۶۶۷۸۳۴
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

خاتمی: مردم ما فضای مجازی سالم می‌خواهند

: خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم برای حفظ دین و اخلاق بچه‌های‌شان و امنیت کشورشان فضای مجازی سالم می‌خواهند.

خبرگزاری ایسنا: خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم برای حفظ دین و اخلاق بچه‌های‌شان و امنیت کشورشان فضای مجازی سالم می‌خواهند.

آیت‌الله احمد خاتمی با بیان این‌که «امروز دشمن در پی سوءاستفاده از ابزار جدید اطلاع‌رسانی است»، اظهار کرد: امروز شاهد فعالیت‌ کانال‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام هستیم و برای جلوگیری از مغلطه‌گری‌ها باید بگویم که ما با فضای مجازی مخالف نیستیم.

وی تاکید کرد: ما با فضای مجازی سالم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بدون دخالت دشمنان موافق هستیم اما وضعی که الان داریم با آن‌چه که باید داشته باشیم فاصله بسیار دارد؛ چراکه مردم ما خواهان فضای مجازی سالم هستند.

وی همچنین توطئه دشمنان را در فضای کنونی، ایجاد بدبینی و ناامیدی در جامعه عنوان کرد و در عین حال افزود: با وجود ملتی که رهبری آنچنان دارد که حتی دشمنان می‌گویند دوراندیش‌ترین رهبر جهان است و چنین ملتی وفادار دارد، هیچ مشکلی به جا نخواهد ماند و همه مشکلات حل خواهد شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتظار مردم برای برطرف شدن زخم‌های جامعه این‌که این انتظار نابجا نیست، خاطرنشان کرد: برای من جای رنج دارد که کارگری بعد از چند ماه حقوق نگیرد، باید به داد آن‌ها رسید. همچنین باید به داد مالباختگان نیز برسیم و نگذاریم واحدهای تولیدی بعضا تعطیل شوند.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال که کمتر از دو ماه از آن مانده است باید به جای حرف‌های حاشیه‌ای و بعضا چالشی به درد مردم برسیم.

وی به ساز جدید دشمنان در تضعیف روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیتی که به عنوان سرمایه استقلال و عظمت ملت بوده است این روزها هدف قرار گرفته است و در اغتشاشات اخیر شاهدیم که به برخی حوزه‌ها حمله کردند حتی بدتر از حمله به مدرسه فیضیه، این نشان از کینه دشمنان از روحانیت دارد.

خاتمی به حاشیه‌هایی که در زمینه بودجه برای روحانیت مطرح می‌شود نیز اشاره کرد و توضیح داد: ۴۵ سال است طلبه هستم و به مردم عزیز می‌گویم که یک ریال از حقوق ماهیانه که نامش شهریه است از بودجه دولتی نیست، بلکه از سهم امامی است که این مردم و متدینن می‌دهند. حتی مقام معظم رهبری که بیشترین شهریه را می‌دهند، یک ریال از وجوه دولتی نیست. میانگین شهریه یک طلبه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و بالاترین شهریه‌ای که یک عالم ۲۰ سال درس خوانده می‌گیرد زیر خط فقری است که مسئولین اعلام کردند.

وی تصریح کرد: این‌که برخی جار و جنجال راه انداخته‌اند و می‌گویند که طلبه‌ها بیمه هستند باید بگویم که طلبه‌ها هم شهروند هستند و حتی دولت‌های زمان قاجار و صفویه به مدارس علمی و دینی رسیدگی می‌کردند و دولت کنونی هم هزینه دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها را می‌دهد و یک بخش از این هزینه را هم برای محل درس آقایان است.

وی با تاکید بر این‌که «ما حوزه مستقلی داریم»، افزود: اگر خدا کمک کند بتوانیم روزی در این عرصه‌ها هم بودجه نگیریم و شورای عالی حوزه ما از این امر استقبال خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که «حوزه این بودجه را ندارد که تمام طلبه‌ها را از صحن امام بیرون کند»، اظهار کرد: اگر بشود آرزوی همه مراجع و همه اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، حتی استقلال از این جهات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سالمه که

    • بدون نام

      مردم ما جامعه واقعی سالم میخوان

    • بدون نام

      بگو کدام ارگان ما بدون ایراد است ?

    • بدون نام

      بنظرم مردم فضای سالم غیر مجازی می خواهند فضای سالم واقعی نه مجازی

      پاسخ ها

      • آرش

        این خیلی خوبه ... فضای واقعی سالم....تلگرام عامل فساد بسیاری از جوانان شده هزاران کانال پورنو و شیطان پرستی و تبلیغ خشونت و داعشیسم و همچنین کانالهای تبلیغ و فروش مواد مخدر و سلاح اینا چه به درد جوونا میخوره وقتی الان کودک دبستانی تو تلگرامه...دوری فرزندان از محیط خانواده...پرخاشگری جوانان و بلوغ زود رس و احساس بیگانگی با محیط خانواده....بوجود امدن حس بیگانگی بادوستان و عدم قرابت بانزدیکان و کم شدن فعالیت جسمی ..ضعف بنینهای خانوادگی و خیانت زن و مرد به هم عاملش استفاده بدون اموزش و بدون نیاز واقعی مردم از شبکه های اجتماعی مثل تلگرامه...این شبکه باعث بوجود امدن مشکلات اخلاقی درجامعه و امنیتی در سطح کشور شده وکسی نظارتی روش نداره...مثل باتلاق خانواده ایرانی رو بلعیده و مثل گردباد از کنار هم دور و متفرق کرده....هیچ فرهنگ سازی هم در این خصوص نشده و اجتماع ما رو بشدت تهدید میکنه...

    • مردم

      ما فضای مجازی آزاد مطابق با قوانین بین المللی میخواهیم.
      نمیخواهیم قوانین سلیقه ای برخی ها بر رویش اجرا شود.

    • بدون نام

      مردم ما مسؤلان سالم میخواهند استاد!!!!

    • شیدا دهه هشتادی

      جامعه سالم نیس، مجازی از جامعه و فرهنگ مردم ریشه میگیره

    • بدون نام

      آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. اگر مسئولان چیزی ندارند که مخفی کنند خوب فضا نا سالم باشد.

    • بدون نام

      مردم دولتمردای سالم میخوان اقای محترم. مسئولای سالم میخوان

    • بدون نام

      مردم دوست داشتنی ایران مسئولان پاک دست و دلسوز و راست گو میخواهند نه اینکه مردم را سرکیسه کنند میدونی سال 97میخواستند جبران دزدی ها رو با فشار بر مردم بیچاره جبران کنندآقای خاتمی اینا رو در گوشی بهشون بگو بخدا لیاقت این مردم این نیست چرا یکی با مدارک تقلبی 100میلیارد وام بگیره ولی منو امثال من باید برای یه وام 2الی 5 میلیونی هزار حرف نثارمون بشه .....

    • بدون نام

      مگه کشورهای دیگه ندارند چراهلندبا۱۷ملیون جمعیت ۲نفرزندانی ولی ایرانی ساعتی۵۰نفرزندانی ازفقروبیکاریه

    • بدون نام

      پرفسور آرش :
      بیکاری - فساد مالی - تورم - دروغگوی مسئولین - وضعیت خراب اقتصادی ،،،، کار دنیای مجازی است ، چه خوب زمان نوشتن انشا کمی فکر کنی : ...سانسور چرا میکنی؟

    • بدون نام

      مردم کار میخوان اقتصاد سالم میخوان

    • سرباز ولایت

      با سلام درست فرمودی

    • امیر

      حرف خودتون رو از زبان مردم نزنین مردم فضای مجازی رو با تمام خوبیها و بدیهاش دوست دارن

    • بدون نام

      مردم مسوولین سالم و باوجدان رو ترجیح می دند

    • بدون نام

      لطفا ازطرف مردم حرف نزنيد آقاى خاتمى مردم مسئولين بى لياقت ومفسد واختلاسگر نمى خوان مردم دلسوزهايى ميخوان كه به فكراين آب وخاك وجوانان سرافرازش باشن نه دخالت كردن وفضولى توساير كشورها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج