جاباما
۶۶۵۰۷۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

مشکلات مدارس با دو نیروی بسیجی حل می شود؟

رضا نهضت. کارشناس آموزشی در روزنامه شرق نوشت: یکم: سرتیپ پاسدار، غلام‌حسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج، سخن از اجرای طرحی از سال آینده داده است که گویا هیچ‌یک از ارکان و نهادهای وزارت آموزش‌وپرورش، از آن آگاهی ندارند.

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم رضا نهضت، نسبت به اقدامات جدید بسیج این گونه واکنش نشان داده است:
یکم: سرتیپ پاسدار، غلام‌حسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج، سخن از اجرای طرحی از سال آینده داده است که گویا هیچ‌یک از ارکان و نهادهای وزارت آموزش‌وپرورش، از آن آگاهی ندارند.
مطابق این طرح، قرار است از هر مسجد، دو یا سه بسیجی به مدرسه بروند تا مسئولان مدرسه را در کارهای تربیتی مدرسه، یاری رسانند. محمد بطحایی بدون اشاره به سخنان غیب‌پرور نوشت: «لطفا مردم را بی‌جهت و به هر بهانه‌ای نگران نکنید. اجرای هر برنامه‌ای از سوی هر نهادی در مدرسه باید با اجازه و هماهنگی آموزش‌وپرورش باشد». سخنان بطحایی آشکارا نشان می‌داد که سردار غیب‌پرور، بدون هماهنگی با آموزش‌وپرورش، سخنانش را ایراد کرده است.
سؤال اینجاست که سردار غیب‌پرور با چه مجوزی سخن از اجرای این طرح گفته است؟ آیا وی مسئولیتی در وزارت آموزش‌وپرورش دارد؟ شورای عالی آموزش‌وپرورش و بالاتر از آن، شورای عالی انقلاب فرهنگی چه نقشی دارند؟ واکنش محمد بطحایی، بیانگر این نکته است که اصلا چنین طرحی مطرح و نیز تصویب نشده و غلام‌حسین غیب‌پرور، بدون هماهنگی با مسئولان آموزش‌وپرورش، این سخنان را بر زبان آورده است. آیا بی‌اعتنایی به نهادهای قانونی نظام جمهوری اسلامی، بی‌توجهی به قانون اساسی و مصداق تضعیف نظام نیست؟
دوم: فرض کنیم که طرح سردار غیب‌پرور طرح خوبی هم باشد و وزارتخانه هم، با اجرای آن مخالفتی نداشته باشد. اولین اشکال این طرح نوع نگاه ساده و خام آن به امر تعلیم و تربیت است. فکر کرده‌اند مشکلات عظیم تعلیم و تربیتی به صرف حضور دو بسیجی خارج از نظام تعلیم و تربیت حلال مشکلات است. حضور این دو بسیجی قرار است چه تغییری در مدارس ایجاد کند؟ مگر بسیج در مدارس نیست و معلمان و دانش‌آموزان در این سازمان عضو نیستند؟ با وجود حضور این همه معلم و دانش‌آموز بسیجی در مدارس، حضور دو بسیجی خارج از مجموعه، چه کمکی می‌تواند به تعلیم و تربیت کند؟
با طرح سردار غیب‌پرور، بیش از ٢٠٠‌ هزار نیرو، بدون گذراندن شرایط لازم، وارد مدارس خواهند شد. آموزش‌وپرورش خودش در پرداخت حقوق همین تعداد نیرو هم دچار مشکل است و همواره بودجه آن کسری دارد. رابعا اینکه، مدارس کشور، در معرض آسیب‌های شدید اجتماعی هستند و با وجود این موضوع، بسیاری از مدارس کشور مشاور ندارند. در کنار این، سال آینده با کمبود شدید معلمان آموزشی مواجه خواهیم بود، با وجود این مشکلات، کدام اولویت ایجاب می‌کند که به اجرای طرح سردار غیب‌پرور بپردازیم؟

سوم: سردار غیب‌پرور جوانی‌ا‌ش را صرف دفاع از این نظام و کشور کرده است. از او که دغدغه حفظ نظام و ارزش‌های آن را دارد، انتظار است اولا حرمت نهادهای قانونی کشور را نگه دارد و ثانیا به‌عنوان یک مسئول تأثیرگذار نگاه دقیق‌تری نسبت به تعلیم و تربیت داشته باشد و از هرگونه ساده‌انگاری بپرهیزد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه مدرسه ها پادگان هستن چرا مردم رو نگران بچه هاشون تو مدارس میکنین مگه چه خبره تو مدارس

    • مهرداد

      یا خدا
      خودت به داد بچه های مردم برس

    • بدون نام

      سلام .به نظر م سردار نباید به فکر همچین مسولینی باشه اینا که رحم به دانش اموزان نمیکننچ انتظار داری که حالااینجور نظری داشته باشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج