۶۶۷۵۲۰
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

عضو فراکسیون امید:

سود بانکی بالا، نسبتی با بانکداری اسلامی ندارد

عضو فراکسیون امید و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با انتقاد از سوءاستفاده از نام‌های اسلامی در برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی گفت: نباید اجازه داد که بانک‌ها و مؤسسات مالی با الصاق یک نام اسلامی و مذهبی به عملیات بانکی ربوی و بهره‌های ۳۰درصدی بپردازند.

خبرگزاری ایسنا: عضو فراکسیون امید و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با انتقاد از سوءاستفاده از نام‌های اسلامی در برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی گفت: نباید اجازه داد که بانک‌ها و مؤسسات مالی با الصاق یک نام اسلامی و مذهبی به عملیات بانکی ربوی و بهره‌های ۳۰درصدی بپردازند.

احمد همتی در ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان بر لزوم توجه به بانکداری اسلامی در نظام اسلامی تاکید و اظهار کرد: چرا باید برخی بانک‌ها و مؤسسات پولی و مالی در پوشش بانکداری اسلامی با استفاده از اسامی مقدس سودهای ۳۰درصدی که در غیرربوی بودن آن شک و شبهه جدی وجود دارد به فعالیت بپردازند؟

وی تداوم این رویه را به زیان نگرش دینی و عقیدتی مردم دانست و ادامه داد: این روش‌ها هیچ نسبتی با بانکداری اسلامی ندارد و متاسفانه این‌ شیوه سبب می‌شود که بسیاری از مردم این‌گونه شیوه‌ها و رویه‌ها را به دین مبین اسلام نسبت دهند در حالی که اسلام صراحتا با برخی مسائل مرزبندی دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها در دو سه مورد همچون برخورد و تذکر لسانی به بدحجاب‌ها و...خلاصه نمی‌شود تصریح کرد: برخورد با این رویه‌های نادرست و برخی رفتارهای ناصواب همچون ریاکاری، دروغ، تظاهر، پارتی‌بازی، وعده دروغ به مردم و...نیز که از منکرات جدی در جامعه است نیز وظیفه همگانی و از جمله آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

همتی با طرح این پرسش که چرا برخی از آنها که تظاهر و ریا کرده و یا دروغ‌های علنی می‌گویند گاه تکریم شده و یا زمینه رشد می‌یابند افزود: این در حالی است که گاهی از آنها که صراحت بیشتری دارند، دروغ نگفته و واقعیات را می‌گویند ترس داشته و از داشتن برخی کرسی‌ها بازداشته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر آموزه‌ها و دستورات دین مبین را آنگونه که هستند اجرا کنیم، حتما از امربه معروف و نهی از منکر حقیقی استقبال می‌شود اما اگر این فریضه‌ها به‌صورت ناقص و گزینشی اجرا شوند حتی ممکن است تاثیر معکوسی داشته باشد.

این نماینده اصلاح‌طلب با برحذرداشتن از وارونه عمل‌ کردن در برخی دستورات دینی و اسلامی گفت: همانگونه که در آموزه‌های دینی و از جمله در سیره امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار(س) می‌بینیم، امر به معروف و نهی از منکر از راس جامعه و جایگاه‌ها و مناصب آغاز می‌شود لذا امربه معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی نیز باید از مسوولان شروع شود.

وی با انتقاد از آنچه محدود کردن امربه معروف و نهی از منکر به چند موضوع خاص می‌خواند اضافه کرد: متاسفانه به گونه‌ای القا می‌شود که مشکلات جامعه تنها محدود به دو یا سه مسئله خاص است در حالی که منکرات زیادی در جامعه وجود دارد که در برابر آن گاه سکوت پیشه می‌کنیم.

نماینده مردم سمنان ادامه داد: بی‌عدالتی، تظاهر و ریا، دروغ به مردم، کلاهبرداری، باندبازی و...همه و همه از مصادیق روشن منکر هستند و باید با همه آنها مقابله کرد نه این که تنها چند مورد را گزینش کرده و امربه معروف و نهی از منکر را به آنها محدود کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهره هایی که بانکها از مردم با درصدهای بالا دریافت میکنن چی اونها حلال هست؟ مخصوصا اینکه بعضا از منابع قرض الحسنه که هیچ سودی صاحب حساب ازش دریافت نمیکنه به امید اینکه بدون بهره برای گره گشایی از مسلمان دیگری استفاده بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود به شرفت واقعا همینه

      • بدون نام

        یکی از عوامل اصلی و موثر در این موضوع بی ارزش شدن پول ملی ایران است . ( که به آن توجه نمی شود ) باید بدانیم در طول چهل سال گذشته ارزش ریال ایران حدود سه هزار برابر کاهش یافته است !!!! به عنوان مثال سکه تمام زیر ۵۰۰۰ ریال بوده و الان بالای ۱۵۰۰۰۰۰۰ ﷼ است ؟؟؟!!!

    • نسل سوخته

      بندگان خداکدوم ازکدوم بانکداری اسلامی حرف میزنن؟ازبانک مسکن ۱۰میلیون وام گرفتم۵ساله واسه مسکن که۷تومن بهره میگیرن ازم.این شدبانک اسلام

    • بدون نام

      وام میگیری 18درصد بهره میگیرن ولی پول بزاری تو بانک سودش حرام حرامه .ما هم که حرامخوریم

    • بدون نام

      مدیر و کارگزار دانا توانا تربیت واستخدام نکنی پیش به سوی هرج ومرج

    • بدون نام

      تاچندوقت پیش دنیارادعوت می کردیدبیاییدازبانکداری ماالگوبگیریدحالاکه اقتصادرانابودکزده اید فریادمسلمانی سرمی رهید؟

    • حق گو

      هرچی که بانک میگیره ربا هست فقط اسمش عوض شده شده کارمزد

    • آرش

      بانکداری اسلامی؟!!!!واقعا چیزی بگید و بنویسید که بهش اعتقاد دارین و چیزی ننویسین که باعث خنده ملت بشین....بانکای ما چیزی جز ربا و نزول توکارشون نیس ...تواین شرایط بد اقتصادی خواستیم از وضع بد بازار مسکن استفاده کنیم یه اپارتمان نقلی بخریم .چهل میلیون وام از بانک دولتی گرفتم باید بیست ویک تومن پول فرعش رو بدم ...قرارداد هیجده درصده ولی ببینین چند درصد در میاد تو پنج سال...یه کارمند معمولی اسیب پذیر چطور بعد هیجده سال صاحب خونه بشه..

    • بدون نام

      مال مردم ایران راباکشیدندبه صقیروکبیررحم نکردندحلاله نه ولی مال بانکهاحرامه یک روزقسط بانکم عقب افتادفرداش ۱۰۰۰تومان جربمه گرفتندبگین به مردم رسیدن حرام است امااگرازشون بگیری حلال است ....

    • Alamdar

      درکشورهای خارجی به احترام مسلمونها به معنای واقعی وام بدون بهره میدن اونوقت کشور ما حرف از بانکداری اسلامی میزنه!؟

    • بدون نام

      چطوری شد حالا حرام شد پس چرا اولا حرام نبود حالا که سودهای حسابی از اموال مردم بردید وچندر غاز سود به مردم میدادید.

    • بدون نام

      خخخ تازه فهمیدید یا خودتونو بخاب زدید چندین ساله

    • بدون نام

      عجب روی دارین بابا

    • مهدی

      گوشهای ما از حرف پر شد ....کلی ادعا ی اقتصادرویایی وبانکداربی ریا ...عقود اسلامی مضاربه جعاله و مشارکت حتی اجاره بشرط تملیک..حالا با چی طرفیم ...ربح مرکب .برای ضعفا ..و. استمهال وامهای نجومی برای ژنهای برتر ....سلامت باشید...

    • حسبن

      اگه ازمردم سودبالا نگیرن نمیتونن به کارمندای بانکها وام کم سودیا بدون سود با باز پرداخت طولانی وحقوق بسیاربالا بدن ولی مردم عادی برای یک وام کم ارزش بایدازصدگزینه عبورکنن که خیلی هاشون پشیمون میشن چون ضامن گیرنمیادخداوندخودش درست کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج