۶۶۶۸۳۵
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

سایت درپ همه فیلم های «گیلرمو دل‌تورو» را رده بندی کرده و فیلم تحسین شده امسال این کارگردان در رده چهارم میان ۱۰ فیلمش قرار گرفته است. دل‌تورو با فیلم «شکل آب» امسال تحسین شده ترین فیلمساز است.

روزنامه هفت صبح - ترجمه صوفیا نصرالهی: سایت درپ همه فیلم های «گیلرمو دل‌تورو» را رده بندی کرده و فیلم تحسین شده امسال این کارگردان در رده چهارم میان ۱۰ فیلمش قرار گرفته است. دل‌تورو با فیلم «شکل آب» امسال تحسین شده ترین فیلمساز است.

خیلی طول نکشید تا گیلرمو دل‌تورو نام خودش را به عنوان استاد فیلم های فانتزی ترسناک تثبیت کند. در عرض سه سال او از یک فیلمساز که اولین فیلمش یک اثر جمع و جور اسپانیایی زبان بود که چندان هم شروع محکمی محسوب نمی شد، تبدیل به یک فیلمساز تراز اول در هالیوود شد که فیلم های سرگرم کننده می ساخت. «شکل آب» مهمترین فیلم امسال است که بیشترین شانس را برای اسکار دارد. اما بد نیست به بقیه کارنامه دل‌تورو هم نگاهی بیاندازیم چون خیلی ها از میان کارهای او فقط همین «شکل آب» را می شناسند و البته «هزارتوی پن».
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک
گیلرمو دل‌تورو

۱۰. بلید ۲؛ ۲۰۰۲
امتیاز متاکریتیک: ۵۲ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 6.7 از 10
یک فیلم که تلفیقی از ابرقهرمانی و وحشت بود. فیلم براساس یکی از کاراکترهای کمیک های مارول به نام بلید ساخته شد. اولین فیلم این سری سال ۱۹۹۸ ساخته شد و کل سه گانه اش ناموفق بود. بلید اتحاد سستی با جماعت خون آشام ها انجام می دهد. تا بتواند کم کم با گروهی که حامیان خون آشام ها هستند مقابله کند. البته آنهایی که خشونت ومپایرها را دوست دارند خیلی هم از فیلم بدشان نخواهدآمد
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

9. حاشیه اقیانوس آرام (pacific rim)؛ 2013
امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 7 از 10
جهان واقعا به یک مایکل بی دیگر (کارگردان ترنسفورمرز) نیاز ندارد پس چرا دل‌تورو تبدیل به کارگردانی شبیه او شود؟ این فیلم داستان هیولاهای فضایی است که به زمین حمله کرده اند. این هیولاهای عظیم به وسیله یک درگاه واقع در کف اقیانوس آرام وارد زمین می شدند. برای رویارویی با این هیولاها بشر به فکر ساخت ربات هایی غول پیکر به شکل انسان می افتد که توسط دو خلبان که ذهنشان توسط رشته های عصبی به یکدیگر متصل می شود، هدایت می شدند.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

8. پسر جهنم: ارتش طلایی؛ 2008
امتیاز متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 7 از 10
جهان اسطوره ای یک شورش علیه نوع بشر آغاز می کند تا سلطه بر زمین به چنگ نیروهای غیرانسانی بیفتد. در نتیجه هل بوی (پسر جهنمی) و تیمش باید زمین را از این شورش مخلوقات عجیب و غریب نجات بدهند. فیلم از لحاظ بصری اثر قابل توجهی بود و صحنه های اکشن خوبی هم داشت. از آن فیلم هایی که دل‌تورو را به عنوان یک کارگردانی قابل معرفی می کرد.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

7. کرونوس؛ 1994
امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 6.7 از 10
فیلم مکزیکی دل‌تورو در ژانر وحشت بود. یک وسیله اسرارآمیز طراحی می شود تا برای چهارصد سال آینده بتواند زندگی سازنده اش را حفظ کند. فیلم را همین امروز هم می شود برای جلوه های ویژه ای که کامپیوتری نیستند تحسین و البته بخاطر گروه بازیگران بدش محکومش کرد. کاملا شبیه فیلم اول یک فیلمساز است و البته نوید ظهور یک فیلمساز امیدوارکننده را می دهد.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

6. تقلید (میمیک)

امتیاز متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 5.9 از 10
اقتباسی از داستان کوتاهی که نتیجه اش یک فیلم علمی- تخیلی شده درباره حشره شناسی که در دورانی که سوسک ها بیماری وحشتناکی را منتقل می کنند، این دکتر حشره ای را خلق کرده که بتواند سوسک ها را بکشد. اما حالا این حشرات آن قدر قدرتمند می شوند که به خالقان خودشان یعنی نوع بشر حمله می کنند. از خیلی از فیلم هایی با این موضوع یک سر و گردن بالاتر است و همچنان نکته تحسن برانگیز نگاه بصری است که دل‌تورو در فیلم هایش ارائه می دهد.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

5. قله ای به رنگ خون (crimson peak)؛ 2015
امتیاز متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 5.9 از 10
برای این فیلم اگر قرار باشد یک صفت بگوییم فقط «زیبا» است. یکی از پرستاره ترین فیلم های دل‌تورو. داستان در قصری قدیمی در منطقه ای کوهستانی در شمال انگلستان، در پایان قرن نوزدهم اتفاق می افتد. ادیت کوشینگ (میا واسیکوفسکا) عاشق سر توماس شارپ (تام هیدلستون) می شود و با او ازدواج می کند. ولی بعد می فهمد که شوهر جذاب او همان کسی نیست که وانمود می کند. در این خانه رازی جریان دارد که تنها همسرش و خواهر او لیدی لوسیل شارپ (جسیکا چستین) از آن خبر دارند.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

4. شکل آب؛ 2017
امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰
ا متیاز IMDB: ا 7.9 از 10
یا با داستانش همراه می شوید یا نه. این داستان پریان حس و حال «هزارتوی پن» را دارد اما به اندازه آن نوآورانه نیست. اما وقتی فیلمنامه باید به جهتی برود که فکر می کنیم جوری قصه بسط پیدا می کند که بخش رمانتیکش چفت نمی شود. بازی آرام سالی هاوکینز شگفت انگیز است.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

3. ستون فقرات شیطان؛ 2001
امتیاز متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 7.5 از 10
فیلم در یک یتیمخانه اسپانیا اتفاق می افتد درست بعد از اتمام جنگ جهانی دوم. یک داستان ارواح که سوژه های سیاسی هم با آن ترکیب شده است. نیروی شر فیلم آنقدر پنهان است که نمی توانید شیوه نزدیک شدنش را پیش بینی کنید.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

2. پسر جهنمی؛ 2004
امتیاز متاکریتیک: ۷۲ از ۱۰۰
امتیاز IMDB : ا 6.8 از 10
البته که نمی شود همه اعتبار جذابیت فیلم را به دل‌تورو داد چون منبع اقتباسی اش کمیک بوک بوده است. اما او کارگردانی فوق العاده ای دارد تا تماشاگر فیلم ابرقهرمانی ببیند که شبیه هیچ کدام از فیلم های ابرقهرمانی دیگر نیست. قهرمان فیلم نیمه انسان- نیمه شیطان است.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

1. هزارتوی پن؛ 2006
امتیاز متاکریتیک: ۹۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDB: ا 8.2 از 10
خلاقیت فیلم افسارگسیخته و فوق العاده است. شیطانی که هدفش یک دختربچه است. موفقیت دل‌تورو از آنجایی شکل می گیرد که به ترکیبی از قصه پریان، تاریخ و دارم می رسد. شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. در همه سطوحش فیلم سطح بالایی است و به شدت چشم نواز.
گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Logan Skärsson

      سلام سایت برترین ها وقتی فیلمی را معرفی کنند لطفا در کنار نمرات سایت متا نمرات سایت راتن را هم قرار دهید. متشکرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج