جاباما
۶۶۶۴۶۰
۴۲ نظر
۵۰۰۵
۴۲ نظر
۵۰۰۵
پ

وعده نوبخت: یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود

سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح ساختار تدوین بودجه سال آینده، ادامه پرداخت یارانه نقدی به نیازمندان، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف سازی در بودجه، تمرکز زدایی از مرکز و تخصیص اعتبارات به استان ها، حذف ردیف های متفرقه از بودجه و برنامه دولت برای رفع فقر مطلق و اشتغالزایی را از مهمترین نکات بودجه سال ۹۷ عنوان کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح ساختار تدوین بودجه سال آینده، ادامه پرداخت یارانه نقدی به نیازمندان، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف سازی در بودجه، تمرکز زدایی از مرکز و تخصیص اعتبارات به استان ها، حذف ردیف های متفرقه از بودجه و برنامه دولت برای رفع فقر مطلق و اشتغالزایی را از مهمترین نکات بودجه سال ۹۷ عنوان کرد.

سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی به نکات زیر اشاره کرد:

بودجه ریزی بر اساس عملکرد

وی با بیان اینکه از سال ۸۰ تا کنون بودجه ریزی به صورت سنتی بوده است و اصلاح این روش از ضرورت ها بود گفت: بر این اساس برای اولین بار در سال آینده شاهد بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد هستیم. در واقع پیش از این ۵ تا ۱۰ درصد هر سال به بودجه اضافه می شد بدون اینکه به نحوه مصارف این میزان توجه شود این در حالی است که در سال آینده برای ۳۴۰ دستگاه و ردیف بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است و این روش از بودجه ریزی به هزینه تمام شده دستگاه ها می پردازد.

شفاف سازی بودجه

نوبخت در ادامه به افزایش شفافیت در بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: بیش از ۶ هزار صفحه سند در ۱۴ جلد به مجلس ارائه شد و هم این سند را در سایت در معرض دید همه مردم قرار دادیم. البته به دلیل اینکه به دنبال اصلاحات اساسی در بودجه بودیم و این بودجه متفاوت و با نوآوری همراه بوده است قاعدتا با کم و کاستی هایی نیز همراه است.

تمرکز زدایی از مرکز

یکی دیگر از نکات مورد توجه در بودجه سال آینده تمرکززدایی از مرکز و اختصاص منابع به استان ها است. بر این اساس ۸۶۸ طرح عمرانی که در مرکز تصمیم گیری می شد به استان ها واگذار شد.

حذف ردیف متفرقه از بودجه

نوبخت با اشاره به حذف ردیف متفرقه از بودجه سال ۹۷ گفت: پیش از این نام برخی از دستگاه ها در ردیف های متفرقه بود که هزینه های آنها مشخص نبود و بر این اساس برای افزایش شفافیت در بودجه ردیف متفرقه از بودجه حذف شد و این منابع به وزارتخانه ها مرتبط اختصاص داده شد.

رفع فقر مطلق و اشتغالزایی

دو نکته مهم دیگر در بودجه سال آینده برنامه ریزی دولت برای رفع فقر مطلق و اشتغالزایی است. بر این اساس تصمیم داریم تا از محل نوسازی بافت فرسوده، نوسازی حمل و نقل، کشاورزی و احیا و نوسازی بخش صنعت به این مساله بپردازیم. اشتغال در حال حاضر یکی از مهمترین مطالبات جوانان و خانواده ها است. در ۶ ماه ابتدای امسال ۷۹۵ هزار اشتغالزایی ایجاد شد و این روند در سال آینده نیز ادامه دارد. عمده اشتغالزایی در نیمه اول امسال از طریق کالا و خدمات، صنعت و کشاورزی بوده است. برنامه ریزی داریم تا سال آینده ضمن اشتغالزایی برای بیکارانی که هر سال اضافه می شوند به انباشت بیکاری از سال های قبل نیز پاسخ دهیم. بر این اساس یک میلیون ۳۳ هزار فرصت شغلی برای سال آینده در دستور کار است. در این روش از اشتغالزایی به جای توزیع پول سرمایه گذاری می کنیم ضمن اینکه به دنبال اشتغال پایدار و مستمر هستیم.

یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی شود

نوبخت در ادامه با اشاره به تبصره ۱۴ در بودجه و با بیان اینکه یارانه هیچ نیازمندی در سال آینده حذف نمی شود گفت: سال جاری نیز دولت این فرصت را داشت تا اقدام به اصلاح پرداخت یارانه های نقدی کند، با این وجود این کار صورت نگرفت و برای سال آینده نیز یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی شود. وی با بیان اینکه مساله یارانه های موضوع حساسی است گفت: تا با مجلس در این خصوص توافق نکنیم هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

سهم بالای مالیات از بودجه در کشور

وی در خصوص اینکه سهم بخش های مختلف از بودجه سال آینده چقدر است گفت: ۱۹۴ هزار میلیارد تومان از مالیات درآمدزایی می شود. ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از محل دارایی های سرمایه ای که شامل فروش نفت، فروش پروژه های ناتمام و ساختمان های و امول منقول دولت است و ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز از فروش دارایی های مالی تامین می شود. در واقع بودجه ۹۶ بیشتر بودجه مالیاتی است و البته بنا نداریم تا مالیات ها را افزایش و فشار را به مردم زیاد کنیم بلکه این افزایش از محل پایه های مالیاتی است.

ماموریت وزیر کشور و اطلاعات برای تهیه گزارش از معترضان

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات دولت برای معترضان اخیر نیز گفت: مبنای دولت برای اتفاقات اخیر مبتنی بر اجرای منشور حقوق شهروندی است و در این منشور =اعتراض و انتقاد حق پذیرفته شده است و دولت اعتراض همه کسانی را که در چارچوب منشور حقوق شهروندی است می پذیرد و البته اعتراض با آشوب و آسیب رساندن به اموال عمومی متفاوت است. وی افزود: رئیس جمهور وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مامور تهیه گزارش از وضعیت این افراد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ∅∅∅۰۰۰۰۰ صفر

    • نظمی

      این شخص قصد به باد دادن نظام را دارد

      پاسخ ها

      • م.م

        گل گفتی

    • بدون نام

      واقعا برای 45500ابروی هرچی ایراند بردید

    • بدون نام

      خیلی ممنون
      به نظرم مال ما بدبخت بیچاره ها رو قطع کن بده به اختلاسگران
      نوش جونشون
      من که راضی هستم
      خدا هم راضی باشه

    • بدون نام

      باید به مردم یارانه بدید. کی تواین مملکت. نیازمند نیست. همه نیازمندن بجز چهاردرصد. نودوشش درصد مردم نیازمندن اقای نوبخت خوشبخت. همیشه خندان! !!!

    • مظفری

      هر کسی رو که دلشان بخاد اضافه میکنن من که بازنشسته ام رو حذف کردین به خدا واگذار کردم

    • بدون نام

      برای هشت دلار ابرو برامون نزاشتید و هر روز تو سرمون میزنید حالا خوبه ده برابرشو ازمون میگیرید

    • بدون نام

      خداوکیلی خجالت نمیکشید هر روز یارانه یارانه میگید مشکل اصلی مملکتمان را ببنید چی هست نه شندر غاز

    • بدون نام

      هی شل کن سفت کن

    • بدون نام

      همه ی ملت نیازمند هستن به جز اقازادها و شماها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آبرومون تو دنیا رفت ... با این یارانه دادنتون همه جای دنیا این پولو به شهرونداسون میدن که باهاش زندگی میکنن بعد اینجا برا ۴۵ تومن خودشونو کشتن

    • مسعود مخصوص

      سلام میخواستم به مسئولین امر بگم خانواده هایی هستن که زیر خط فقر زندگی میکنند نه تحت پوشش کمیته امدادند ونه بهزیستی وغیره.....که نیازمند اصلی و گمنام ای مانند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ممنون از اطلاع رسونیتون
        یعنی خودشون نمی دونند و همین که شما گفتید اونا هم متوجه میشن؟!

    • بدون نام

      قطع میکنید به جهنم همش تقصیر دکتر محمود بود مردم ایران رو به گدایی انداخت به جای اینکه ماهی بدین به مردم ماهیگیری بهشون نشون بدین اشتغال ایجاد کنید گدا پروری نکنید هرکی دسترنج خودشو بخوره شکر خدا روبجا بیاره این پولم بدین کسانی که از کار افتادن تا منت کسی سرشون نباشه بدون منت مال عمه شما که نیست مال خود ملته.

    • بهنام

      هم چه دسته گلی به آب دادین که با بحث یارانه ملت رو مشغول میکنی؟
      کلا مردم باید درگیر باشن که به شما خوش بگذره

    • بدون نام

      بجای اینکه چند برابر کنید دلرید قطع میکنید پول نفت مال همه مردم مملکته یا دارا چه ندار کل خانواده ما آرزوشون که ازین مملکت نجات پیدا کنن .....

    • بدون نام

      اختلاس گران را پرورش دهید چون به این آدمهااحتیاج داریم

    • ناشناس

      از قدیم و ندیم گفتن" سیر از گشنه خبر نداره، سواره از پیاده" (( تا از نظر شما، نیازمند کی باشه؟؟؟))

    • بدون نام

      نوبخت تو هم با این یارانه ات اینکار چقدر است اون موقع احمدی نژاد در زمان خودس میداد شما چقدر اضافه کردید

    • بدون نام

      نیازمند از نظر شما کدوم قشره؟

    • بدون نام

      شما با حقوق هاتون باید یارانه هم بدی

    • بدون نام

      کارمند و مدیران کار بلد وبا وجدان استخدام کنید

    • محمد

      بله آقای نوبخت ازنظرشماهیچ ایرانی نیازمندنیست و مردم ازآنجاکه نیازمندواقعی هستندنمیخواهنداین مبلغ قطع شودوبه جیب یه عده کسانی که حقوق نجومی میگیرندریخته شود.

    • بدون نام

      بنزین کنید ۱۰۰تومن نون ۲۰تومن اب برق برگردونید به همون روال اول واون موقع کل یارانه قطع کنید

    • حسین

      مشکلی دیگه نداریم که همش یارانه سرزبونته بجای اینکه هرسال زیادش کنین مثل تورم که روز به روززیادمیشه حرف ازقطعش میزنین تودنبا مخصوصاکشورای عربی آبرومون رفت لااقل مثل اونا یارانه بدین مگه کم داریم اونا فقط نفت دارن وبرای اب خوردن پول میدن کشورماهمه چیزداره الحمدلله

    • اسدزاده

      بخدا دیگه اعصاب مردم بهم ریخته،هرروز یک خبر درمورد یارانه از رسانه ها پخش میشه . ۴۵هرارتومن وبعبارتی روزی ۱۵۰۰تومان که پول خرید یک بسته پفک است ارزش اینهمه منت وتهدیدندارد تازه آقایان جدیدا میگن افراد متقاضی یارانه باید به دولت اجازه بررسی حساب بانکی خود راهم بدهند،آیا حقوق حزب الله لبنان راهم که میدن حساباشونو بررسی میکنن؟ درطول این ۷سال گذشته قیمت حاملهای انرژی وخدمات دولتی چند برابرشده؟آیا هنوزجبران نشده؟خواهش میکنیم کلآ یارانه راقطع کنید واینهمه ملت راعذاب روحی ندهید
      مارا به خیرشماامیدی نیست، شر نرسانید. سپاس

    • بدون نام

      اشتغال زایی کنید برای برادران افغانی که از افغانستان میان یه وقت خدایی نکرده بیکار نمونن پدر مردمو در آوردین هرچی کار هست افغانیا دست گرفتن اون وقت ایرانی بیکاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا چرت و پرت می گی بشر!
        اون بدبختها میان کارگری می کنن و توی خونه های کاهگلی و حلبی آبادها زندگی می کنند تو هم اگه جیگرش رو داری برو کارگری کن!
        یه جوری می گی انگار دولت واسه افغانی ها حق تقدم قائله
        برادر عزیز تو هم اگه جنمش رو داری برو میدون بیل بردار و منتظر باش یکی بگه کارگر حمله میخوام تو هم زود بپر توی کامیون!
        انگار افغانی های بدبخت توی ایران کاره ای هستن!
        نمی تونی کارگری کردن اونا رو ببینی برو خودت جای اونا وایسا و ده ساختمان آجر بنداز بالا!
        چیکار اون بدبختها داری نون شب ندارن و با هزار تومن هم کار می کنن! اونوقت تو توی خونه نشستی منتظری دولت محترم بیاد واست کار پیدا کنه و بگه فلانی بیا رئیس هلال احمر شو!
        تقصیر خودمونه فقط ادعا داریم و بیکاری و بی عرضگی خودمون رو گذاشتیم پای دولت و افغانی ها! از فردا بیل دستت بگیر برو میدان منتظر باش واسه کارگری ساختمان صدات کنن انقد اون هزار تومن کارگری رو توی سر اون بدبختها نکوب!

    • علی

      ای بابا به خدا ازیارانه دیگه ننویسد،حیف اینهمه وقت واینقد جلسه،اینقد رسانه ،جوهر،کاغذ و...واسه45000 تومان ،نیازمندی که با45000امورات میگذرانداون دیگه زند ہ نیست،اگه امکانش هست اختلاسها رابکاهید تابه نیازمندواقعیش برسداین 45000ازفحش وناسزا دردش بیشتره،حقوق های نجومی بکاهیدو هزاران ...

    • بدون نام

      با۱ملیونشغل چطورفقربیکاری رفع میکنیدحدود۱۰ملیون شغل افغانیافغانی اخراج کنیدمثل پاکستان پارسال۸ملیون اخراج کرد پاهای وطن وهم وطنان وبرای ایناخرج نکنیدحرام

    • رضا

      آقای نوبخت حیا کن
      دولتو رها کن

    • k m

      به جای این کارها که بگین بودجه کمه برید تو استانهای مختلف ببینید چطور پول رو حیف ومیل مکنند یه نمونه توی گیلان کنار پلیس راه شفت یه پل هوایی برای ماشین زدند که راه به جایی نداره فقط پول خرج میشه البته تو جاده ها هم از این چیزها هست که فقط دارند بودجه رو حیف و‌ میل می کنند

    • بدون نام

      حقوق ها رو ببرید بالا

    • مسعود سعدی

      حضف یارانه باعث حرج مرج درجامعه میشود شما از کجا می فهمید که نیاز به یارانه دارد وکی ندارد اگر دولت توان پر اخت یارانه راندار پس چرا حقوق کارمندان را افزایش میدهد سود سحام راقرار بود ا وایل مهر بدهند اما سال دارد تمام میشود حنوز ما دریافت نکردایم

    • بدون نام

      یارانه نیازمندان را دوساله قطع کردید . با حقوق یک میلیونی مستمری دوساله یارانم قطع شده ولی کسا نیاز می بینم چهار ملیون حقوق میگیره واز مستقلات نزدیک دوازده ملیون اجاره میگیره یارانش قطع نشده. این است .عدالت در دولت روحانی.

    • دلخون

      ای بابا چرا اینا هی اموال اموال میکنن مگه از جیب پدر باباشون خریدن تو رو خدا دس از کارای نا مربوطشون برداری جهنم که یارانه قطع کنن فرقی نداره حیبهای ملت خالی هستش فقر همه جا رو گرفته .... به کارتون خوابها خونه و کاشانه بدن

    • مهرداد

      قرار شد سوخت طی چند مرحل قیمتش بالا بره و یارانه هم طی چند مرحله افزایش پیدا کنه خوب دروغ بود.دوم حذف یارانه یعنی رکود لبشتر و سوم اگه یارانه بابت چیزی نبست پس یارانه رو حذف کنید پول نفتمون رو بدید که اگه مال این مردم نبست پس مال کیه و البته به دلار که همون معلوم نبست چی مبشه.

    • مهرداد

      یارانه نمیخوایم عیب نداره حالا هر کس حق خودش ولی پول نفت رو بدید به تک تک مردم و مال این مردمه نه از یکمشت اختلاس گر و البته به دلار که نقدینگی نیست.

    • مهرداد

      حالا این پول که از مردم میگیرید کجا میره.

    • بدون نام

      فکر کنم نیازمند واقعی همین اقای نوبخته چون دو دستی چسبیده به پستش و کاری هم نمی کند یارانه را بریزید به حساب ایشان بلکه دست از سر مردم بردارد

    • محمد

      آقای نوبخت افراد رایانه بگیر در محله ها خوب شناسایی می شوند نیاز به سرکشی حساب آنها نیست اگر راست می گویید عمل کنید و کشور را از این معضل نجات دهید افرادی که مستحق گرفتن نیستند را باید با داغ جریمه یارانه هایی که تا حالا گرفته اند حال گیری کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج