۶۶۵۵۹۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بنا: هیچ فضایی برای بازگشت نمی‌بینم

در حالی‌ که محمد بنا این روزها در خانه و به دور از هیاهو مشغول به استراحت است و در کنار آن هم در شهریار مشغول به کار کردن با استعدادهای کشتی فرنگی است اما شایعه‌سازان دست از سر او برنمی‌دارند.

ایران ورزشی: در حالی‌ که محمد بنا این روزها در خانه و به دور از هیاهو مشغول به استراحت است و در کنار آن هم در شهریار مشغول به کار کردن با استعدادهای کشتی فرنگی است اما شایعه‌سازان دست از سر او برنمی‌دارند. افرادی که تا دیروز او را مسبب همه مشکلات کشتی فرنگی می‌دانستند حالا هر روز مصاحبه می‌کنند و با تعریف و تمجید خواهان بازگشت او به کشتی هستند. بنا بعد از ریو که یکی از نتایج خوب تاریخ کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک به دست آمد، خود را بازنشسته کرد تا به زندگی شخصی‌اش بیشتر برسد اما همان‌هایی که نقش اول را در بازنشستگی او داشتند، حالا می‌گویند از بازگشتش استقبال می کنند

آقای بنا شما سکوت کردید اما هر روز یک خبر جدید از شما منتشر می‌شود!

هیچ خبری نیست. در خانه هستم و به زندگی شخصی‌ام می‌رسم، ضمن اینکه در کشتی شهریار هم با کمک دوستان فعالیت می‌کنم.

دوستان و یاران سابق شما یکی پس از دیگری به کشتی فرنگی بازگشتند. آقای خیر‌آبادی، نوربخش و جزینی دستیاران شما در تیم ملی بودند.

بله، خیلی هم از این ماجرا خوشحالم. به هر حال این افراد در به وجود آمدن یک ساختار قوی و محکم در کشتی فرنگی که الان هم باعث موفقیت می‌شود نقش داشتند و این خیلی اتفاق خوبی است که فدراسیون به دنبال بازگشت آنها رفته است.

همین می‌تواند نشان دهد که برخلاف انتقادات، شما در امر ساختن مربیان هم خیلی خوب عمل کردید.

از این بابت هم خوشحالم. همیشه اعتقاد داشتم که بهترین مربیان دنیا در کنارم بودند اما به هر حال عده‌ای برخلاف آن چیزی که الان می‌گویند و مدام به تعریف و تمجید از خیرآبادی یا سایرین می‌پردازند، در سال‌های گذشته حرف‌های دیگری می‌زدند. الان می‌گویند که خیرآبادی دستیار مربی پرافتخاری چون محمد بنا است گویا در این چند روز همه چیز تغییر کرده است.

ظاهرا همه این افراد هم با شما تماس گرفتند و بعد مسوولیت را پذیرفتند!

البته هیچ نیازی به این تماس گرفتن هم نبود اما جمشید خیرآبادی و رسول جزینی محبت کردند، زنگ زدند و من هم به آنها گفتم که برای کمک به کشتی فرنگی هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام بدهند. هر کسی به من زنگ بزند توصیه می‌کنم هر خدمتی که می‌توانند به کشتی انجام بدهند.

بنابراین این بازگشت‌ها را شما به سود کشتی فرنگی می‌دانید؟

حتما. ساختار قوی و محکمی که در کشتی فرنگی به وجود آمده بود ذره ذره در حال از بین رفتن بود به همین دلیل هم فدراسیون به سراغ این افراد آمد تا با کمک آنها این ساختار بازسازی شود و جلوی تخریب این ساختار را بگیرند. برای ادامه‌دار بودن موفقیت‌های کشتی فرنگی باید این ساختار قوی که سال‌ها برای به وجود آمدن آن تلاش شده را حفظ کرد.

اما به نظر می‌رسد که حسابی جای شما در این جمع خالی است؟

نه، مربیان خوب و جوانی داریم که کار را پیش می‌برند، من هم دوست دارم از کنار شاهد موفقیت آنها باشم.

در این روزها مدام صحبت از بازگشت شما است...

همه این حرف‌ها حدس و گمان است. هر کس برداشتی از اتفاقات دارد و براساس آن حرف می‌زند اما هیچ حرفی درباره بازگشت من به کشتی نیست.

فدراسیون پالس‌های مثبت می‌فرستد؛ از زدن خانه کشتی به نام شما گرفته تا دعوت به همکاری از دوستان نزدیک شما!

محمد بنا هیچ فضایی را برای بازگشت نمی‌بیند. الان هم از روزهای بازنشستگی‌ام لذت می‌برم. دوست دارم پیروزی‌های زیاد را ببینم و لبخند بزنم. با شکست‌ها هم غمگین می‌شوم که امیدوارم در هیچ رشته‌ای نبینم.

بنابراین بازگشت شما به کشتی منتفی است؟

با وجود عشق و علاقه‌ای که به کشتی دارم ترجیح می‌دهم خاطره خوشی باشم در ذهن همه علاقه‌مندان به کشتی.

با وجود نتایج ریو همچنان همه حتی افرادی که از ریو منتقد شما بودند، حالا به‌عنوان یک سرمربی پرافتخار از شما یاد می‌کنند!

ریو در قیاس خودم با خودم خوب نبود وگرنه یکی از بهترین نتایج بود اما حالا می‌خواهم کنار باشم و از این روزها هم لذت ببرم و نمی‌خواهم آرامشم به هم بخورد.

وضعیت کشتی را در آینده چطور می‌بینید؟

فصل آزمون و خطا برای رسول خادم تمام شده است. او چهار سال اول هر چقدر که دنبال آزمودن افراد بود حالا باید به دنبال استفاده صحیح از افراد باشد. باید از افرادی استفاده کند که کمک کنند کشتی رو به جلو حرکت کند. هر چند به اعتقادم کار بسیار سخت‌تر از قبل شده و دیگر موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید.

تغییرات در اوزان و همچنین قوانین بخشی از این سختی کار است...

همین رده‌بندی تیمی در مسابقات جهانی که قبلا کشتی‌گیری با مدال طلا 10 امتیاز برای تیمش کسب می‌کرد الان 25 امتیاز کسب می‌کند. همین نشان می‌دهد که تا چه اندازه کار برای رسیدن به موفقیت دشوار شده است. دیگر نمی‌توان با سه تا عنوان پنجمی به سکو رسید. هر تیمی می‌خواهد در مسابقات جهانی روی سکو برود باید کشتی‌گیرانش حداقل به فینال برسند..
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج