۶۶۷۸۵۷
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش پلکانی دستمزد ۹۷ بالاتر از نرخ تورم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأمین منابع عیدی بازنشستگان خبر داد و گفت: در شورای عالی کار چانه‌زنی‌ها برای تعیین حداقل دستمزد در جریان است و تلاش می‌کنیم این مسئله به شب عید کشیده نشود.

خبرگزاری تسنیم: علی ربیعی از تأمین منابع عیدی و پاداش بازنشستگان خبر داده درباره تعیین مزد کارگران گفت: در شورای عالی کار چانه‌زنی‌ها برای تعیین حداقل دستمزد در جریان است و تلاش می‌کنیم این مسئله به شب عید کشیده نشود.

وی اعلام کرد: استراتژی ما این است که این افزایش حقوق از نرخ تورم بیشتر باشد البته دریافتی‌های تا سقف ۲میلیون تومان را درصدی افزایش خواهیم داد تا فاصله دریافتی‌های پایین و بالا را کمتر کنیم.

وی در ادامه از ثبت‌نام ۵۰هزار نفر برای وام اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از ۵۰هزار درخواست وام در مرحله اول، حدود ۸۰۰۰ وام پذیرفته شده است که از امروز پرداخت این وام‌ها در ۵ استان انجام می‌شود.

ربیعی افزود: امسال از مبلغ ۱۲هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده در این طرح، دو هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود. البته این طرح طبق قواعدی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی درباره باز شدن جعبه سیاه نفتکش سانچی توضیح داد: جعبه سیاه این کشتی دیروز با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، طرف سوئدی سازنده کشتی و طرف پانامایی باز شد. قرار بود جعبه سیاه دو کشتی (سانچی و کریستال) همزمان باز شود که ما گفتیم ابتدا جعبه سیاه سانچی باز شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد: با توجه به وجود سم در کشتی نمی‌توان داخل آن رفت. رباتها هم فقط عکس می‌گیرند و آنها هم نمی‌توانند داخل کابین‌ها بروند.

وی درباره مقصر سانحه سانچی، گفت: شکایت در دریا قواعد خاصی دارد و شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت را تعیین می‌کنند. در دریا این طور نیست که یک طرف صددرصد مقصر باشد بلکه هر دو طرف را با درصدهای متفاوت مقصر می‌گیرند.

ربیعی همچنین درباره دو صندوق فولاد و بازنشستگان کشوری گفت: طرحی در مجلس مطرح است که بر اساس آن صندوق فولاد با صندوق بازنشستگان کشوری ادغام شود ولی ادغام مشکلی را در این زمینه حل نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      بله که ادغام مشکلی راحل نمیکند مگرهمین وزارتخانه هاادغام نشدن بعدا همین حالایکی بالامیگیره یک پایین میگیره ماکه مخالفیم پلکانی بوشد برای اینکه مامیدانیم شما نشقشه مکیشین برای ما

    • بدون نام

      خواهشا حقوق و مزایا و وامهای کارمندان بانک رو زیاد کنید که خیلی مظلوم واقع شدند

      پاسخ ها

      • بی نام

        جناب اقای کارمند بانک مظلوم. تا حالا حرارت 800 درجه تو صرتت خورده؟ تا حالا شده نفست از روی الودگی بالا نیاد؟ تا حالا شده با حقوق 1ملیونو دیویست هزار ی ماه سر کنیو قسطم بدی؟؟؟؟؟ برو خداتو شکر کن صندلیت راحته و حقوقتم بالا

      • بدون نام

        کارمندان بانک بیچاره ها

    • بدون نام

      تو رو خدا فکری بحال کارگران بکنید .مظلومتر از کارگر فکر نکنم داشته باشیم

    • سعید

      افزایش پله کانی + با اخراج کارگران زیاد امیدوار نباشید ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعاً حرفت رو قبول دارم شک نکنید

    • بدون نام

      این پلکانی بالابردن حقوقها هم شده سوژه جدید دولت شمایک پله به حقوقها زیادمی کنید ولی چندپله به تورم وگرانی ها اضافه میشه ایابابیست درصد برای بازنشسته ای که الان زیر دومیلیون حقوق میگیره که نهایتا چهارصدهزار حقوق امسالش میشه کدام گره کوراززندگی من که یک بازنشسته ام ودیگرتوان انجام وسرمایه ای برای ایجاد شغل جدیدی نداشته ودارای سه جوان بیکار وهمسری بیمار وداشتن عروس وداماد ونوه وصدها مشکل دیگر این حقوق کفاف چندروززندگی مرامیدهد بمانداینکه پرداخت وامهای گرفته شده وقبوض ووودیگرموارد ایا بااین بیست درصدمن ازخط فقری که خودتان الان برای یک خانواده چهارنفره حدود سه میلیون یابیشتراعلام کرده اید رد می شوم بخدا مازندگی نمی کنیم مرگ تدریجی توی روی خانواده شڔمسار آرزوی یک زیارت یاسیاحت بعداز سی سال خدمت به دلمان شما واقعا اگرمیخواهید ما تغییردرزندگی را احساس کنیم حداقل حقوق مارابا خط فقربرابرکنید حداقل عیدی مابازنشستگان رامثل کارگران بدهید مانمی گوییم انها زیاد می گیرند به ما کم عیدی می دهید مگر ارزاقی که مامی خریم ارزانترازانهاست خواهشا از دولت عدالت دوست اقای روحانی تقاضاداریم تفاوتی بین کارگروکارمند قایل نشده وفکرآبروی ما نزد زن وبچه وعروس وداماد ونوه وغیره باشند

    • عسل

      چانه زنی ؟!
      مگه بقالیه که چونه میزنین .یه قانون درست و حسابی بذارین که مجبور نباشین چونه بزنین

    • مسعمد

      بدبخت کارمندان بانک بیچارها وام بلاعوض بدون سود وقتی صندوق دار بانک سراغ دارم ۵خونه تا دهسال پیش داشته بساز بفروش ساختمان من با۵۰سال سن هنوز سر بار خانواده ام با حقوق۱۲۰۰یه مقدار به فکر فقرا باشید مظلوم نمایی بس

    • عسل

      اینقدر جبهه گیری نکنین راجع به کارمندان بانکها .اولا موضوع این خبر یه چیز دیگه بود .
      دوما کارمندهای بانک کار پراسترسی دارن . بعد از ۱۰ سال سابقه کار اکثر مریضیارو میگیرن .حقوقهای خیلی خیلی کمی دارن .البته این برای بانکهای دولتیه .پس چیزی رو که نمیدونین راجع بهش بحث نکنین و نظر ندین

    • بدون نام

      این دروفگوها مردمو اعصبی میکنن حقوق اضافه نمیکنن مگه پول نفت وگاز ملی نیست کجاخرج میشه

    • mohamad hemati

      مگه با بازار امروز باید کارفرمای بدبخت چقدر فشار بهش بیاد ،اونوقت کارگر بدبخت و ضعیف هم مدام خود و خانواده ش رو لعن و نفرین کنه. مگه کارمنداتون برا این ملت و مملکت کار نمیکنن و مگر کارگر غیر از این است ؟چرا باید کارمند حقوقش رو تمام و کمال از دولت بگیره و امنیت شغلی مطمعنی رو هم داشته باشه ولی کارگر بدبخت مورد بی رحمی و سو استفاده کارفرما قرار بگیره ،نصف حقوق حداقلی رو نگیره و بدون کوچکترین امنیت شغلی برگه سفید امضا ازش بگیرن و برا ادامه کارش تن به هر خواری بده؟حداقل چونکه کارگر فقیر هم برا چرخ اقتصاد مملکتش کار میکنه تصمیمی بگیرید که امنیت شغلی داشته باشه و دولت هم در مقابلش تعهدی داشته باشه اونم آدم این مرز و بومه و حقوقی داره حداقل دولت میزانی از حقوقش رو متحمل شه که زیاد فشار هم به کارفرما نیاد و بتونه ادامه بده . مگه کارفرما با این مالیاتهای بالا و هزینه های زیاد و کسادی بازار چقدر میتونه دوام بیاره ؟بخدا اگه اینطوری ادامه داشته باشه تمام کارگرها بیکار میشن و شکم گرسنه هم خون بپا میکند

    • بدون نام

      دستمزد کارگران باید در سال ۹۷ حداقل سی درصد افزوده شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج