۶۶۶۷۸۱
۲۹ نظر
۵۰۰۶
۲۹ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار یارانه‌ای دولت به مردم

طبق مصوبه کمیسیون نلفیق بودجه ۹۷، دولت اجازه دارد، دسترسی به درآمدها و گردش های مالی هر فرد داشته باشد، اگر فردی علاقه نداشته باشد دولت از حسابش مطلع گردد، از دریافت یارانه انصراف دهد.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حذف یارانه های نقدی گفت: دولت می تواند تا حد امکان یارانه دهک های پر درآمد را حذف و رقم حاصله را صرف ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار نماید.

او ادامه داد: دولت اختیار دار نحوه بررسی و احراز بضاعت مالی افراد است و البته کسانی که فکر می کنند یارانه شان به ناحق قطع شده امکان اعتراض دارند.

تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ هم گفت: دولت اختیار عام و تام برای حذف یارانه بگیران دارد البته دولت اجازه دارد آزمون بضاعت انجام دهد یعنی می تواند دسترسی به درآمدها و گردش های مالی هر فرد داشته باشد، اگر فردی علاقه نداشته باشد دولت از حسابش مطلع گردد، از دریافت یارانه انصراف دهد، مدت اعلام این امر سه ماه پس از تصویب این لایحه خواهد بود.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حامل های انرژی گفت: دولت احتمال می داد که حدود ۱۷ هزار و چهارصد میلیارد تومان از محل فروش حامل های انرژی بدست آورد و این رقم را صرف اشتغال و بازار کار کند اما نکاتی برای مخالفت با این طرح و احتمال وجود داشت مثلا هر گونه تغییر قیمت حامل های انرژی آثار تورمی در اقتصاد دارد و دیگر اینکه نرخ کالاهای بی ارتباط با افزایش حامل های انرژی هم افزایش می یافتند.

او تصریح کرد: در نتیجه مخالفت های فوق با دولت، مجلس به هیچ گونه افزایش قیمت برای حامل های انرژی رای نداد بنابراین قیمت حامل های انرژی در سال آینده همانند امسال خواهد بود.

تاج گردون گفت: بعد از آنکه پیش بینی دولت برای ایجاد ۱۷ هزار و چهارصد میلیارد تومان محقق نشد مبلغ سه هزار میلیارد تومان از منابع عمومی برایش تعریف کردیم و اجازه دادیم تا دولت ۲۰ درصد از تامین اعتبارات عمرانی خودش را با عنوان کمک های فنی اعتباری لحاظ کند یعنی رقمی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان که در مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان برای دولت تامین اعتبار کردیم .در مجموع دولت برای سال آینده حدود ۵۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغال و کارآفرینی در اختیار خواهد داشت.

پور ابراهیمی در خصوص افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور گفت: برای سفرهای عتبات عالیات هیچ گونه افزایش اعمال نخواهد شد و برای سایر سفرها هم همان افزایش ۲۲۰ هزار تومانی پا برجا خواهد بود.

تاج گردون گفت: وام ازدواج برای سال آینده ۱۵ میلیون تومان برای هر فرد است که از آغاز سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

او در مورد واگذاری مسکن مهر هم افزود: طی اقدامات صورت گرفته ۵۰ هزار واحد را به کمیته امداد واگذار کردیم تا تکمیل و تحویل افراد تحت پوشش قرار دهد.

پورابراهیمی در باره صندوق توسعه ملی گفت: رقم سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت ۳۲ درصد دیده شده اما دولت همزمان با رعایت سقف ۳۲ درصد از مجموع منابعی که از محل فروش نفت در کشور حاصل می شود برداشت هایی را هم حدود ۶ میلیارد دلار تعریف کرده که از این رقم ۴ میلیارد دلار تایید شده است، ضمناً این برداشت ها به صورت بلاعوض صورت می گیرد.

تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در خصوص نظام سلامت هم سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتباری که مربوط به هدفمندی که قرار است در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد نگرانی وجود دارد اما در مورد باقی منابع مالی چندان نگرانی وجود ندارد ضمناً تمامی تعرفه های نظام پزشکی و نظام مهندسی و انواع تعرفه های دیگر افزایش پیدا خواهد کرد البته قیمت داروهای وارداتی از این قائله جدا هستند.

وی درباره افزایش نرخ دلار در هفته های اخیر گفت: این افزایش چندان به رشد بودجه دولت مربوط نیست.

پورابراهیمی گفت: دولت حق برداشت از درآمدهای ناشی از افزایش نرخ ارز در ماه های آتی را نخواهد داشت.

تاج گردون در ارتباط با اعتبارات ریزگردهای استان خوزستان گفت: مردم نگران نباشند، اعتبارات لازم برای مقابله با ریزگردها به تایید مقام معظم رهبری رسیده است و در جای مناسب به درستی صرف خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      سلام
      عزیزان یا به همه پرداخت بشه یا کلا قطع بشه

    • هموطن

      اینکه ریشه فقر یک گروه از مردم رو در بضاعت مالی گروه دیگری جلوه دهیم و ناتوانی دولت رو به گردن یک قشر از مردم بیاندازیم ایجاد نوعی تفرقه عمومی خواهد شد و اینکه دولت در نقش رابین هود بخواهد منابع رو تو جیب مردم از یک گروه به گروه دیگر جابجا کند نشانه بزرگ عوام فریبی است زیرا فقر لجام گسیخته و ثروت افسار پاره کرده هردو از عدم مدیریت و ضعف نظام مالی می باشد و این چیزی نیست که با سرک کشی به حساب مردم و دست کردن تو جیب آنها حل شود

    • بدون نام

      به خاخاطر ابن یارانه ناقابل چه کارها که این دولت انجام نداده دیگه اینو کم داشتین. که سرک بکشین تو حسابها مردم. باباخجالت بکشید. به خدا ننگ. چی ازجون اینمردم بیچاره میخواهید. توتشکیلات خودتون دچار فساد مالی واختلاس. انجام میشه اونوقت تلافییش. روسر مردم درمیارین خداهمتون رولعنت کنه! !!!

    • z.s

      وای به حالتون اگر یارانه قطع بشه و رونق بازار و کسب و کار اتفاق نیفته
      مگه مردم مسخره ی شما هستن؟
      هر کی میاد سر کار هر بلایی دلش بخواد سر مردم میاره

    • بدون نام

      آره حتما کار و اشتغال ایجاد میشه . قرار بود دوره احمدی نژاد کار و اشتغال ایجاد بشه . بریم دعا کنیم تا دو سال دیگه نگن ازین ب بعد ماهی 45 یارانه بدید به دولت

    • بدون نام

      اگر یارانه قطع بشه قیمتها هم باید برگرده به قیمتهای قبل

    • بدون نام

      کسی انصراف نمیده والسلام

    • رضا

      این مساوات است اگر به همه یارانه بدهند ولیاگر افراد بلای خط فقر را کم کنند وبه افراد تا حد خط فقر کمک کنند این عدالت است وباید هم این طور باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باباقیمت آب،برق،گاز،نان وهمه ی چیزهایی که به بهانه یارانه چندبرابرکردین رابیارین به قیمت قبل ازیارانه؛؛؛؛والله به خدادیوانه شدیم هرروزیه حرف معذرت میخام انگارگنج قارون رامیدن باباجمع کنین نخواستیم

    • کارمند

      خداکنه زودتر قطع کنند تااین اهرم فشار برداشته بشه.با۴۰تومن یه روز میشه زنده بود

    • بدون نام

      شما سیر بشو نیستید.بهانه نیارید که قراره باهاش اشتغال زایی بشه.بگو واسه اختلاس میخایم

      پاسخ ها

      • بی نام

        به نظرم اگه جلو دزدان واختلاصگران را بگیریم بودجه هم کم نمی اوریم

    • بدون نام

      چطور یه اختلاس گرازشرکت نفت ده سال دزدی ودرعرض سه ساعت کشورراترک کرده وشماهیچ اطلاعی ندارید صدمیلیونی که طرف برداشته ورفته معادل چقدریارانه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربرعزیز11:15اون 3000میلیاردخاوری رابگو

    • .

      خدا گرفتارتان کند

    • علی

      با پول یارانه ها می خواهید شغل ایجاد کنین خیلی خنده دار هستش از کجا معلوم به جیبتان نذارید

    • بدون نام

      راست حسینی بگید چی میخواید چرا اینقدر پیچش میدین هر روز یجوری سر این مردم را میخواید شیره بمالید

    • رضا

      یک بازنسشتم با ماهی یک میلیون و نهصد ه
      زار تومان حقوق سه سال یارانه ام را قطع کردن قسط مسکن هم دارم نمیدانم به کی باید گفت حداقل بیایند حساب بانکی ام رابررسی کنند شاید دلشان بحال امثال بسوز د.

    • بدون نام

      خدااون کسی راکه یارانه روبه زندگی ماکشاندبه هزاربیماری ناعلاج دچارکنه

    • بدون نام

      اقایونی که میگین یارانه صرف اشتغال بشه چیزی صرف اشتغال نمیشه همش ازیارانه مردم میگیرید میبرن کاندا نوش جان میکنند

    • بدون نام

      پیشنهاد کاملاًدرستی است،آنهائیکه یارانه دریافت میکنند،نبایدازبررسی حسابشان نگران یاناراحت بشوند.

    • بدون نام

      بنظر من بررسی تراکنش های مالی افراد بررسی شود بهتر است

    • محمد

      آقایان و خانمها آدرس عوضی ندین اختلاس و دزدی و از این حرفها را بگذارین کنار عزیزان کسی که واجد شرایط نیست نگیرد اگر هم گرفت دولت حق دارد قطع کند و جریمه هم بکند والسلام

    • محمد

      جناب آقای پور ابراهیمی عزیزم اگر عوارض خروج برای عتبات کنسل است برای حج هم باید کنسل باشد کانیکه واجب الحج هستند پول حج واجب خود را قرض می گیرند حالا دویست و بیست هزار تومان هم خروج از کشور بدهند چه فرقی بین عتبات و حج واجب است.

    • بهمن

      من کل متن رو نخوندم ولی باید بگم
      اخه این ها میخوان از خودمون پول بگیرن برا خودمون خرج کنن اینا خیلی باحالن
      اینجاست که میگن شما جیب مارو نزن نمیخواد برامون کار کنید

    • بدون نام

      عراق ماهی۲/۵ملیون ماهی یارانه میداگه پول و بودجه ندارین چرا وشغل واب وبرق گاز بهداشت ۱۵ملیون افغانی مهاجر ومیدین

    • بدون نام

      تف تف

    • بدون نام

      آقارضا شماکه بازنشسته هستی وماهی یک میلیون ونهصدهزارتومن میگیری وناراضی هستی که چرایارانه ات راقطع کردند پس من چی بگم که بعدازپانزده سال کارسه ساله بیکارم وبایه پیکان قراضه دارم مسافرکشی میکنم وفقط همین میشه که سه تانون ویه سطل ماست بگیرم شب برم خونه برای زن ودوتا بچه ام.یه کم انصاف خوبه.بازشماهمین حقوق رادارین وناک میزنیدپس ماچی بگیم

    • بدون نام

      مدیران کار بلد در راس امور قرار دهید تا در کشور ایجاد اشوب نشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج