جاباما
۶۶۶۹۲۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

این بار در اندروید و iOS؛

ادامه جنگ اوپرا با ارزهای دیجیتالی

مرورگر اینترنتی اوپرا به تازگی قابلیت جدیدی را به منظور حفاظت از اطلاعات و حساب کاربری کاربرانش از استخراج ارزهای مجازی رمزنگاری شده به نسخه اندروید و iOS خود افزوده است.

ایسنا: مرورگر اینترنتی اوپرا به تازگی قابلیت جدیدی را به منظور حفاظت از اطلاعات و حساب کاربری کاربرانش از استخراج ارزهای مجازی رمزنگاری شده به نسخه اندروید و iOS خود افزوده است.

به گزارش وب سایت phonearena، سه هفته پس از آنکه مرورگر اینترنتی اوپرا قابلیت محافظت از بیت کوین ماینینگ و استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده را به نسخه دسک‌تاپ خود افزود، حالا نوبت به نسخه اندروید این مرورگر اینترنتی رسیده است. این مرورگر محبوب و پرطرفدار اعلام کرده که قصد دارد بدین ترتیب از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری در قالب پلت‌فرم ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده جلوگیری بعمل بیاورد.

نزدیک به یک ماه پیش بود که این مرورگر اینترنتی نروژی، نسخه آزمایشی یا بتاورژنی موسوم به اوپرا ۵۰ را ارائه داد تا موجب شود هکرها و مجرمان سایبری که از طریق وب‌سایت‌ها و درگاه‌های این مرورگر اینترنتی به استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت‌کوین و ارزهای مشابه اقدام می‌کردند، دیگر نتوانند از حساب‌های کاربری و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران وارد پلت‌فرم‌های استخراج بیت کوین شده و از آنها سوءاستفاده کنند.
ادامه جنگ اوپرا با ارزهای دیجیتالی

این قابلیت در صورتی از حساب‌های کاربری و اطلاعات کاربران محافظت می‌کند که گزینه adblocker در بخش تنظیمات این مرورگر اینترنتی فعال‌سازی شده باشد تا به طور خودکار و اتوماتیک هرگونه سوءاستفاده از حساب‌های کاربری کاربران و استخراج ارزهای مجازی رمزنگاری شده (اسکریپت ماینینگ) را مسدود و بلاک می‌کند.

این قابلیت جدید در مرورگر اینترنتی اوپرا برای کاربران اطمینان خاطر و امنیت سایبری بیشتری را به ارمغان می‌آورد تا بتوانند در فضای مجازی سالم‌تری به کارهای شخصی و اینترنتی خود بپردازند.

بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری این روزها به منظور استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده می‌کنند و این امر می‌تواند مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کند.

مرورگر اینترنتی اوپرا نخستین مرورگر اینترنتی است که به حفاظت از امنیت سایبری کاربران و مقابله با بیت کوین ماینینگ پرداخته است. یکی از متخصصان شرکت اوپرا درباره علایم نفوذ و سوءاستفاده هکرها از مرورگر کاربران به منظور بیت کوین مانینیگ هشدار می‌دهد:"زمانی که هکرها و مجرمان سایبری در حال سوءاستفاده غیر مجاز از رایانه یا حساب کاربری شما باشند، پردازنده (CPU) رایانه شما ناگهان از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود استفاده می کند، فن (خنک کننده) رایانه یا لپ‌تاپ به طور غیر معمولی شروع به کار و سرو صدا می‌کند و باتری گوشی یا لپ‌تاپ نیز به صورت ناگهانی کاهش می‌یابد".

وی در ادامه تاکید می‌کند که این علائم همگی می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه مجرمان سایبری به استخراج بیت کوین یا ارزهای مشابه دیجیتالی رمزنگاری شده از حساب کاربری یا رایانه شخصی کاربران اقدام کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج