۶۶۴۵۱۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

طنز؛ ابتذال در باغ کتاب!

از همان اول مخالفتم را با خندوانه و رویکردهای این آقای رامبد جوان اعلام کردم. با خوشی‌های الکی و الکی خوش بودن‌هایش. با اینکه می‌گفت: مشکلات و بدبختی و ناامیدی هست ولی سعی کنیم بخندیم.

محمدرضا ستوده - در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: از همان اول مخالفتم را با خندوانه و رویکردهای این آقای رامبد جوان اعلام کردم. با خوشی‌های الکی و الکی خوش بودن‌هایش. با اینکه می‌گفت: مشکلات و بدبختی و ناامیدی هست ولی سعی کنیم بخندیم. اما کسی حواسش نبود که با مشکلات و بدبختی و ناامیدی حتی نمی‌شود به خندیدن فکر کرد چه برسد به خود خندیدن. اما این آقا به زور می‌خندید و در آن استودیو تنها کسی بود که واقعا خوشحال بود چون شغل داشت و درآمدش هم خوب بود!

از همان وقت پایم را به زمین می‌کوبیدم و می‌گفتم: این چیزی که دارند در خندوانه تحویل ملت می‌دهند استندآپ کمدی نیست. این خاطره‌گویی و دلقک‌بازی است. (البته تک‌اجراهای خوب و نقادانه هم داشت)

یک زمان گل آقا را به جای طنز به ما غالب کردند. پدرمان درآمد تا بگوییم آن فکاهه است طنز نیست. امروز «مسخره‌بازی ایستاده» را به جای استندآپ کمدی در بین ۸۰ میلیون معرفی کردند. حالا معلوم نیست چقدر پوست‌مان باید کنده شود تا استندآپ کمدی اورجینال را معرفی کنیم. رسانه‌ای هم جز یک ستون روزنامه اقتصادی نداریم!

باز جای شکرش باقی است مهران مدیری و تیم نویسندگی‌اش با همه سانسورها و بسته بودن دست و بال‌ها، سعی کردند راه درست را بروند. مهران مدیری سعی کرد تا آبرویی که از استندآپ کمدی در خندوانه رفته بود را تا آنجایی که می‌شود به جوی باز گرداند. چه از لحاظ ساختار، چه از لحاظ فرم و چه از نظر حضور عناصر طنز و کمدی بسیار قوی‌تر و آبرومندانه‌تر عمل کردند.

دورهمی حرف برای گفتن دارد و موضع مولفانش، موضع درستی است چون همه را می‌زنند! ملت و مسوولان خودمان و هنرمندان برایشان فرقی ندارد. هر چند به خاطر محدودیت‌های صداوسیما قدرت مانورشان کم است.

حالا هم که آقای جوان هنرمندنماهای اینستاگرام را در باغ کتاب! جمع کرده‌اند تا برای استارت‌آپش تبلیغ کنند.

غالب کردن لودگی به جای استندآپ کمدی توسط رامبد جوان به اندازه پخش پنیسیلین چینی در بازار داروی ایران جاهلانه بود!

پ ن‌: تا می‌توانید پول در بیاورید، با دیگران رابطه داشته باشید هر قدر می‌خواهید ازدواج کنید ولی از هنر به عنوان طعمه استفاده نکنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان این طنز بود یا توهین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج