۶۶۶۴۶۲
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

تبدیل سرگرمی به کسب و کار پربازده

چند نفر در دنیا نسبت به کار روزمره شان احساس رضایت نمی کنند؟ همه ما آرزو می کنیم که ای کاش می شد شغلمان را رها و به رویاهایمان دست پیدا کنیم و زندگی ای بسازیم که در آن به ازای انجام دادن کار دلخواهمان، پول به دست بیاوریم. ماهیت کارآفرینی همین است؛ آرزوی عشق ورزیدن به شغلی که داریم.

مجله پنجره خلاقیت - برایان هاگس، ترجمه شادی حسن پور: چند نفر در دنیا نسبت به کار روزمره شان احساس رضایت نمی کنند؟ همه ما آرزو می کنیم که ای کاش می شد شغلمان را رها و به رویاهایمان دست پیدا کنیم و زندگی ای بسازیم که در آن به ازای انجام دادن کار دلخواهمان، پول به دست بیاوریم. ماهیت کارآفرینی همین است؛ آرزوی عشق ورزیدن به شغلی که داریم.
اما دقیقا چطور باید این کار را انجام دهیم؟ چطور باید تفریحاتی مانند باغبانی یا عکاسی را به کسب و کار تبدیل کنیم؟ چنین اقدامی برای بسیاری از ما ساده نیست. قبل از انجام دادن اینکار باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا مطمئن شوید که هم می توانید به رویایتان دست پیدا کرده و هم هزینه زندگی تان را تامین کنید.
تبدیل سرگرمی به کسب و کار پربازده

۱. به دنبال بازخوردهای صادقانه باشید.

شما برای قضاوت کارهای خودتان بهترین قاضی ممکن نخواهید بود؛ خانواده و دوستانتان نیز همین طور. به یک مشاور یا فردی حرفه ای نیاز دارید که صادقانه در مورد کسب و کار شما اظهار نظر کند. قبل از این که کسب و کارتان پولساز شود، باید چشمگیر باشد. هر کسی می تواند دوربین داشته باشد، اما همه از نورپردازی و چارچوب بندی سر در نمی آورند. حتی برخی از بهترین عکاس ها نیز نمی توانند از برخی لحظات به خوبی عکس برداری کنند. قطعا هیچ کس دلش نمی خواهد معمولی باشد. رویاپردازی این گونه نیست. شما باید بدانید که رویایتان آنقدر خوب هست که به موفقیت برسد. در صورت امکان باید انجمنی از متخصصان حیطه کاری خود را پیدا کنید و نظرات آنها را جویا شوید. همچنین باید محیطی آموزشی فراهم کنید تا هم بتوانید چیزهای جدیدی بیاموزید و هم کارآموزان و کارمندان آینده خود را تربیت کنید.

2. اسم برندتان را مشخص کنید.

مطمئن شوید نامی که برای کسب و کار خود در نظر گرفته اید، قبلا برای کسب و کار دیگری ثبت نشده است و می توانید دامنه ای به همان نام برای وب سایت خود خریداری کنید. فقط به جست و جوی اینترنتی کفایت نکنید، بلکه سری به فهرست شرکت های ثبت شده بزنید و در آنجا نیز جست و جو کنید. ممکن است شخصی قبلا چنین نامی را برای کسب و کار خود در نظر گرفته، آن را ثبت کرده ولی هیچ گاه ایده کاری اش به فعل تبدیل نشده باشد، ولی به هر حال آن نام تحت تملک آن فرد قرار خواهدداشت. جوانب قانونی کار را در نظر بگیرید تا تفریحی که قرار است به کسب و کار تبدیل شود، برایتان مشکلات قانونی به وجود نیاورد.

۳. کسب و کاری جانبی داشته باشید.

کسب و کار جانبی به معنای این است که بدون رهاکردن شغل اصلی و روزمره تان، منبع درآمدی جداگانه برای خود تدارک ببینید. اگر برای پرداخت هزینه های زندگی تان مجبور هستید شغل فعلی تان را ادامه دهید، می توانید آخر هفته ها به انجام کسب و کار دلخواهتان بپردازید، وب سایتتان را بهبود ببخشید، محصولاتتان را تولید کنید و به بازاریابی بپردازید. اگر مدتی به این شکل مشغول به کار شوید، متوجه خواهید شد که ایده تان تا چه حد پولساز است و چقدر می توانید به عنوان یک کسب و کار جدی روی آن حساب کنید. در ضمن فراموش نکنید که شروع یک کسب و کار جانبی نیز می تواند هزینه های اضافی برای شما و خانواده تان ایجاد کند. باید یاد بگیرید که چگونه منطقی خرج کنید؛ نه آنقدر زیاد که برای پرداخت قبض هایتان به مشکل بخورید و نه آنقدر کم که از پس بازاریابی محصولات جدید تان برنیایید.

4. برنامه کسب و کار داشته باشید.

اگر می خواهید کسب و کاری داشته باشید، به هیچ وجه نمی توانید از طراحی یک برنامه کسب و کار شانه خالی کنید. حتی اگر می خواهید از تفریح مورد علاقه تان نیز پول دربیاورید، باز هم باید برنامه ای برای کسب و کار خود داشته باشید. در ابتدای مسیر، خود را خیلی غرق در مسائل حرفه ای نکنید تا کلافه نشود. همین که چند نکته را در شروع کارتان در نظر داشته باشید، کافی است: باید سیستمی برای ارتباط با مشتری تدارک ببینید (CRM)، در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی داشته باشید و برنامه ای برای بازاریابی در نظر بگیرید.

نکته نهایی

اگر هدف و رویایتان واقع گرایانه نباشد، به موفقیت نخواهید رسید. برخی از تفریحات باید در حد تفریح باقی بمانند. اگر کمی گیتار می زنید و توقع دارید گروه موسیقی راک راه اندازی کنید، شانس موفقیت کمی خواهید داشت. اما تبدیل شدن به یک عکاس یا مربی شخصی حرفه ای دور از ذهن نیست. اگر تفریحی که مدنظر دارید، طرفداران زیادی دارد، به احتمال زیاد به موفقیت خواهیدرسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج