۶۶۷۷۴۳
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دولت مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت بنزین را دارد

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید که احتمال افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حامل‌های انرژی در صحن علنی مجلس وجود دارد. ضمن اینکه او تاکید دارد اگر الان هم در مجلس افزایش حامل‌های انرژی محقق نشود دولت بر اساس قانون می‌تواند سال آینده خود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را داشته باشد.

اعتماد آنلاین: نایب‌رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید که احتمال افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حامل‌های انرژی در صحن علنی مجلس وجود دارد. ضمن اینکه او تاکید دارد اگر الان هم در مجلس افزایش حامل‌های انرژی محقق نشود دولت بر اساس قانون می‌تواند سال آینده خود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را داشته باشد.

بحث افزایش حامل‌های انرژی یکی از مباحث و دغدغه‌های روز کشور است. پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی آن از طرف دولت موجب بروز یک شوک قوی به جامعه شد و نمایندگان هم تابه‌حال زیر بار افزایش آن نرفته‌اند. هرچند شنیده‌ها حکایت از این دارد که دولت تلاش می‌کند در صحن علنی حداقل افزایش قیمت حامل‌های انرژی محقق شود و به نمایندگان قول داده تا اجازه گران شدن دیگر اجناس را در جامعه ندهد. هدایت‌الله خادمی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید که احتمال افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در صحن علنی وجود دارد. ضمن اینکه او تاکید دارد اگر الان هم در مجلس افزایش حامل‌های انرژی محقق نشود دولت بر اساس قانون می‌تواند سال آینده خود بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را داشته باشد.

کمیسیون تلفیق افزایش حامل‌های انرژی را که دولت برای تأمین هزینه‌های سال جاری خود روی آن حساب کرده بود حذف کرده است. اما این سوال مطرح است که دولت دیگر برای سال ۹۷ نمی‌تواند قیمت حامل‌ها را افزایش دهد؟

مجلس که هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده و در صحن علنی مجلس دراین‌باره تصمیم گرفته می‌شود؛ اما در کنار حذف این تبصره در کمیسیون تلفیق ما هم در کمیسیون انرژی کل تبصره و ردیف آن را حذف کرده‌ایم. در صحن علنی هم یا به همین شکل بدون افزایش باقی می‌ماند، شاید به سمت دونرخی برویم و یا حداقل۱۰ یا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند. برای این ۱۰ تا ۱۲ درصد هم دولت همیشه مجوز این افزایش را به‌صورت سالانه دارد.

یعنی ممکن است حتی اگر در صحن علنی قیمت حامل‌های انرژی ثابت بماند اما سال بعد مثلاً دولت ۱۰ تا ۱۲ درصد حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

بله ۱۰ تا ۱۲ درصد بر اساس قانون عادی است و می‌تواند این کار را انجام دهد.

اگر این افزایش حامل‌های انرژی در صحن علنی ثابت بماند و بر اساس برنامه‌ریزی دولت افزایش داده نشود دولت چگونه هزینه‌های خود را تامین خواهد کرد؟

دولت راه‌های دیگری هم دارد. منابع، شرکت‌ها و ساختمان‌های بسیاری دارد که می‌تواند آن‌ها را بفروشد. جزو اصل ۴۴ هم هست که باید این منابع را به بخش خصوصی واگذار کند. از طرف دیگر دولت باید کاهش هزینه هم بدهد. موضوع این است که الآن هر چه در کشور درآمد داریم برای هزینه‌کرد به دولت می‌دهیم. به‌جای اینکه دولت منابع را بیاورد و بهینه استفاده و کشور را اداره کند و توسعه دهد؛ همه منابع مالی کشور هزینه جاری می‌شود و به همین دلیل هم بخش قابل توجهی از آن به سمت کارهای عمرانی نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شروع شد یعنی میخوان افزایش بدن اولش میگن افزایش نمیدیم بعدا یواش یواش با یه ترفندی کارشونو میکنن عجب دقل بازو ریا کارن اینا

    • پیری

      نگاه کن شاکه4 سال گذشته چیزنگفتین درمورد بنزین وحاملها ولی بلابر سرماامد که من میخوام شارزبدم باید مذاکره کنم بامدیر ساختمان ماکلی قصط بدهی داریم برای خونه قبض برق اومده کلا 600هزارتومان که قسص بندی کردم اخه شماکه تخفیف میدی ولی کم به درمانمیخوره اخه شماچراانیقدر دشمنی دارین باما 4جارایگانه بعدا سرمامیرسه مصرف تعیین میکنیدحلال نمیکنیم

    • نسل سوخته

      دولت مجوز هرکاری که دل خودش بخواهد رو دارد‌.میدونیم

    • بدون نام

      فقط همین افزایش قیمت حاملهای انرژی شده دغدغه
      مملکت دیگه گل و بلبله

    • محسن انصاری

      باباگران بکنید اما این قدر دیگه نگید مردم بیچاره کردید چند رقم حرف میزنید

    • m

      به غیر از گرون کردن مگر کار دیگه ای هم بلده،

    • بدون نام

      مجوز مبارزه با مدیران فاسد در تمامی نهادها و ارگانها وتمامی بخشهای خصوصی ودولتی را دارید اگر دارید پس هیچ مشکلی بعدها ندارید

    • علی

      باز زیر حرفتون زدین قرار نبود افزایش قیمت بشه

    • اسدی

      دولت روحانی پدر همه رو در آورده
      خدا ازش نگذره

    • بدون نام

      خواهشا گران نکنید بدبخت میشم درامد ما مسافرکشی هست گاز سی ان جی نداریم استفاده کنیم ما هرچه کار میکنیم یا پول بنرین میشه یا تعمیرماشین توشهر ما خیابان سالم پیدا نمیشه اسفالت داریم از خاکی بدترهستن

    • ساحل ...

      راست گفتن دولت بنفش =روباه بنفشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج