جاباما
۶۶۴۹۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حملات سابیری؛ نخستین خطری که جهان را تهدید می‌کند

فهرستی از بزرگترین خطرهای جهان در سال۲۰۱۸

یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان WEF به تازگی در زمینه تهدیدات و ریسک‌های جهانی گزارشی تهیه کرده و ارائه داده است که در این گزارش فهرستی از مشکلات و خطرات احتمالی و بالقوه‌ای که در جهان ممکن است رخ دهد و مردم کشورهای مختلفی را با دشواری‌های بسیاری روبرو کند، به چشم می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: حملات سایبری و سرقت اطلاعات مالی و خصوصی افراد و سازمان‌های مختلف، در صدر فهرست تهدیدات و خطرات احتمالی در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ قرار گرفته‌اند.

به گزارش وب‌سایت scmagazineuk، یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان WEF به تازگی در زمینه تهدیدات و ریسک‌های جهانی گزارشی تهیه کرده و ارائه داده است که در این گزارش فهرستی از مشکلات و خطرات احتمالی و بالقوه‌ای که در جهان ممکن است رخ دهد و مردم کشورهای مختلفی را با دشواری‌های بسیاری روبرو کند، به چشم می‌خورد.

حملات سایبری و سرقت اطلاعات خصوصی و مالی افراد و سازمان‌ها توسط مجرمان سایبری، هکرها و بدافزارها در صدر این فهرست قرار گرفته و جایگاه نخست خطرناک‌ترین مشکل و معضل جهان را به خود اختصاص داده است.

پس از حملات سایبری، مشکلات زیست محیطی نظیر خشکسالی و آلودگی هوا، مهاجرت‌های اجباری گسترده و فجایع طبیعی همچون زمین لرزه و تجارت‌های غیرقانونی و نامشروع همچون قاچاق اسلحه و دارو، به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند و عنوانِ بزرگترین معضلات پیش روی جهان را از آنِ خود کرده‌اند.

با توجه به نتایج و یافته‌های تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، میزان حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ به اوج خود خواهد رسید؛ بنابراین تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان موظف خواهند بود، اقدامات و تمهیدات لازم را برای مقابله با هک شدن اتخاذ کنند تا در برابر مجرمان سایبری، حملات و خسارات جبران ناپذیر آنها، آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند و ضریب امنیت اطلاعات خود و مشتریان خود را به بالاترین حد ممکن برسانند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بد افزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۷ نیز به اوج خود رسیده و حالا خبر اینکه قرار است در سال‌های آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان‌تر شود، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

در سال جاری میلادی باج‌افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سالهای اخیر صورت گرفته است.

حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری داشت، خسارات جبران‌ناپذیر بسیاری را برای آنها برجای گذاشت. به تازگی نیز ویروس رایانه‌ای و بدافزار "خرگوش بد" سر و صدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.

البته بر اساس گزارشی که CNBC تهیه کرده بود، بزرگترین خطری که جهان را تهدید می‌کند، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خواهد بود و پس از آن، مشکلات زیست محیطی و فجایع طبیعی و سپس حملات سایبری جز بزرگترین خطرات احتمالی در جهان محسوب می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج