۶۶۷۷۶۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فرصتی جدید برای تحقق وعده اشتغالزایی دولت

رئیس کمیسیون جوانان،کارفرینی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که یکی از راهکارهای اصلی برای تحقق وعده دولت درزمینه اشتغال استفاده از ظرفیت‌های حوزه مجازی و IT است و در حال حاضر هم خلاء قوانین درحوزه مجازی به کسب و کارها در این بخش کمک کرده است.

خبرآنلاین: رئیس کمیسیون جوانان،کارفرینی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که یکی از راهکارهای اصلی برای تحقق وعده دولت درزمینه اشتغال استفاده از ظرفیت‌های حوزه مجازی و IT است و در حال حاضر هم خلاء قوانین درحوزه مجازی به کسب و کارها در این بخش کمک کرده است.

افشین کلاهی ، درباره تاثیرات فضای مجازی در حل مشکلات مربوط به اشتغال گفت: اتفاقی که در حوزه فضای مجازی افتاده این است که زیرساخت‌ها بهتر شده است. یعنی در چند سال اخیر زیرساخت پهنای باند افزایش یافته و امکانات و پوشش در این بخش بهبود یافته است.

وی افزود: این موارد کمک کرده است که کاربران فضای مجازی بیشتر شود و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند بتوانند بهتر وراحت‌تر فعالیت کنند.این موضوع باعث شده که در چند سال اخیراشتغال زایی نسبتا خوبی در فضای مجازی صورت بگیرد شده و تاکنون شرکت‌های موفقی هم توانسته‌اند به سرعت رشد کنند که امروز نمونه‌های آن را می بینیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: کسانی که در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند معمولا وارد اکوسیستم کسب و کار واقعی کشور نمی‌شوند و همین باعث شده تا به آن‌‌ها کمک شود. شرکت‌های واقعی درگیر اکوسیستم نامناسبی هستند از جمله بیمه، مالیات و یا قوانین و مقرراتی که پیش روی‌شان وجود دارد و همین باعث شده تا افرادی که در شرکت‌های واقعی کار می‌کنند نتوانند وقت و انرژی زیادی برای کسب و کارشان بگذارند.

کلاهی اضافه کرد:اما کسانی که در فضای مجازی کار می‌کنند تا حدودی این امتیاز را دارند که درگیر روندهای بروکراتیک نمی‌شوند و توانسته اند انرژی خود را بر روی فعالیت شان بگذارند و به موفقیت برسند.

وی با بیان اینکه خلاء قوانین به تهسیل کسب و کارهای اینترنتی کمک کرده است گفت: طبیعتا قوانین و نظارت باید در تمامی حوزه‌ها از جمله فضای مجازی هم وجود داشته باشد اما این خلاء قوانین به نوعی تاثیر مثبتی بر فعالیت‌های اینترنتی گذاشته است و اجازه داده که کسب و کارها پا بگیرند.درواقع کسب و کارهای مجازی در این زمینه نسبت به کسب و کارهای واقعی از امتیاز برخورارد هستند.

رئیس کمیسیون جوانان،کارفرینی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در آینده امکانات فضای مجازی از جمله پهنای باند بیشترمی‌شود. وقتی استفاده کنندگان فضای مجازی بیشتر می‌شود و جامعه به استفاده ازاین فضا برای انجام یکسری کارها عادت می‌کند فضای کسب و کارهم بهترمی‌شود.

کلاهی با بیان اینکه مفاهیم مختلفی تحت عنوان کسب و کارهای مجازی وجود دارد عنوان کرد کرد: بعضی کسب و کارها هستند که اساسا ماهیت‌شان در فضای مجازی است مثل کارهای تبلیغاتی که انجام می‌شود. برخی دیگرهستند که ارائه کارشان در فضای مجازی است که بیشتر کسب و کارهای خانگی و کوچک این ویژگی را دارند مثل مارکتینگ و گرفتن سفارش. بعضی دیگرهم هستند که از این فضا استفاده می‌کنند که خدماتی را ارائه کنند. این دسته بندی‌ها با یکدیگر متفاوت است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تاثیر فیلترینگ بر کسب و کارهای مجازی گفت:‌ فیلترینگ مثل این می‌ماند که برق کارخانه‌ای را قطع کنیم بعد بگویم باید کار کنند. فیلترینگ فضای مجازی هم برای کسانی که منحصرا کسب و کارشان در این فضا است مثل این می‌ماند که تعطیل‌اش کنید. سوق دادن مردم باید به سمت شبکه های داخلی نباید با زور انجام شود. خیلی خوب است که ما فضای مجازی داخلی‌مان را تقویت کنیم ولی باید به شکلی باشد که شبکه‌های داخلی آنقدر توانمند شوند که خودشان بتوانند جای شبکه‌هایی که امروز استفاده می‌شوند را بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیریت کاردان وعده میدهد مدیریت کاردان شعار میدهد مدیریت کاردان فقط وفقط عمل میکند ودیگر هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج