جاباما
۶۶۷۱۶۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران و کره، تفاهم‌نامه فرهنگی امضا کردند

دولت جمهوری اسلامی ایران با جمهوری دموکراتیک خلق کره در زمینه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، رسانه‌ای و ورزش و جوانان تفاهم‌نامه امضا کرد.

خبرگزاری ایسنا: دولت جمهوری اسلامی ایران با جمهوری دموکراتیک خلق کره در زمینه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، رسانه‌ای و ورزش و جوانان تفاهم‌نامه امضا کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، صبح امروز چهارم بهمن ماه عباس خامه‌یار- معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی - و کانگ سام هیون- سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره- تفاهم‌نامه فرهنگی امضا کردند.

کانگ سام هیون در این مراسم با تأکید بر تقویت و تداوم روابط دوستی دو کشور ایران و کره‌شمالی گفت: ما با همکاری‌های دوجانبه می‌توانیم، گام‌های عملی برای پشتیبانی از تقویت و تداوم روابط دوستی و نزدیک دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و هنری برداریم.

سفیر کره‌شمالی در تهران بیان کرد: با توجه به روابط تاریخی و دیرینه ایران و کره‌شمالی، باید به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های فرهنگی و هنری توجه داشته باشیم.

او در ادامه خواستار برگزاری هفته فرهنگی کره‌شمالی در ماه می میلادی (اردیبهشت سال آینده) در تهران شد و بیان کرد: در این هفته فرهنگی، عرضه کتاب، اجرای موسیقی، نمایش نقاشی و عکس را در دستور کار داریم تا روابط دوستانه دو کشور را به دو ملت نشان دهیم.

در ادامه این دیدار عباس خامه‌یار- معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- با اشاره به مناسبات دیرینه ایران و کره‌شمالی، بر گسترش بیشتر روابط دو کشور در ابعاد فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهل‌وپنجمین سالگرد روابط رسمی سیاسی دو کشور هستیم، امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را به فال نیک می‌گیریم.

او همچنین امضای یادداشت تفاهمنامه را فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بیشتر دو ملت از فرهنگ و هنر یکدیگر دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه و احترام خاصی برای ملت کره‌شمالی قائل است و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌های فرهنگی توسعه داده و روابط خود را روز به روز ارتقا دهیم.

خامه‌یار آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی کره‌شمالی و میزبانی هنرمندان و فرهنگ‌دوستان این کشور را در تهران اعلام کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره با توجه به علاقه‌ دوجانبه برای گسترش روابط بین دو کشور و براساس موافقتنامه فرهنگی که در تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۳۵۳ هجری شمسی (۱۱ سپتامبر ۱۹۷۴ میلادی) به امضا رسیده بود، با هدف همکاری در عرصه‌های فرهنگ، هنر، رسانه‌های گروهی، ورزش و جوانان برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ هجری شمسی (۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ میلادی) به تفاهم رسیدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور قحطی بود؟ کره شمالی. اوه اوه

    • بدون نام

      ای خدا ببین به کجا رسیدیم

    • بدون نام

      کمی از کار وتلاش مدیران کاربلد کره یاد بگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج