جاباما
۶۶۷۸۳۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بسته‌ای برای همسران معتادان پرخطر

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۵۰ درصد والدین سه تا پنج سال بعد از اعتیاد فرزندشان مطلع می‌شوند که نشان می‌دهد از عوارض مواد و نشانه‌های آن آگاه نیستند. در صورتی که باید والدین انواع مواد و عوارض و نشانه‌های آن را بدانند و بحث فرزندپروری را جدی بگیرند. متاسفانه والدین با نحوه برخورد با فرزندشان آشنا نیستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۵۰ درصد والدین سه تا پنج سال بعد از اعتیاد فرزندشان مطلع می‌شوند که نشان می‌دهد از عوارض مواد و نشانه‌های آن آگاه نیستند. در صورتی که باید والدین انواع مواد و عوارض و نشانه‌های آن را بدانند و بحث فرزندپروری را جدی بگیرند. متاسفانه والدین با نحوه برخورد با فرزندشان آشنا نیستند.

عارف وهاب‌زاده به مرور اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد در جمعیت دانشجویی و جمعیت زنان پرداخت و گفت: در بعد دانشجویی طرح همیار سلامت روان را راه اندازی کردیم. یکی از سختی‌های کار در این حوزه این است که نمی‌توانیم به‌راحتی به دانشجو بگوییم در کارگاه پیشگیری از اعتیاد بنشیند و به توصیه‌ها گوش دهد، باید برای دانشجوها برنامه‌هایی از جنس خودشان ترتیب داد. به همین علت طرح همیار سلامت را دایر کردیم و اکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند.

او گفت: البته عنوان کارگاه‌هایی آموزشی در دانشگاه‌ها، «مهارت آموزی» است و برچسب اعتیاد به آن نمی‌خورد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به ایجاد دو واحد درس اختیاری مهارت‌های زندگی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پس از ۲۱ سال گفت: البته برخی دانشگاه‌ها خودشان این دو داحد را اجباری کرده اند که یک قدم بسیار مثبت است و اگر در تمام دانشگاه‌ها اجباری شود قطعا می‌تواند به تقویت بعد مهارت‌های زندگی کمک کند.

وهاب‌زاده همچنین با اشاره به نتایج آخرین شیوع شناسی اعتیاد در محیط‌های کارگری و نرخ اعتیاد حدود ۲۲ درصدی کارگران گفت: برنامه «کاج» ویژه محیط‌های کاری برنامه ریزی شده است. این برنامه از سال گذشته در محیط‌های صنعتی با جمعیت ۵۰ تا ۵۰۰ نفری شروع شد و همزمان بعد پیشگیری و درمان را پوشش داد.

او ادامه داد: امسال اجرای برنامه همیار کارکنان را هم در دستورکار داشتیم که یک برنامه جهانی است و علاوه بر پوشش خود کارگر، به خانواده وی نیز توجه دارد و خدمات درمانی را هم ارائه می‌کند و به نوعی یک پکیج کامل است. این طرح در مقیاس کوچکتر اجرا و نتایج پایلوت مثبت بود و اکنون در حال تعمیم آن هستیم. ما کارفرما و پیمانکار را آموزش می‌دهیم و بخشنامه‌ای از سوی وزیر کار ابلاغ می‌شود که روند ارائه خدمات حمایتی درمانی برای کارگران تسهیل شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر درباره آموزش پیشگیری از اعتیاد به زنان نیز گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان دوم متوسطه آموزش دیده‌اند و برنامه جداگانه‌ای نیز برای کل مقاطع تحصیلی در حال انجام است. در بعد دانشجویی نیز پکیج خانواده را داریم و فیلم «فرزندپروری» تهیه شده است که برای همه مردم قابل استفاده است و سعی می‌کنیم آن را در اختیار تمام کانون‌ها، دستگاه‌ها و ان. جی. او ها قرار دهیم.

وهاب زاده ادامه داد: ۵۰ درصد والدین سه تا پنج سال بعد از اعتیاد فرزندشان از آن مطلع می‌شوند که نشان می‌دهد از عوارض مواد و نشانه‌های آن آگاه نیستند. در صورتی که باید والدین انواع مواد و عوارض و نشانه‌های آن را بدانند و بحث فرزندپروری را جدی بگیرند، متاسفانه والدین با نحو ه برخورد فرزندشان آشنا نیستند. او همچنین از اجرای بسته ویژه همسران مصرف کنندگان مواد پرخطر در سطح زندان‌ها و کسانی که به نوعی در کلینیک های ترک اعتیاد درگیر هستند، خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ستون اخباررابخوانیداگریک خبرامیدوارکننده یافتیدجایزه داریدهمه اخباربدبختی بیچارگی مرگذتجاوز دزدی خیانت دروغگویی ووووو

    • بدون نام

      مدیریت بسته دارد بیا وببین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج