجه این فشارها تصمیم گرفته به زندگی خود پایان دهد و خودکشی نماید زیرا به شدت از سوی بن زاید تخت فشار بوده و امارات از بازگشت وی و دخترانش به کشورشان ممانعت می‌کردند.

وی در این فایل صوتی از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی قدردانی می‌کند اما بن سلمان ولی‌عهد عربستان را «حیله‌گر» توصیف می‌کند.

هفته پیش نیز یک فایل صوتی از این معارض قطری منتشر شد که نشان می‌داد وی در امارات تحت بازداشت قرار دارد و پس از انتشار این فایل مسئولان امارات مجبور شدند وی را آزاد کنند و پس از آن آل ثانی که چند روزی نیز در بیمارستان امارات بستری بود با صندلی چرخدار به کویت منتقل شد. (جزئیات بیشتر)

عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی فرزند «علی بن جاسم آل ثانی» از نخستین امیران قطر پس از استقلال این کشور و چهارمین حاکم آن است و پس از پدرش، برادرش احمد قدرت را بدست گرفت تا اینکه شیخ خلیفه آل ثانی پدر حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر به قدرت رسید.

این معارض قطری بعد از بحران پیش آمده بین قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در تابستان گذشته با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار و مقامات این کشور را به بازگشایی گذرگاه مرزی «سلوی» برای عبور حجاج قطری به عربستان متقاعد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک سری مشرک مدرن به جان وثروت همدیگر طمع کرده اندانشاءالله تقدیر الهی شرآنهارا بااقدامات خودشان علیه هم برای همیشه ازسراسلام وپیامبرص واهل بیت ع کم خواهدکرد

      پاسخ ها

      • بهزاد

        خخخخخخ توتوعالم دیگه ای سیر می کنی خخخ

    • بدون نام

      همه اش دروغ هس

    • بدون نام

      ننوشته اید شیخ خلیفه چطور قدرت را از برادر این بنده خدا به ارث برده تا معلوم نشه بلاخره قدرت به شیخ خلیفه پدر بزرگ حمد با کودتا برعلیه برادر همین بدخت انجام گرفت که لازم نمیدانید مخاطباتون اینو بفهمن

    • بدون نام

      بخور بخوری شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج