جاباما
۶۶۵۷۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پس از دریافت جایزه

مورگان فریمن هالیوود را سرزنش کرد

بازیگر کهنه‌کار هالیوود وقتی برای گرفتن جایزه یک عمر دستاورد از انجمن بازیگران روی صحنه رفت، با سخنرانی خود به نابرابری جنسیتی در هالیوود اشاره کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: مورگان فریمن که قرار بود در مراسم امسال اهدای جوایز بازیگران آمریکا با دریافت جایزه دستاورد یک عمر تجلیل شود، هنگام پذیرش این جایزه با سخنانی کوتاه ولی تاثیرگذار و متفاوت از نابرابری جنسیتی در هالیوود گلایه کرد.
مورگان فریمن هالیوود را سرزنش کرد

فریمن در این سخنرانی و با اشاره به مجسمه ای که به عنوان جایزه به وی اهدا شد، گفت: نمی‌خواستم این کار را بکنم، اما حالا به شما می‌گویم چه چیز این مجسمه و اهدای آن نادرست است؛ این که نگاهی مترقی وجود ندارد. در برابر ما همچنان نابرابری جنسیتی وجود دارد. شاید این حرف‌ها به معنی شروع چیزی باشد.

فریمن پس از دریافت جایزه خود افزود: این فراتر از افتخار است، این به معنی جا داشتن در تاریخ است.

وی با تشکر از انجمن بازیگران، فرزندانش، همکار تجاری‌اش، همسرش در زندگی و نیز ریتا مورنو که این جایزه را به فریمن اهدا کرد، یادی از گذشته کرد که خودش در سال ۲۰۱۴ همین جایزه را به وی اهدا کرده بود.

این دو همدیگر را در ۵۰ سال اخیر می‌شناختند و همکاری با یکدیگر را از سال ۱۹۷۱ در سریال مدرسه‌ای «کمپانی الکتریک» شروع کرده بودند.

مورنو روی صحنه گفت: مورگان به نوعی چیزی بیش از فقط یک بازیگر است، او یک روایت‌گر، یک تهیه کننده، یک بشردوست و یک گنجینه ملی است.

فریمن ۸۰ ساله که اسطوره‌ای سینمایی محسوب می‌شود، یک جایزه از انجمن بازیگران صحنه نیز دارد، دو گلدن گلوب گرفته و یک اسکار برای بازی در فیلم «دختر میلیون دلاری» در کارنامه‌اش است.

وی زمانی گفته بود: زبان سرخ سر سبز می‌دهد برباد و حرف‌هایت تو را در حرفه‌ات پایین می‌کشد. این پس از آن بود که وی نقش‌های مهم را یکی پس از دیگری از دست می‌داد.

بازیگر نامدار در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته بود: من می‌خواهم نگرش مردم را عوض کنم. نگرش آنها درباره سیاهپوستان به عنوان آمریکایی و درباره خود آمریکا، باید عوض شود.

فریمن پنجاه و چهارمین دریافت کننده جایزه دستاورد یک عمر انجمن بازیگران بود. این جایزه هر سال برای یک عمر دستاورد بازیگری و نیز مشارکت بشردوستانه اهدا می‌شود.

سال پیش لیلی تاملین این جایزه را دریافت کرد و برای سخنرانی‌اش درباره رییس جمهور جدید و مشابهت ‌دیدگاه‌هایش با نازی‌ها خبرساز شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج