۶۶۶۸۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«مرگ استالین» در روسیه اکران نمی‌شود

فیلم کمدی انگلیسی زبان «مرگ استالین» به دلیل شکایت شخصیت‌های فرهنگی روسیه و با تصمیم وزیر فرهنگ این کشور، اکران نخواهد شد.

خبرگزرای ایرنا: وزارت فرهنگ روسیه روز سه شنبه مجوز اکران فیلم «مرگ استالین» به کارگردانی «آرماندو یانوچی» کارگردان اسکاتلندی را به دلیل آنچه توهین و اهانت به تاریخ روسیه عنوان شده است، لغو کرد.
«مرگ استالین» در روسیه اکران نمی‌شود
در فیلم انگلیسی زبان «مرگ استالین» که اکثر بازیگران آن غیرروس و انگلیسی هستند، وضعیت واپسین روزهای زندگی استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و اوضاع دشوار سیاسی و جنگ قدرت بین سیاستمداران این کشور برای به دست گرفتن زمام امور به تصویر کشیده شده است.
قرار بود فیلم مرگ استالین روز 25 ژانویه (پنجشنبه آینده) در روسیه اکران شود، اما امروز مجوز آن پس از شکایت کتبی 20 تن از شخصیت های فرهنگی و اجتماعی روس به وزارت فرهنگ روسیه که گویا فیلم را تماشا کرده اند و آن را توهین به کشور و انزجار آور خوانده بودند، لغو شد.

«ژوزف ویسارینویچ جوگاشویلی» که دسامبر 1878 در گرجستان دوره تزاری به دنیا آمد، پس از مرگ «ولادیمیر ایلیچ اولیانوف لنین» بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی، توانست در مبارزه قدرت «لئون تروتسکی» را شکست دهد و سال 1922 به مقام دبیرکلی حزب کمونیست برسد.

گروهی حکومت استالین را به برخورداری از «کیش شخصیت پرستی» و بهره گرفتن از شیوه‌های مخفی حذف مخالفین متهم می کنند و گروهی دیگر جانشین لنین را معمار تبدیل شوروی از جامعه و اقتصاد سنتی عقب مانده به یکی از قدرت های برتر اقتصادی و صنعتی دنیا می دانند.
روس های دوستار استالین معتقدند در ۳۰ سال رهبری او، مردم اتحاد جماهیر شوروی از مسکن و درمان رایگان، امکان تحصیلات عالی و ضمانت شغلی بهره مند شدند و دانشگاه های بزرگی در کشور ایجاد شد.
اگرچه پس از استالین، «نیکیتا خروشچف» جانشین وی، به سرعت روند «استالین زدایی» را در شوروی آغاز کرد اما هنوز هم براساس نتایج نظرسنجی ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶) بنیاد افکار عمومی روسیه، نیمی از روس ها، عملکرد این رهبر اتحاد جماهیر شوروی را به ویژه در دوره جنگ دوم جهانی و پیروزی در این نبرد که به جنگ کبیر میهنی شهرت یافته است، مثبت ارزیابی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج