۶۶۶۹۹۲
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

احتمال افزایش سهمیه حجاج ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش احتمالی سهمیه حجاج ایرانی در حج آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش احتمالی سهمیه حجاج ایرانی در حج آینده خبر داد.

حمید محمدی گفت: سهمیه حجاج ایرانی نسبت به جمعیت کشور در حج گذشته ۷۹۹۰۰ نفر بود که بر اساس توافق صورت گرفته با عربستان، این تعداد با افزایش ۳.۵ درصدی به ۸۲۸۰۰ نفر بدون احتساب عوامل و کارگزاران در حج سال ۹۷ افزایش یافت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در نشست مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت در تهران سخن می گفت به مذاکرات خود با مقامات وزارت حج عربستان اشاره کرد و افزود: طی مذاکرات درخواست افزایش ۵ هزار نفر دیگر را مطرح کردیم که در صورت تحقق آن به عدد ۹۰ هزار نفر خواهیم رسید.

محمدی تاکید کرد؛ در مذاکرات با وزیر و مسئولین حج عربستان مطالبات ما در خصوص حادثه منا و مسجدالحرام و احقاق حقوق شهدا و مصدومان آن با جدیت پیگیری شد. در مورد حادثه مسجد الحرام به توافق برای پرداخت حقوق مربوطه از طرف عربستان دست یافتیم که بر اساس راهکارهای خاص خود عملی خواهد شد و در مورد فاجعه منا ضمن آنکه مطالبات ما در خصوص منا و شهدای منا در متن توافقنامه آمده است، طرف سعودی تاکید کرد که نتایج کمیته بررسی را رسما اعلام خواهد کرد.

وی به متن توافقنامه میان هیات ایرانی و وزارت حج عربستان اشاره کرد و افزود: در متن این توافقنامه علاوه بر تامین خواسته هایی که در سال گذشته داشتیم، ضمن قدردانی از نقش حجاج ایرانی و تاثیر بسزای آنان در برگزاری موفق حج سال ۹۶، بر سر درخواستهای دیگری نیز توافق شده است از جمله فراهم شدن بستر استفاده حجاج ایرانی از مراکز درمانی عربستان. به این ترتیب حجاج ایران علاوه بر مراکز پزشکی ایرانی مستقر در عربستان، می تواند با استقرار مترجم از خدمات پزشکی آن کشور درشهرهای مدینه، مکه و مشاعر نیز استفاده کنند.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه امنیت، عزت و کرامت حجاج ایران همواره مورد تاکید جدی این سازمان و دیگر مسئولان کشور بوده است، تصریح کرد؛ این خواسته همچون حج گذشته در متن توافقنامه لحاظ گردید.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با اعلام آغاز عملی روند برنامه ریزی و اجرایی حج ۹۷ گفت: پس از پایان حج سال ۹۶ ، آسیب شناسی این سفر الهی در کارگروههای مختلف آغاز و به راهکارهای خوبی منجر شده است که می تواند برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زائران در حج سال اینده مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام را وظیفه ای دینی توصیف کرد و اظهار داشت: همه کارکنان سازمان حج و زیارت در مرکز و استانها که افتخار خدمت در این مجموعه معنوی را یافته اند باید به پاس این نعمت، با برخورد مناسب و مطلوب در محل خدمت خود با زایرین کارگزاران و حجاج و عموم مردم، سر مشق و نمونه رفتار اسلامی باشند.

محمدی به برنامه ریزی عربستان برای حج سال آینده اشاره کرد و گفت: عملکرد بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و کارگزاران حج جمهوری اسلامی ایران همیشه و همواره زبانزد بوده و همه باید در حج آینده دست در دست هم به شکلی عمل کنیم که این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا تو ایرانم هست. چرا پولا رو میدین

    • بدون نام

      حج عمره ای راهم که چندینساله ثبت نام کرده اند اگر امکان داره به حج تمتع ببرید .

    • بدون نام

      از مسئولین محترم درخواست داریم فکری هم به افرادی بکنید .حج تمتع دراین چندین سال واجب شده ثبت نام نوشتید سن ماها بالا می ره دیگر توان رفتن نخواهیم داشت گناهش بگردن مسئولین میباشد حداقل از اون هایی که عمره ثبت نام کرده اید ببرید

    • بدون نام

      وقتی خدا همه جا هست و نا میتونیم حاجتمون رو بهش بگیم چزا باید بریم عربستان

    • بدون نام

      بنام خدای کعبه
      سعودی های درحال سقوط دلشان برای ایمانداری هموطنان عزیزمان نسوخته به پولش برای عیاشی وکشتن مردم مظلوم یمن نیازدارند انشاءالله نابودنابود شوند

    • بدون نام

      اگه قصدتون ازحج رفتن رضایت خداست اینقد نیازمند دوروبرتون ریخته که بادستگیریشون هر روز واسه خودتوت ثواب ی حح رفتنو میبرین، ...

    • بدون نام

      حج نیز مانند نماز حق ا... است،و کسانی که از نظر مالی توانایی آنرا دارند،واجب است آن حق را بجا آورند.

    • محمد

      طبق نظر دین زمانی که انسان استطاعت مالی پیدا کرد حج بر او واجب می شود اگر اسلام اجازه داده به فقرا کمک کنید و ثواب حج را ببرید خوب نورا علی نور واگر فرد باید واجب را عمل کند چاره نیست خواهشن مزه نریزند که خدا در ایران هست و از این حرفها و چیزها.

    • رضا

      من خودم یک حج دارم منصرف شدم هر که میره پول میده به عربستان تا مردم یمن بکشه شریک جرمه لطفا نرید

    • بدون نام

      اگر خدا بین وحابیون پیدا میشود بفرمایید برای همه شما راه باز است روایت های گوناگی هست که صالحین به مساکین ومستمند ومحتاج کمک کرده اند وخداوند صواب بیشتری براش داده یا مسلمانان دروغ میگویند یا ان صالحان کاذب بوده اند زلزلزده ها از سرما می میرند چشم بسته اید وحج می روید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج