جاباما
۶۶۶۱۳۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

خسارات محیط زیستی کشتی غرق شده ایرانی

در لیبراسیون گزارشی به چاپ رسیده درباره کشتی نفتکش حامل نفت ایران که شنبه ۶ ژانویه در آب‌های نزدیک به چین آتش گرفت و در روزهای پایانی هفته گذشته، برای همیشه در دل آب‌های چین غرق شد.

پایگاه خبری انتخاب: نشریه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی به کشتی نفتکش حامل نفت ایران که شنبه ۶ ژانویه در آب‌های نزدیک به چین آتش گرفت و در روزهای پایانی هفته گذشته، برای همیشه در دل آب‌های چین غرق شد، پرداخت.

لیبراسیون به دوجنبۀ خسارات مالی و محیط زیستی حاصل از فاجعه غرق نفتکش "سانچی" اشاره می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد: آنچه که به پرداخت به بازماندگان قربانیان حادثه مربوط می شود، کارمشکل خواهد بود؛ زیرا مالکیت کشتی "سانچی" پس از چندین بار دست بدست شدن، آخرین بار در کشور"پاناما" به ثبت رسیده بود که بدین ترتیب، کار تحقیقات به پاناما سپرده می‌شود و امور به این سادگی نخواهد بود؛ علاوه بر کار طولانی تحقیقاتی، مسئله بیمه‌گذار و بیمه‌کننده نیز مطرح است؛ و تازه همه این مشکلات که حل شود، موضوع تحریم‌های بانکی ایران مانعی جدی بر سر راه‌حل مسئله‌ پرداخت خسارات به بازماندگان از طرف بیمه‌ها خواهد بود.

لیبراسیون در بخش دیگری از مقاله خود به پیامدهای آلودگی دریایی و محیط زیستی فاجعه آتش سوزی کشتی ایرانی پرداخته و می‌نویسد: دولت پکن کوشش می کند پیامد‌های وخیم محیط زیستی آتش سوزی کشتی "سانچی" را کم اهمیت جلوه دهد، اما استدلال‌های خوشبینانه‌ کارشناسان چینی نتوانسته است سازمان‌های حفاظت از محیط‌زیست را متقاعد نماید.

سازمان غیردولتی "گرین پیس" می‌گوید: بدی وضع جوی در منطقه اجازه نمی‌دهد دانسته شود تا چه حد بخار متصاعد شده از سوختن محتوای کشتی در هوا پراکنده شده و چه میزان از بخارهای متصاعد شده آب‌های منطقه را آلوده کرده است.

"گرین پیس" می‌گوید: بخارهای متصاعدشده از کشتی "سانچی" از نوعی است که می‌تواند در آب‌های دریا حل شده و نوعی سم خطرناک به وجود آورد که بی‌تردید برای زیست دریایی، از ماهی‌ها گرفته تا مرجان‌ها، کشنده باشد.

لیبراسیون می‌افزاید: همچنین در این فصل از سال، منطقۀ آلوده مسیر حرکت بالِن‌های مهاجر است که فاجعه "سانچی" می تواند تعادل محیط زیستی را برای آنها در دریای شرق چین مختل سازد.

یک کارشناس نفتی به لیبراسیون گفته است: مقدار متنابهی نفت سنگین که به عنوان سوخت در موتورخانۀ کشتی "سانچی" ذخیره شده بود، وارد آب‌های دریای چین شده و منطقه را آلوده خواهد کرد.

لیبراسیون می‌افزاید: مخزن سوخت کشتی ظرفیت ٤ هزار تن را داشته است؛ اگر چه کشتی تقریباً به مقصد رسیده و بخش اعظم ذخیره خود را مصرف کرده بود، اما اکنون که کشتی در زیرآب آرامیده است، حداقل صدها تُن سوخت باقی‌مانده نفت سنگین، وارد آب‌های منطقه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدر آسمان و ریسمان نبافید ،اگر گازهای سمی در دریا حل شده بود پس چرا هیچ خبری از مردن دسته جمعی گونه های مختلف دریائی در آن منطقه تا کنون گزارش نشده .

    • آ کیا

      چین اینهمه تعلل کرد که کشتی و مواد نفتی بسوزه, آخرش هیچ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج