۶۶۵۷۵۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزارت خارجه: هدف بیانیه اخیر ما برنامه ثریا نبود

سخنگوی وزارت خارجه ایران عنوان کرد که هدف بیانیه اخیر روابط عمومی وزارت خارجه گوینده و برنامه ثریا نبود، افزود: مشکلی با نقد بیانیه نداریم.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه ایران عنوان کرد که هدف بیانیه اخیر روابط عمومی وزارت خارجه گوینده و برنامه ثریا نبود، افزود: مشکلی با نقد بیانیه نداریم.
بهرام قاسمی در نشست هفتگی با خبرنگاران به پرسش های خبرنگاران درباره آخرین تحولات عرصه سیاست خارجی پاسخ گفت.

وی حادثه نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اخیر روابط عمومی وزارت خارجه درباره برنامه ثریا و مطالب مطرح شده در این برنامه و اینکه چرا تند بود و آیا ظریف در جریان بیانیه بود؟ اظهار داشت: این بیانیه پاسخگویی به یک برنامه و انتقاد نبود آنچه در برنامه مطرح شده بود با منافع و مصالح ملی در مقطع کنونی در تعارض بود و وزارت خارجه تصمیم گرفت روشن سازی کند و هدف بیانیه گوینده و خود برنامه نبود، بحث محتوایی بود که در برنامه مطرح شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد که وقتی سخن نادرستی بیان شود باید شفاف سازی صورت گیرد و این در چارچوب نقد و بررسی می گنجد، اینگونه نیست یک طرف سخن بگوید و طرف دیگر سکوت کند.

وی افزود: بیاینه می تواند نقد شود و مشکلی با نقد بیاینه نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره تند بودن بیانیه وزارت خارجه و بیانیه صدا وسیما، خاطرنشان کرد: افکار عمومی وجود دارد و آنها قضاوت خواهند کرد، نگاه نظام را درباره سیاست خارجی می دانیم و این رفتار وزارتخارجه میتواند منتقدانی داشته باشد. وزارت خارجه به اندازه کافی از سعه صدر و صبوری برخوردار بوده و هست.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره تیتر وطن امروز درباره ساختار جدید وزارت خارجه با بیان اینکه من کاری به هیچ روزنامه ای ندارم ولی راجع به ساختار توضیحاتی را ارائه میکنم، اضافه کرد: ساختار یکی از مهمترین تغییرات ساختاری وزارت خارجه است و تغییرات جامع و کیفی دیده شده و هدف آن تطبیق وزارت خارجه با شرایط جهان و کشور و یکی از اهداف عمده آن چابک سازی و کاستن از لایه های مدیریتی است.

وی افزود: امیدواریم این ساختار با زحماتی که برای تکمیل آن صورت گرفت در چابک سازی و کارشناس کردن وزارت خارجه نقش خود را در عرصه جهانی ایفا کند و هر چه بیشتر و بهتر از مصالح و منافع ملی دفاع کند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مقاله ظریف در فایننشال تایمز گفت: ما همه منطقه را یک کشور مشخص نمی بینیم و امنیت و ثبات را در منطقه حاصل تلاش دسته جمعی تمام کشورهای منطقه می دانیم که به ثبات و امنیت در منطقه بینجامد.

وی درباره مقاله اشپیگل که مدعی شده دولت آلمان در حال رایزنی با اروپایی هاست برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران ادامه داد: این بحث رسانه ای است و چنین سیگنال و علامتی از دولت آلمان نداریم و روابطمان با این کشور رو به رشد و خوب است. در مقطع کنونی نباید این مباحث را جدی گرفت.

قاسمی خاطرنشان کرد: حتما دولت آلمان از هوشمندی و دقت لازم در برخورد با این نوشته ها و موضوعات برخوردار است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی سفر نیچروان بارزانی را سفری خوب و سازنده خواند و گفت: سفر ایشان به تهران و دیدار با روحانی و شمخانی نشانگر نوع و سطح روابط ماست و امیدواریم این روابط کما فی السابق ادامه یابد.

وی درباره ادعای وزارت کشور بحرین مبنی بر خنثی کردن ١٩ طرح تروریستی طراحی شده توسط ایران را غیرواقعی و بی جا خواند و آن را تکذیب کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که سفر وزیر خارجه فرانسه در دستور کار است و انجام میشود، یادآور شد که هنوز دستورکاری برای این سفر تنظیم نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      پس با من بودی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج