جاباما
۶۶۵۷۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واکنش مقام آمریکایی به سفر بارزانی به تهران

فرستاده دونالد ترامپ در ائتلاف آمریکایی ضد داعش ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از ایجاد تنش در شهر عفرین سوریه، گفت که اولویت فعلی مقابله با داعش است.

مهر نوشت: فرستاده دونالد ترامپ در ائتلاف آمریکایی ضد داعش ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از ایجاد تنش در شهر عفرین سوریه، گفت که اولویت فعلی مقابله با داعش است.

به گزارش اسکای نیوز، «برت مک گورک» فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش اعلام کرد که جنگ علیه داعش هنوز به پایان نرسیده است.

وی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز از طرف های هم پیمان با آمریکا خواست که تمرکز خود را متوجه مبارزه با داعش کنند و تلاش برای مقابله با این گروه را با نبردهای جانبی هدر ندهند. وی همچنین در خصوص تحولات شمال سوریه هم اظهار نظر کرد و گفت وضعیت در این منطقه بسیار پیچیده است و ائتلاف آمریکایی ضد داعش در این منطقه مستقیما حضور ندارد.

مک گورک با اشاره به وضعیت حال حاضر در شهر عفرین سوریه گفت که اوضاع فعلی چالش های زیادی را به میان آورده است و ائتلاف ضد داعش بیش از چند بار اعلام کرد که جنگ علیه داعش هنوز به پایان نرسیده است. وی تأکید کرد که بدترین کاری که در حال حاضر می توان انجام داد این است که توجه از نبرد بزرگ علیه داعش در سوریه را معطوف مسائل دیگر کرد.

فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش تأکید کرد که او تلاش خواهد کرد تا با همه طرف ها تماس گرفته و ضمن مدیریت وضعیت پیش آمده در عفرین از ایجاد تنش در این منطقه جلوگیری شود. وی با این حال گفت بدون شک امنیت ترکیه که هم پیمان واشنگتن است برای ما مهم است اما اولویت در حال حاضر مقابله با داعش است.

مک گورک درباره تحولات سیاسی عراق هم اظهار نظر کرد و گفت که انتخابات پارلمانی در ماه می در عراق برگزار خواهد شد و باید اجازه داد که انتخابات به عنوان یک روند دموکراتیک مسیر خود را در عراق طی کند. وی تأکید کرد که واشنگتن حجم اختلاف نظرها و تنش میان اربیل و بغداد را درک می کند اما از حل و فصل این اختلافات میان دو طرف حمایت می کند.

وی ضمن تأکید بر لزوم بازگشایی مجدد فرودگاه های اقلیم کردستان عراق و حل بحران حقوق های معوقه کارمندان دولتی در این اقلیم گفت که دیدار اخیر «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق امیدوار کننده بود.

فرستاده دونالد ترامپ گفت با این وجود که دیدار اخیر بارزانی و العبادی امیدوار کننده بوده است اما نمی توانم چنین اظهار نظری درباره سفر اخیر بارزانی به ایران داشته باشم با وجود اینکه ما رابطه تاریخی اربیل و تهران را درک می کنیم اما فکر می کنیم که بهبود روابط بغداد و اربیل می تواند هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق را محدود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج