جاباما
۶۶۷۷۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نقشه راه آقای رئیس جمهور برای مهاجران

دولت آمریکا روز پنجشنبه از طرحی جامع در امور مهاجرتی پرده برداشت که در آن جزئیات برنامه‌های مهمی از جمله توقف طرح «گرین کارت لاتاری» و ساخت دیوار مرزی با مکزیک تشریح شده است.

ایرنا نوشت: دولت آمریکا روز پنجشنبه از طرحی جامع در امور مهاجرتی پرده برداشت که در آن جزئیات برنامه‌های مهمی از جمله توقف طرح «گرین کارت لاتاری» و ساخت دیوار مرزی با مکزیک تشریح شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا در این طرح که به زودی در اختیار نمایندگان کنگره قرار خواهد گرفت، اختصاص ۲۵ میلیارد دلار برای سپرده‌گذاری در یک «حساب امانی» با هدف ساخت دیوار مرزی با مکزیک را پیشنهاد داده است.
در این طرح همچنین فرآیندی ۱۰ تا ۱۲ ساله برای اعطای حق شهروندی به آن دسته از مهاجران غیرقانونی پیش‌بینی شده است که در کودکی وارد آمریکا شده بودند.

این پناهجویان که در رسانه‌های غربی از آن‌ها با عنوان «رویاپردازان» یاد می‌شود، بالغ بر یک میلیون و 800 هزار تن هستند.

از این تعداد نزدیک به یک سوم، تحت حمایت قانونی موسوم به «داکا» قرار دارند؛ قانونی که دولت آمریکا تصمیم به لغو و جایگزینی قوانین دیگری برای آن گرفته است.

کاخ سفید پیش از این تنها مشمولان داکا را برای اعطای احتمالی حق شهروندی به رسمیت شناخته بود؛ اما در طرح جدید، بازه آن را به تمامی این افراد تعمیم داده و در ازای آن، خواستار سخت‌گیری بیشتر برای پذیرش مهاجر در آینده و نیز حمایت کنگره از طرح برخورد با دیگر مهاجران غیرقانونی شده است.

پیشنهاد دولت ترامپ همچنین پایان دادن به طرح اعطای «روادید گوناگونی» معروف به «گرین کارت لاتاری» و همچنین محدود کردن مهاجرت‌های فامیلی را شامل می‌شود.

این طرح به سرعت واکنش‌های منفی بسیاری را از جانب سیاستمداران دمکرات به همراه داشت.

«لوئیس گوتیرز» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این رابطه گفت: کاهش مهاجرت قانونی، افزایش اخراج از کشور و درخواست باج ۲۵ میلیارد دلاری برای ماندن رویاپردازان خنده‌دار است.

«جرولد ندلر» دیگر نماینده دمکرات هم در اظهارنظری مشابه افزود: رویاپردازان، گروگان جمهوریخواهانی شده‌اند که هرگونه توافق سیاسی را به سیاست‌های مهاجرتی افراطی خود گره می‌زنند.

دعوای سیاسی برسر مسئله مهاجرت، این هفته منجر به تعطیلی سه روزه دولت آمریکا به سبب عدم تصویب طرح بودجه موقت شده بود.

این طرح بودجه که سرانجام روز دوشنبه به تصویب رسید، هزینه‌های دولت را تنها تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن) تامین می‌کند و دو جناح اصلی آمریکا باید تا آن زمان با حل اختلاف‌ها از جمله در مسئله مهاجرت، لایحه نهایی بودجه را به تصویب برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج