۶۶۵۷۰۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تهامی: شاید دوباره روی صحنه بروم

کوروش تهامی در یک سال اخیر با بازی در فیلم‌های «رگ خواب» به‌کارگردانی حمید نعمت‌الله و «آشوب» به‌کارگردانی کاظم راست‌گفتار نمای متفاوتی از مهارت‌های بازیگری خود را ثابت کرده است و اکنون از حضورش در فیلمی به‌کارگردانی احمد کاوری خبر می‌دهد که قرار است فعلا یک پروژه سینمایی باشد.

وقایع اتفاقیه: کوروش تهامی در یک سال اخیر با بازی در فیلم‌های «رگ خواب» به‌کارگردانی حمید نعمت‌الله و «آشوب» به‌کارگردانی کاظم راست‌گفتار نمای متفاوتی از مهارت‌های بازیگری خود را ثابت کرده است و اکنون از حضورش در فیلمی به‌کارگردانی احمد کاوری خبر می‌دهد که قرار است فعلا یک پروژه سینمایی باشد. تهامی ایفای نقش خود در این اثر را دلیلی برای شگفتی مخاطب پیش‌بینی می‌کند. این بازیگر که فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است، طی ۱۰‌ سال اخیر تنها یک‌بار به اجرا روی صحنه پرداخته است و از حضور در سریال‌های تلویزیونی نیز گریزان است. تهامی در این گفت‌و‌گو، به دلایل دوری از تئاتر و تلویزیون و ایفای نقش‌های متفاوت اخیرش به «وقایع‌اتفاقیه» توضیح می‌دهد.
تهامی: شاید دوباره روی صحنه بروم
تلاش شما برای ایفای نقش‌های متفاوت با بازی در فیلم‌های «رگ خواب» و «آشوب» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، این روند در انتخاب‌های آینده شما همچنان ادامه دارد؟
من به‌عنوان بازیگر همیشه به دنبال ایفای نقش‌های متفاوت بوده‌ام اما کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان به‌دنبال بازیگرانی هستند که بارها در یک نقش تکراری امتحان پس داده‌اند و این سینمای ایران را به نابودی می‌کشاند. گاهی برخی بازیگران پتانسیل ایفای هر نقشی را ندارند و مجبور به تکرار هستند و چاره‌ای جز انتخاب آنها برای نقش‌های مشابه وجود ندارد اما من از ابتدای حضورم در این عرصه خودم را ثابت کرده‌ام. همیشه در صدد تجربه نقش‌هایی با حس‌و‌حال جدید هستم و خوشبختانه در دو فیلم اخیر که به آنها اشاره شد، رضایت مخاطب را جلب کرده‌ام. بازیگری در هیجان بازی در نقش‌های مختلف معنا می‌شود زیرا هنر بازیگری با انجام یک کار روتین متفاوت است و نیاز به خلاقیت دارد. درحال‌حاضر در فیلمی سینمایی به‌کارگردانی احمد کاوری ایفای نقش می‌کنم و اجازه توضیح بیشتر درباره این فیلم را ندارم اما حضورم در این فیلم برای مخاطب با سورپرایز بزرگی همراه است. خوشحالم که این تفاوت‌ها در ایفای نقش‌های جدیدی که انجام می‌دهم، ادامه دارد.
بازی شما در نقش کامران حسیبی در فیلم «رگ خواب» با توجه به چرخش این کاراکتر تا حد زیادی منجر به یادآوری توانایی شما برای ایفای نقش‌های مختلف شده است.
این کاراکتر با توجه به مسیری که در طول فیلم طی می‌کند تا حدی تاکیدی بر قابلیت‌های بازیگری من بوده است اما رزومه من در سال‌های دورتر با بازی در فیلم‌ها و نمایش‌های مختلف تا حدی این توانایی را نشان می‌داد. حمید نعمت‌الله کارگردان نابغه سینمای امروز ایران با ساخت فیلم «رگ خواب» آن‌قدر شبیه زندگی جلو برده و مخاطب را چنان در قصه فرو می‌برد که گویی خداوند جزییات این قصه را کنار هم چیده است و اعتماد او به من برای ایفای نقشی متفاوت، اتفاق تاثیرگذاری در کارنامه بازیگری من محسوب می‌شود.
همکاری‌‌تان در فیلم «آشوب» از ابتدا به قصد حضور در فیلم سینمایی یا شبکه نمایش خانگی اتفاق افتاد؟
«آشوب» از ابتدا به قصد فیلم سینمایی ساخته شد و من هم با نگاه به کلیت اثر تصمیم به حضور در این فیلم سینمایی گرفتم. راش‌های زیادی بعد از تولید فیلم سینمایی «آشوب» باقی ماند و کارگردان و تهیه‌کننده تصمیم به انتشار این راش‌ها به‌صورت مینی‌سریال گرفتند.
شما به‌عنوان بازیگری که ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی و غیرتاریخی را تجربه کرده‌اید، حضور در کار تاریخی و به‌طور خاص «آشوب» را سخت‌تر نمی‌بینید؟
بازی در فیلم‌های تاریخی سخت‌تر است اما انتخاب‌های من برحسب فیلمنامه و گروه فیلم انجام می‌شود. به‌هرحال نوع گریم، لباس، دیالوگ‌گویی و... همگی در فضاسازی مربوط به گذشته است و به‌هرحال کار دشوارتری است. ابتدا برای نقشی که در «آشوب» ایفا کردم بازیگران دیگری مورد بررسی قرار گرفتند اما آقای راست‌گفتار در نهایت من را انتخاب کردند. این نقش از جهت ابعاد مختلف برای من جذاب بوده و یک چالش هیجان‌انگیز به شمار آمده است.
چرا فعالیت اندکی در سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی دارید؟
معمولا پیشنهاد برای حضور در سریال‌های شبکه نمایش خانگی با فعالیت‌های دیگر من همزمان شد و البته درخواست بازی در یکی از سریال‌های پرمخاطب شبکه نمایش خانگی را به‌دلیل عدم ارتباطم با نقش نپذیرفتم. صحبت درباره تلویزیون تکراری است زیرا فیلمنامه‌های ضعیف، پرداخت‌های دیر و نامنظم حقوق،‌ انگیزه‌ای برای همکاری با این رسانه باقی نگذاشته است. به یاد دارم که دریافت یکی از دستمزدهایم برای بازی در سریال تلویزیونی را بعد از گذشت دو سال و به‌صورت قسطی دریافت کردم و این رویکردهای تلویزیون را نسبت به فعالیت هنرمندان نمی‌پسندم.
با توجه به اینکه تحصیلات شما در حوزه تئاتر است، چرا در این عرصه حضور ندارید؟

سال ۱۳۸۳ نمایشی با همکاری گروه حرفه‌ای نمایشی برای جشنواره تئاتر فجر آماده کردیم. هیات داوران بعد از تماشای نمایش باوجود اینکه بسیار تحت‌تاثیر این اجرا قرار گرفتند، اصلاحیه‌های زیادی را اعمال کردند. اگر ما این نمایش را با همه اصلاحیه‌ها اجرا می‌کردیم قطعا با اثر جدیدی مواجه می‌شدیم و از همان سال تا مدت‌ها همه ما از حضور در تئاتر دلزده بودیم تا اینکه اسفند‌ماه سال گذشته در نمایش «کابوس حضرت اشرف» اثری از حسین پاکدل، بازی کردم. درحال‌حاضر در فکر حضور بیشتر بر صحنه تئاتر هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج