۶۶۷۳۷۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
پ

چگونه رشیدپور از روحانی رودست خورد؟

برترین ها در یادداشتی به قلم ایمان عبدلی نوشت: مصاحبه رئیس جمهور با رضا رشیدپور در عین شگفتی بیشتر از آن که درباره روحانی باشد، درباره رشیدپور شد. پس از پایان مصاحبه عمده تحلیل ها و گفت‌و‌گوهای ژورنالیستی بیشتر درباره رشیدپور گفتند و نوشتند و این خودش به تنهایی می تواند ثابت کند که وزن مصاحبه کننده و مصاحبه شونده، اصلا برابر نبوده!

برترین ها در یادداشتی به قلم ایمان عبدلی نوشت: مصاحبه رئیس جمهور با رضا رشیدپور در عین شگفتی بیشتر از آن که درباره روحانی باشد، درباره رشیدپور شد. پس از پایان مصاحبه عمده تحلیل ها و گفت‌و‌گوهای ژورنالیستی بیشتر درباره رشیدپور گفتند و نوشتند و این خودش به تنهایی می تواند ثابت کند که وزن مصاحبه کننده و مصاحبه شونده، اصلا برابر نبوده!

هفته قبل هم نوشته بودیم که روحانی زیرکی های که دارد هیچ رئیس جمهور دیگری نداشته. او نه به اندازه رئیس دولت اصلاحات محافظه کار است و نه به اندازه احمدی نژاد بی پرواست. او پس از یک ماه پر اتفاق؛ از زلزله تا اعتراضات و در حالی که جامعه به شدت منتظر شنیده حرف هایی تازه است، به ظاهر ریسک مقابل رشید پور نشستن را می پذیرد، از این رو که صرف همین پذیرش کمی افکار عمومی را آرام می‌کند. افکار عمومی در ابتدا گمان می‌کند قرار است طرحی نو در بیفتد، غافل از این که صرف وجود یک مجری خبرساز وقتی زمینه هایی فراهم نباشد، تحولی به وجود نمی‌آورد.

در واقع برای روحانی این پذیرش قرار نبوده جنگ مغلوبه‌ای بسازد. اتفاقا رشیدپور مناسب ترین آدم برای تیم رسانه ای روحانی بود. او نام دارد و از پس اجرای «حالا خورشید» یک ذهنیت خبری به مخاطب می دهد، اما خب در حوزه سیاست متبحر نیست و افکار عمومی این را فراموش کرده بود. در مصاحبه هم دیدیم که او برای هر پرسشی اجازه می گرفت و زبان بدنش هم کلا مرعوب یک مقام عالیرتبه شده بود. به هر حال روحانی مثل خیلی دیگر از مدیران اجرایی می داند چگونه پاسخ را در پرسش نگه دارد. به عبارتی آن ها پس از شنیدن پرسش مصاحبه کننده را در همان پرسش‌اش نگه می دارند و با بسط ضعف های پرسش مصاحبه کننده دام اطناب وقت را پهن می کنند و کم کم با بسط چنین تکنیکی، مصاحبه تبدیل به یک فضای روابط عمومی گونه می شود، انگار که تلویزیون یک ساعت آنتن را مفت و مجانی در اختیار دولت قرار داده است.

با مرور سریع نکات بالا در می‌یابیم که اصلا رشیدپور در این میان کاره‌ای نیست و سیل خواسته‌هایی که به سمتش سرازیر می شود جاه طلبانه است، کما این که حتی لری کینگ و اپرا وینفری هم نمی توانند بار مطالبات مردم را مقابل اوباما و ترامپ به دوش بکشند، ساختار رسانه‌ای ناقص و فضای محدود و تعریف شده که دائما در جهت مرعوب شدن اهالی رسانه مقابل مدیران و حتی سلبریتی هاست برای رسانه‌ای‌ها توانی نمی گذارد. در چنین ساختاری آدم مناسب چنین مصاحبه های پرورش پیدا نمی کند.

یکی سواد دارد و جسارت ندارد، دیگری جسارت دارد و سواد ندارد، یکی دیگر هم جفتش را ندارد و اصلا مال دنیای دیگری است. این بازی اگر یک برنده داشت فقط دولت روحانی بود که بازهم توانست از گذر دیگر کم هزینه عبور کند، اگر که البته شایعات عبور اصلاح طلبان از دولت روحانی خیلی صحت نداشته باشد، آن چه که محمدعلی ابطحی نوشت در نقد مصاحبه روحانی، شاید شروع یک جریان نامطلوب برای روحانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از قبل ده بار هماهنگ شده که قراره چی بپرسه و بعد هم پخش زنده نبود . اون صدا وسیما و رییس جهور میدونن چکار بکنن . مردم در این وسط سر کارن

    • کاردوک

      چه فرقی داره مجری کی باشه ،مجری وقتی سؤالاش توسط تیم رئیس جمهور اماده میشه و اجازه نداره که خارج از اون چارچوب صحبت کنه و از مشکلات اصلی جامعه بگه،هر کی میخواد باشه

      پاسخ ها

      • رویا

        این دیگه نامردیه که بخوایم بگیم صداوسیمایی که برضد روحانی هست سوالارو از قبل هکاهنگ کرده

    • بدون نام

      نه بابا این مردک چاپلوس همیشه مدح روحانی میکنه روحانی هم با وجود اون دل باز کرد اومد دفعه های قبل لغو کرد حرفی داره....فقط گفت همه رو آزاد کنن معترضا رو چون بعضیاشون فرستاده خودشون بودند ...

    • کیوان

      تا حالا دیدین که کسی که در راس قدرت قرار دارد خودش رو آگاهانه در خطر بیندازد ، خوب معلوم است آقای رشید پور که جای خود دارد از یک نوجوان هم الان بپرسید مشکلات کشور کدام است عین آب خوردن همه را از گرانی، تورم، اختلاس ، بی قانونی ، پارتی بازی ، سواستفاده از مناصب دولتی ، استخدامهای غیر قانونی ، حقوقهای نجومی ، زمین خواری ، بی کیفیت ساخت پروژه های دولتی ، بی مدیریت در بحرانها از زلزله گرفته تا پلاسکو و کشتی یانچی ، اخراج دو تابعیتها از مناصب مهم ، جلوگیری از قاچاق ، تصمیم های بی ضابطه از افزایش گمرکی بدون برنامه عوارض خودرو و کاهش سود بانکی بدون پیش بینی خروج پول از بانک ، بازار بدون افسار طلا و ارز ، و.‌‌‌‌‌..... بازگو می کند
      البته بسیاری از تصمیم های دولت برای جامعه زیان آور است ولی برای دولت برای جبران کمبود بودجه مناسب است
      پس حتما سؤالات از پیش طراحی شده بود و گرنه آقای رشید پور صد بار کلمه جسارت می کنم و ... تکرار نمی کرد

    • ولی

      یعنی بنظرشما روحانی مصاحبه روبرد؟ اگه اینجوری فکرمیکنیدواقعا تواشتباهید.روحانی ازترس اینکه زیادسوال پیچ نشود باجوابهای نامفهوم وطولانی فقط خواست زمان روبگیرد.

    • بدون نام

      چی میخاد بگه روحانی . به کدوم حرفش عمل کرده؟

    • بدون نام

      همه چیز باز پخش بود ما به جوابهامون نرسیدیم

    • بدون نام

      کلا جوابهای روحانی به سوالات جورییه که که توهرسال وتو هر حادثه وتو هرزمانی ازش بپرسن میتونه از همون جوابها استفاده کنه،شما دوسال دیگه باهاش مصاحبه کن همینارو میتونه به عنوان جواب تحویل بده،کلا استاد سیاهکاریه،جناب عبدلی اینقد ازش تعریف نکنید چون هیچ کاری ازش ساخته نیست،کلا هیچ کاره س

    • بدون نام

      آقای روحانی سوال رشیدپور رو با پاسخهای کشدار و نامربوط اصل سوال رو بی معنی میکرد

    • بدون نام

      متاسفم برای دولت صدا و سیما فقط همین

    • بدون نام

      سوالات رو از قبل تیم رسانه ای روحانی آماده کرده بود.

    • محسن

      کاش مهران مدیری انتخاب میشد

    • بدون نام

      :))))))
      واي خدايا! باز نوشته هاي عبدلي رو بازنشر كردند! بابا جان همون يه مقاله ي يه هفته و چند چهره هم از سرش زياده ديگه نميدخناد چند باره منتشر كنين:)))))

    • ژن سوخته

      باسلام
      به راستی ژن خوب متصل به اجداد سلسله رانتیه چه می کند ؟!
      قبل از بسته شدن ثبت سفارس افرادی از این سلسله معظم از همین BMW ها و ... را بدون کوچکترین هزینه ای ثبت کردند و پس از بسته شدن سایت مجوز ها را از چهل تا صد میلیون فروختند یعنی یک شبه بلیط بخت آزمایی بردند
      بدون کمترین زحمت .
      جسارتاً جناب آقای تدبیر و امید در کدام کشور جهان این همه ژن خوب دارند . پولدارها روز به روز پولدار تر می شوند جسارتاً تا پایان دولت شما کل طبقه متوسط منقرض می شوند .

    • سراج

      سلام - آقای رشید پور یک شومن است چه به مصاخبه گرفتن از کسی که در روز روشن دروغ های شاخ دار میگه و تورم را با حساب و کتاب خودش میاره به زیر 9 درصد!

    • بدون نام

      مجری خبرساز؟
      رشید پور اصلا مخالف روحانی نیست که بخواد نقدش کنه
      فیلم طرفداری ها در دوران انتخابات موجوده،یه مرور بکنیدش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج