۶۶۵۰۶۷
۵ نظر
۵۰۴۶
۵ نظر
۵۰۴۶
پ

حواشی جایزه‌ سلمان‌خان؛ مدیر جشنواره: منتقدان غرض دارند، کیهان: به رابطه نامشروع جایزه دادند

جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی در حالی به کار خود پایان داد که یک حاشیه اساسی گریبان متولیان این رویداد را گرفت. حاشیه و اتهامی به نام اهدای جایزه به فیلم مبتذل!

برترین ها: هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی این رویداد جایزه تندیس بهترین بازیگر زن، دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد و همچنین بهترین کارگردانی را به فیلم «سلطان» از کشور هند اهدا کردند.

روز گذشته کیهان نوشت: سلمان خان و آنوشکا شارما کوهلی، نقش‌آفرینان یک فیلم مبتذل بالیوودی به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در یازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی معرفی شدند! آن هم فیلمی که درباره رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با یک کشتی‌گیر زن است! فیلمی که حتی پوستر آن نیز قابل نمایش نیست!
حواشی جایزه‌ سلمان‌خان؛ مدیر جشنواره: منتقدان غرض دارند، کیهان: به رابطه نامشروع جایزه دادند


احسان شیعه که مسوولیت مدیریت شبکه ورزش سازمان صدا و سیما را هم بر عهده دارد، درباره این حواشی و ادعای اهدای جایزه به فیلمی مبتذل به جام جم این گونه توضیح داد: اطلاق واژه «مبتذل» به فیلم «سلطان» از سینمای هند به کارگردانی فیلمساز مسلمانی به نام علی عباس‎ظفر و بازی سلمان خان، بازیگر مسلمان محبوب این کشور اطلاقی ناشی از بی اطلاعی و یا غرض ورزی است. فیلم «سلطان» که برنده ۲ تندیس از مجموع بیش از ۳۵ تندیس و دیپلم اهدا شده جشنواره شد - فیلمی است با موضوع ورزش و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد که البته به سیاق اکثر فیلم‎های تولید بالیوود حاوی داستانی عاشقانه (از نوع عشق‎های با حجب و حیای شرقی و فاقد جنبه‎های اروتیک) نیز هست به طوری که فیلم برای اخذ مجوز نمایش از اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، نیازمند کمترین اصلاحات (صرفا حذف چند صحنه موزیکال معمول در سینمای هند) بود و تقریبا به طور کامل در جشنواره به نمایش درآمد.

او همچنین این اتهام که سازندگان فیلم از نمایش و گرفتن جایزه در جشنواره بی اطلاع بوده اند هم گفت: اتهام «بی‎اطلاعی سازندگان فیلم‎های هندی از نمایش فیلم‎هایشان در این جشنواره» نیز مانند سایر مطالب ناشی از بی‎اطلاعی نویسنده از قواعد حاکم بر جشنواره است؛ تمامی آثار متقاضی حضور در جشنواره، از جمله آثار بین المللی، پس از صدور فراخوان، با تکمیل فرم درخواست، فیلم ها و عکس های خود را به دبیرخانۀ جشنواره ارسال کرده اند. فیلم «سلطان» نیز از جمله این آثار است که تهیه کنندۀ آن ضمن ارسال فرم درخواست حضور اثر خود، با انعقاد قراردادی (که در دبیرخانۀ جشنواره موجود است) مجوز لازم برای نمایش محدود فیلم در جشنواره را نیز، صادر نموده است.

شیعه تاکید کرد: علت عدم حضور عوامل این فیلم ها در مراسم اختتامیه به دلایل اقتصادی برمی گردد، از آنجا که جشنواره با بودجه اندک بخش خصوصی برگزار شد و برخلاف سایر جشنواره های دولتی فاقد بودجه لازم برای دعوت و پذیرایی از میهمانان خارجی بود، لذا با وجود علاقۀ بسیاری از صاحبان آثار خارجی، ازجمله عوامل سازندۀ فیلم سلطان به حضور در آیین اختتامیۀ جشنواره، صرفاً به دعوت از مسئولان سفارتخانه های کشورهای متبوع بسنده کرده و حضور مهمانانی، از جمله سفیر محترم کشور فیلیپین و مقام‎ها و مسئولان طراز اول سفارتخانه‎های ترکیه، هند، پاکستان، چین و ...در این مراسم به همین دلیل بوده است.
این در حالی است که کیهان دوباره امروز از این فیلم نوشته و از نقش محمد خرم گفته است: فیلمی که به مناسبات غیرمتعارف می‌پردازد و مشخص نیست که چرا در میان این همه فیلم ورزشی در سطح جهان و از جمله در کشور خودمان به بازیگران این فیلم ضعیف و سخیف هندی جایزه داده شد. اما وقتی به شورای سیاستگذاری این جشنواره نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد که این اتفاق چندان هم دور از انتظار نیست.

در میان اسامی شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی، نام محمد خرم مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور هم دیده می‌شود. وی ازجمله نیروهای افراطی جریان به اصطلاح اصلاحات شناخته می‌شود و سابقه عضویت در حزب منحله و سکولار مشارکت را هم دارد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیهان کلک تو هم اره؟
      دنبال فیلمهای صحنه دار میری؟
      من فکر کردم خلافترین فیلمی که دیدی اخراجیهای 3 بوده که همه اش از جلوه ای ویژه استفاده شده

      حالا اخر فیلمش را بگو البته شطرنجی کن و با سوت که بچه ها متوجه نشن

    • بدون نام

      فیلمای شما خوبه که هربارببینی فقط اعصابتو بهم میریزه وهیچی دیگه نداره

    • بدون نام

      به خاطر این مطلب من امروز این فیلم دو ساعت و نیمه رو دیدم . واقعا جای تعجب داشت که این فیلم حتی در سبک فیلمای امروزی بالیوود هم ساخته نشده و به عبارتی خیلی پاک بود

    • محبوبه

      رابطه نامشروع!!!!!!!! تو این فیلم سلمان خان و انوشکا زن و شوهرن!!!! چه رابطه نامشروعی

    • سیدعلی اصغرحسینی

      سلام خیر الاموراوسطها نظر قران وپیامبر بزرگ اسلام میانه روی است ودیدید افراطی گری درصدر اسلام خوارج رابوجود اوررد ودراین زمان داعش را حالا یا روزنامه. کیهان بیمار هست که این مسایل رانمی فهمد ویامیفهمد جزی همان افراطی هایی هست که ذکرشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج