۶۶۷۹۶۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

برپایی نماز استسقاء برای طلب باران در زاهدان

سلیمانی در ادامه به خشکسالی در استان و کاهش بارندگی اشاره کرد و افزود: نماز استسقاء برای طلب باران جزو ضرورت‌های معنوی و ارزشی فعلی کشور و استان تلقی می‌شود از همین رو صبح جمعه آینده این نماز با ایجاد مقدمات در زاهدان برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:اگر بتوانیم سعی خود را در مسیر خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم ارتقا دهیم، به طور حتم این موضوع نشان از حفظ و ارزشهای دینی خواهد داشت که توسط دولتمردان و مسئولان استانی به صورت همه‌جانبه رعایت می‌شود و انتظار می‌رود که حفظ ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی در اولویت کاری همگان قرار بگیرد.

آیت الله «عباسعلی سلیمانی» در خطبه های نماز جمعه زاهدان، با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای منحصر به فرد بود که به ابتکار امام راحل و با بهره گیری از آموزه های دینی شکل گرفت.

امام جمعه زاهدان در ادامه گفت: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب و زمانی کلیدی برای تبیین نقش‌های موثر در انقلاب است.

خطیب نماز جمعه زاهدان تصریح کرد: برای اینکه نسل جدید سربازان انقلاب باشند دهه فجر باید تصویری واضح و تحلیلی روشن از انقلاب برای آن‌ها ارائه شود بنابراین وظیفه فرماندهان، روحانیون، فرهنگیان و دانشگاهیان این است که در این ایام به دورن دانشگاه‌ها و مدارس بروند و دستاوردها و موفقیت انقلاب و چگونگی شکل گیری این نظام را برای نسل موجود تشریح کنند تا این نسل سربازان پیاده دشمن قلمداد نشوند.

سلیمانی در ادامه به خشکسالی در استان و کاهش بارندگی اشاره کرد و افزود: نماز استسقاء برای طلب باران جزو ضرورت‌های معنوی و ارزشی فعلی کشور و استان تلقی می‌شود از همین رو صبح جمعه آینده این نماز با ایجاد مقدمات در زاهدان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مدت‌هاست در استان تقاضای اقامه این نماز از سوی مردم به روحانیت شیعه و سنی مطرح شده و در برخی نقاط استان نیز انجام شد. شرایط کشور و استان ما ایجاب می‌کند دست به تضرع برداریم و برکت الهی را طلب کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: در این استان شرایط بارندگی و خسکسالی برای همه روشن است البته این وضعیت قدرت‌نمایی خداوند است، چون در قرآن آمده است اگر بنا باشد آبی از آسمانی نفرستیم و یا آب موجود را تلخ و شور کنیم چه قدرتی می‌تواند جلوی آن بایستد؟

وی ادامه داد: نماز استسقاء شرایط و مقدماتی دارد مانند اینکه سه روز پیش مردم روزه بگیرند که برای این موضوع شرایط را باید از چهارشنبه مصادف با شهادت حضرت زهرا روزه‌داری را آغاز کنیم و صبح جمعه در بیابان همه مردم برای اقامه نماز آماده شوند تا به برکت وجود حضرت زهرا(س) مورد تفضل الهی قرار بگیرم و به اجابت الهی شاهد بارش باران مادی و معنوی در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی عالم، حضرت زهرا(س) گفت: سوره کوثر در قرآن کریم نماد عظمت و بزرگی این بانو بر جهانیان است. وجود حضرت زهرا(س) جریان ساز است و ازدواج این بانو با شخصی مانند حضرت علی(ع) سبب به وجود آمدن نسل کوثر می‌شود. نسلی با برکت که خداوند در سوره کوثر به پیامبر بشارت داد.

سلیمانی یادآور شد: شهادت بانوی اول اسلام آنقدر برای عالم سخت و جانگداز است که ابر مردی مانند حضرت علی(ع) که اسطوره صبر است در برابر شهادت حضرت زهرا(س) زمین گیر شد و به ناله درآمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کمی پاینتر اقیانوسی از اب هست خداوند به انسان شعور و دانش لازم راداده و همین کفایت میکند . دانش شیرین سازی اب دریا را هم انسان سالهاست پیدا کرده.

    • عدالت

      کشورهای دیگر هم برای بارون امدن نماز میخونن یا فقط ما اینجوریم

    • بدون نام

      ماباکشورهای دیگه کارنداریم پیامبر مامیخونده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج