جاباما
۶۶۵۳۴۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۲۵ هزار گوشی آیفون قطع رجیستری شد

حسین فلاح جوشقانی در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۴ آذرماه امسال تاکنون ۲۵ هزار گوشی تلفن همراه برند اپل که در سامانه رجیستری ثبت مشخصات نشده اند قطع ارتباط شده است.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات از قطع ارتباط ۲۵ هزار گوشی آیفون به دلیل قاچاقی بودن در زمان اجرای طرح رجیستری خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۴ آذرماه امسال تاکنون ۲۵ هزار گوشی تلفن همراه برند اپل که در سامانه رجیستری ثبت مشخصات نشده اند قطع ارتباط شده است.

وی ادامه داد: از این تاریخ تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار گوشی موبایل که به صورت قانونی وارد کشور شده است شناسایی شده که با توجه به مدت زمان تعیین شده تاکنون ارتباط ۲۵ هزار گوشی برند آیفون قطع شده است.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه در طرح رجیستری هم اکنون ۴ برند گوشی شامل آیفون، گوگل پیکسل، موتورولا و بلک بری مورد ارزیابی ثبت شناسه قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: از ۱۴ بهمن ماه یک مدل گوشی نیز به این تعداد افزوده خواهد شد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال تمامی گوشی هایی که وارد کشور می شوند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برخی از اشکالات سیستم رجیستری رفع شده و سایر اشکالات آن نیز تا تکمیل نهایی این طرح، قابل رفع است، گفت: برخی شکایات از سوی خریداران به سامانه رجیستری در مورد قطع گوشی های آیفون ارسال شده است که این شکایات از جمله تعویض و یا تعمیر برد گوشی و موضوعات مربوط به گارانتی بوده که در حال پیگیری است.

وی گفت: از زمان اجرای رجیستری ورود گوشی های رسمی آیفون به ۷۰ درصد رسیده است و این درحالی است که تا پیش از این تنها ۵ درصد گوشی های آیفون به صورت رسمی وارد کشور می شد و مابقی قاچاق بود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رشد ۳ تا ۴ برابری واردات قانونی گوشی های موبایل به کشور پس از اجرای رجیستری خبر داد و تاکید کرد: برندی که به زودی مشمول طرح رجیستری قرار می گیرد را از یک هفته قبل از شروع طرح، اطلاع رسانی می کنیم.

وی درمورد فعالسازی برخی گوشی های موجود در بازار یک روز مانده به اجرای طرح رجیستری، گفت: اگر در این مدت، واردکنندگان و فروشندگان گوشی های مانده در انبار خود را فعال کنند، اقدامی غیرقانونی انجام نداده اند. کمااینکه بررسی ها نیز نشان می دهد در یک روز مانده به اینکه برندی مشمول طرح رجیستری شود، تعداد فعالسازی گوشی در شبکه افزایش می یابد اما آمار خیلی چشمگیر و عجیب نیست و این رشد عادی به نظر می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج