۶۶۷۸۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«در انتظار آدولف» تاریخ انقضا ندارد

بازیگر «در انتظار آدولف» معتقد است این اثر نمایشی تاریخ انقضا ندارد و در هر زمانی قابلیت اجرا خواهد داشت.

خبرگزاری مهر: بازیگر «در انتظار آدولف» معتقد است این اثر نمایشی تاریخ انقضا ندارد و در هر زمانی قابلیت اجرا خواهد داشت.
اشکان خطیبی بازیگر «در انتظار آدولف» درباره اجرای مجدد این اثر نمایشی گفت: اجرای مجدد نمایش «در انتظار آدولف» به پیشنهاد تئاتر مستقل تهران و با توجه به استقبال تماشاگران در اجرای قبل صورت گرفت. این نمایش که علیرضا کوشک جلالی آن را کارگردانی می کند جزو نمایش‌هایی است که برای دوره کوتاه طراحی نشده و پتانسیل اجراهای طولانی حتی اجراهای سالانه را دارد کما اینکه چنین کاری در سراسر دنیا هم انجام می شود و اجرایی مثل اجرای «آرسنیک و تور کهنه» چندین سال است به صحنه می رود و به تازگی هم هشتادمین سالگرد اجرای آن جشن گرفته شد چون اینگونه نمایش ها، نمایش هایی هستند که برای قشر عام طراحی شده اند.
«در انتظار آدولف» تاریخ انقضا ندارد

وی افزود: نکته مهم تر اینکه با وجودی که چنین نمایش هایی برای قشر عام است ولی کار به هیچ وجه از استاندارد و معیارهای حرفه ای فاصله نمی گیرد به همین دلیل هم پتانسیل اجرا در طولانی مدت را دارند به طوری که ما در بحث و گفتگوهایی که راجع به کار داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در کنار اسم کار نمی توان عنوان کمدی گذاشت کما اینکه آقای کوشک جلالی هم دوست نداشت به هوای کمدی بودن کار، مخاطب جذب کند. بر همین اساس، ادامه داشتن اجرای «در انتظار آدولف» حتی پس از این اجرا هم امکان دارد. درباره نمایش های «موسیو ابراهیم» و «خدای کشتار» هم همین اتفاق افتاد و می توان گفت چنین نمایش هایی تاریخ انقضا ندارند و همیشه می توانند اجرا شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرا در ایرانشهر داشته است، اضافه کرد: اجرا در تئاتر مستقل تهران تغییر چندانی نسبت به اجرای قبلی ندارد و کلیت اجرا همان اجرای ایرانشهر است اگرچه تغییرات جزیی ممکن است در طول اجرا داده شود. دلیل نداشتن تغییر هم این است که به اعتقاد من وقتی یک سیستم کار خودش را درست انجام می دهد و عمل می کند چرا باید آن را دستکاری کرد.

خطیبی توضیح داد: نمایش «در انتظار آدولف» در واقع عنوان نمایشنامه ای با نام «اسم کوچک» است و آقای کوشک جلالی چون این عنوان را دوست نداشت به «در انتظار آدولف» تغییرش داد. پیش از این هم اجراهای دیگری با عنوان های مختلف از جمله «اسم» و «پپرونی برای دیکتاتور» از این نمایشنامه روی صحنه رفته است که به نظرم این نمایشنامه آنقدر درخشان است که می تواند با برداشت های مختلفی روی صحنه برود. معتقدم هر نمایشنامه ای به تعداد کارگردانان سراسر دنیا می تواند، اجرا شود.

بازیگر نمایش «مانیفست چو» درباره دلایل استقبال از این نمایش بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت ما در اجرای قبلی و مورد استقبال قرار گرفتن کار این است که علیرضا کوشک جلالی به عنوان کارگردان در میان غربی ها و اروپایی ها زندگی کرده و خیلی خوب آنها را می شناسد و زندگی با این مردم را لمس کرده است بنابراین به درستی توانسته دراماتورژی کار را انجام دهد.

بازیگر نمایش «در انتظار آدولف» در پایان صحبت هایش متذکر شد: خواهشی که من از مخاطبان و تماشاگران تئاتر دارم این است که سنت غلط «بگذاریم کمی از کار بگذرد و یا بگذاریم کار جا بیفتد بعد به تماشای نمایش بنشینیم» را کنار بگذارند و از همان روزهای ابتدایی اجرا به دیدن نمایش بیایند چون در شب های آخرِ کار، هم همان اتفاقی می افتد که در شب های ابتدایی رخ می دهد. باید همگی تلاش کنیم این سنت و برداشت غلط را تصحیح کنیم.

نمایش «در انتظار آدولف» به نویسندگی ماتیو دلاپورته و الکساندر دلا پتلیر و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با بازی اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، رضا مولایی و حسین امیدی از ۱۲ بهمن ماه ساعت ۲۱ برای بار دوم در تالار مستقل تهران روی صحنه می رود. این نمایش پیش از این در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج