۶۶۶۶۰۲
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

عوامل اصلی طلاق امروز فقط بیکاری و فقر نیست

کارشناس آسیب‌های اجتماعی استان گفت: عوامل اصلی طلاق امروزه فقط بیکاری و فقر نبوده بلکه مولفه‌های دیگری نیز تاثیرگذار هستند.

خبرگزاری ایسنا: کارشناس آسیب‌های اجتماعی استان گفت: عوامل اصلی طلاق امروزه فقط بیکاری و فقر نبوده بلکه مولفه‌های دیگری نیز تاثیرگذار هستند.

دکتر نصری کارشناس آسیب‌های اجتماعی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه عوامل اصلی طلاق امروز فقط بیکاری و فقر نیست، گفت: عوامل اصلی امروز طلاق در جامعه تغییر سنت به مدرنیته است و جامعه در حال تجدد است.

وی اظهار کرد: جامعه کنونی ما نه جامعه‌ای کاملا متجدد است و نه کاملا سنتی، بلکه در حال گذار است و این مشکلات زیادی از جمله تغییر نگرش و باور ما به جامعه و زندگی را به وجود آورده است.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی کردستان بیان کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده، میانگین آمار صحبت کردن در خانواده‌ها در طول روز به ۲۰ دقیقه رسیده است و متاسفانه مهارت کلامی لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تصویری که ماهواره‌ها و فضای مجازی از زندگی‌های امروزی نشان می‌دهند اثرات زیادی در خانواده‌ها داشته است، عنوان کرد: نگرش‌ها و باورهای خانواده‌ها نیز تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است.

نصری آثار مخرب ماهواره بر تجددگرایی زندگی‌های امروزی جوامع را بی بدیل دانست و افزود: با توجه به اینکه جامعه ما هنوز در حالت سنتی به سر می‌برد، تضاد بین تجدد و سنت باعث ایجاد تضاد در فرد می‌شود و این تضاد فروپاشی خانواده‌ها را در پی دارد.

وی افزود: درحالیکه جامعه ما از نظر اقتصادی هنوز در فقر به سر می‌برد، این رسانه‌ها موجب افزایش انتظار، توقع و مصرف گرایی شده و این عدم تناسب در خانواده جر و بحث و فروپاشی خانواده‌ها را در پی دارد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر که علیرغم اهمیت آن، مطرح نمی‌شود و پوشیده می‌ماند، رضایت جنسی است که زوجین قبل از ازدواج تحت تاثیر رسانه‌ها انتظارات و توقعاتی دارند که متاسفانه در زندگی واقعی آنها را به دست نمی‌آورند.

نصری بیان کرد: مردان تحت تاثیر ماهواره و دیگر رسانه‌ها، تصویری از زنان در ذهن دارند که از همسر واقعی خود نیز انتظار همان ظاهر و اخلاق را دارند که البته انتظاری بی مورد است و این مسئله موجب سرخوردگی و نارضایتی فرد می‌شود.

وی به مشکل نارضایتی زنان از روابط جنسی خود اشاره کرد و گفت: امروزه مردان از نظر جنسی تنها به فکر خود هستند و موارد زیادی مشاهده می‌شود که زنان پس از چندین سال زندگی با کسی، از نظر جنسی ارضا نمی‌شوند و این روابط برای آنها آزاردهنده است.

دکتر نصری عنوان کرد: رفتار زنان به گونه ایست که تا زمانیکه ناراحتی آنها فروکش نکند، تمایل به ارتباط جنسی ندارند اما وقتی که در حال عصبانیت و خشونت مجبور به ارتباط جنسی می‌شوند برای آنان عذاب آور است و موجب دعوای خانوادگی می‌شود در حالیکه مردان در هر شرایطی متمایل به ارتباط جنسی هستند و به خواسته زن خود توجه ندارند.

وی تنوع گرایی را یکی دیگر از آسیب‌ها دانست و اعلام کرد: برخی افراد ذاتا تنوع گرا هستند و به هیچ طریقی حل نخواهد شد اما تنوع گرایی نوع دوم به صورتی است که فرد در شرایط پیش آمده تنوع گرا شده و میل به افراد دیگر پیدا می‌کند.

نصری ادامه داد: بعضا مردان و زنان از ارتباط با یکدیگر راضی نیستند و نمی توانند همدیگر را به رضایت مورد نطر برسانند و فرد به خاطر خلایی که خود دارد، تمایل به ارتباط با دیگر افراد دارد و برای جلوگیری از دچار شدن به این شرایط باید محیط و شرایط مورد انتظار فرد فراهم شود.

وی به افزایش طلاق در سال جاری اشاره و اعلام کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۵ از هر ۴.۳ ازدواج، یک مورد منجر به طلاق شده است که در ۹ ماهه سال ۹۶ به ۳.۶ رسیده است به این معنی که در هر ۳.۶ ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده است .

نصری با اشاره به اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی در دراز مدت پاسخگوست، خاطرنشان کرد: درمان این آسیب‌ها بسیار هزینه بر و زمان بر است در حالیکه با پیشگیری آن از کودکی و از طریق آموزش علاوه بر کم هزینه بودن، فرد نیز در بزرگسالی این مشکلات را نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نخیر مردم ما تحت تاثیر رفتار اقازاده ها قرار گرفته اند .آنها دیدند افراد کم مغزی مانند اینها که پدرانشان بدون هیچ تلاشی وتحصیلاتی فقط از طریق چاپلوسی به زندگی لاکچری دست پیدا کرده اند چرا ما ان زندگی را نداشته باشیم

    • بیکار 35 ساله

      بالای 90 درصد طلاقها بخاطر مشکلات اقتصادیه که بیکاری و فقر جزئی از اونه

    • بدون نام

      مدیر وکارمند دانا متعهد ودلسوز مردم ومملکت بگزارید سر کار

    • بدون نام

      نخیر از کار زیاده

    • بدون نام

      هرساعت۳۰نفراپایران طلاق میگیرفاجعس

    • بدون نام

      نخیر از بیکاری بی پولی هستش زندگی من سر بیکاری داغون شد ۱۸سال زندگیم رفت موندم با دوتا بچه

    • بدون نام

      مدیر کاردان مدیر و مدبر استاد در حوزء کاری استخدام کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج