۶۶۶۴۵۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شگرد خرید

خداحافظ آمریکا؛ برندهایی که نباید گولشان را بخورید

بعضی برندها و کالاها شهرت شان را مدیون آمریکایی بودن شان هستند. لابد چون خیلی ها تصور می کنند برند آمریکایی به معنای تضمین کیفیت محصول است. اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید، بهتر است لااقل بدانید برندهای زیادی وجود دارند که با وجود رونمایی در آمریکا در حال حاضر دیگر آمریکایی به حساب نمی آیند و از این کشور رفته اند.

روزنامه هفت صبح: بعضی برندها و کالاها شهرت شان را مدیون آمریکایی بودن شان هستند. لابد چون خیلی ها تصور می کنند برند آمریکایی به معنای تضمین کیفیت محصول است. اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید، بهتر است لااقل بدانید برندهای زیادی وجود دارند که با وجود رونمایی در آمریکا در حال حاضر دیگر آمریکایی به حساب نمی آیند و از این کشور رفته اند.

۱. برگرکینگ Burger King: در سال ۱۹۵۴ جیمز مک لامور و دیوید ادگرتون یک مغازه کوچک همبرگرفروشی را به نام برگرکینگ در میامی باز کردند که همبرگرهایشان را به مشتری ها ۱۸ سنت به همراه میلک شیک می فروخت. سه سال بعد آنها با اضافه کردن اجاق گاز همبرگر زغالی را معرفی کردند. در سال ۱۹۶۷ این مغازه به فروشگاه های زنجیره ای فیلسبری فروخته شد و بعد از مک دونالد بزرگترین برگر زنجیره ای در ایالات متحده شد. در دهه های بعد، بعد از چند سری ادغام، چندین، بار مدیریت آن تغییر کرد تا در سال ۲۰۱۰ مجددا توسط یک شرکت خصوصی خریداری شد. در حال حاضر برگرکینگ با یک فست فود کانادایی و یک فروشگاه زنجیره ای دونات به اسم تیم هورتون ادغام شده است.
خداحافظ آمریکا؛ برندهایی که نباید گولشان را بخورید

2. تریدر جوز Trader Joe's: تاریخچه ایجاد فروشگاه زنجیره ای تریدر جوز به سال 1967 بر می گردد. هنوز اولین فروشگاه آن در کالیفرنیا دایر است، اما کسب و کار آن تغییر کرده است. مالک این برند از یک سوپرمارکت کار خود را آغاز کرد.

3. لاکی استریک Lucky Strike: این برند در سال 1871 در ویرجینیا تاسیس شد و پس از آن یک شرکت بزرگ توتون و تنباکو آمریکایی را تاسیس کرد. این شرکت بعدها توسط یک شرکت بریتانیایی خریداری شد.

4. جنرال الکتریک General Electric: شرکت لوازم الکتریکی بیش از یک قرن است که در آمریکا شناخته شده است. در سال 2016 این برند توسط بزرگترین شرکت لوازم خانگی چینی هایر به قیمت 5.4 میلیارد دلار خریداری شد.

5. امریکن اپارل American Apparel: این برند آمریکایی که در کالیفرنیا به ثبت رسیده بزرگترین تولیدکننده لباس در آمریکای شمالی بود که بیش از دو دهه کار کرد اما در سال 2015 ورشکست شد. این شرکت دو سال تلاش کرد که شرایط خود را بهبود بخشید. در سال 2017 شرکت پوشاک کانادایی گیلدان مالکیت معنوی و تجهیزات تولیدی این شرکت را به قیمت 88 میلیون دلار خرید.

6. سان گلس هات Sunglass Hut: این برند در میامی تاسیس شد. استیفن زیف عینک سازی بود که کار خود را با یک کیوسک در بازار در سال 1971 آغاز کرد. او تا سال 1986 فروشگاه های خود را به 100 فروشگاه رساند. این برند در سال 2001 به یک شرکت ایتالیایی به قیمت 462 میلیون دلار فروخته شد.

7. هلمانز Hellman's: اگرچه فرانسوی ها اولین کاشف سس مایونز هستند، اما ریچارد هلمن یک مهاجر آلمانی در سال 1905 در نیویورک یک آشپزخانه برای فروش غذاهای خانگی باز کرد که غذاهای او با سرو سس مایونز به سرعت محبوب شد. در سال 1032 این برند توسط شرکت بست فودز در سال 2000 به میزان 20.3 میلیارد دلار خریداری شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج